gudmundje schreef:Henk-Jan schreef:Kunnen we niet beter even stoppen met het posten van dit soort afbeeldingen? Laten we eens afwachten wat er komen gaat.
ja in 2006, nee in 2008, 't wordt nu wel echt tijd dat we een nieuwe 9-5 te zien krijgen, de 9-5 liefhebbers worden ongeduldig...
Weet ik. Maar door dit soort impressies te posten gaan ze heus niet sneller werken.
jvhecke schreef:Saab is het merk van "het grote uitstellen" geworden, laat ons het beste hopen. Ik ben pessimistisch door wat ik al gemerkt heb van de amerikaanse mentaliteit van badge-engineering...Zweden hebben minder en minder in de pap te brokken (ze brengen geen geld op, cru gezegd)!
Om van een echte Saab te kunnen spreken, zou je de motor in de langsrichting moeten plaatsen, een hoogstaande sobere luxe afwerking moeten hebben, een naar voor kantelende opliggende motorkap moeten hebben, een fastback moeten produceren, eigen turbomotoren moeten hebben met een relatief kleine cilinderinhoud en vooral minimalistisch Zweeds moeten zijn! Motoren van 2.8 en 3.0 horen in deze filosofie niet thuis, evenmin als Fiat-motoren, Holden-engines en andere prul. Het mag duur zijn , als het maar uniek is (cfr Porsche 911, Honda, Subaru, Lotus...). Een kleine fabrikant kan op deze wijze, en alléén op deze wijze rentabel zijn!
Jo
1) Waarom moet een motor in lengterichting geplaatst worden? Hoe efficiënt is dat met voorwielaandrijving?
2) Wat is het voordeel van een aan de voorkant scharnierende motorkap?
3) SAAB ontwikkelt vele turbomotoren voor GM. Net als het XWD-syteem, dat samen met Haldex is ontwikkelt. De Zweden zijn in die zin nog aardig belangrijk voor GM.
4) Wat is er zo uniek/exclusief aan Honda?
5) Je moet vast blijven houden aan de belangrijke waarden van een merk, niet aan resultaten van die waarde. Met andere woorden, als je een betere oplossing voor iets hebt dan voorheen moet je niet blijven vast houden aan datgene dat je vroeger als oplossing had voor het probleem.