Beijing 700 en Brilliance BS4 Wagon (pg. 9)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 03 mei, 2008 22:42

@ Reub, je moet het in de tijdgeest zien he..Toen was het een beauty.

Tja en de S2000, een (ondergewaardeerde in verkoopaantallen) top roadstar. Je moet er wel van houden om altijd 'scherp' te rijden. Maar vanaf 6000 tpm, gaat het beest los. Bij lagere toerentallen wil ie ook wel, maar niet effe lekker van onderuit.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 03 mei, 2008 22:51

jonatas 900s schreef:@ Reub, je moet het in de tijdgeest zien he..Toen was het een beauty.

Tja en de S2000, een (ondergewaardeerde in verkoopaantallen) top roadstar. Je moet er wel van houden om altijd 'scherp' te rijden. Maar vanaf 6000 tpm, gaat het beest los. Bij lagere toerentallen wil ie ook wel, maar niet effe lekker van onderuit.
Dat bedoel ik met persoonlijk. :wink:
De Civic was wel heel vooruitstrevend qua design, maar het moet mensen ook aanspreken. Pas vele jaren later bleek dit de opstap te zijn voor facelifts voor de Legend en Accord. Waardoor het breder geaccepteerd werd. En doorgezet in o.a. de HR-V.
Maar: dat zijn mijn auto's niet. 8)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 03 mei, 2008 23:05

Tja, dat is idd. persoonlijk.
Ik kan die Honda's wel waarderen, het onderstel met de double wishbone was ook al goed in die tijd, de verfijnde motortechniek die uiterst betrouwbaar is...
Maar dat de deuren niet zo'n solide indruk maken als je ze dichtgooit, ja, dat weet ik. :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 04 mei, 2008 9:12

jonatas 900s schreef:Tja en de S2000, een (ondergewaardeerde in verkoopaantallen) top roadstar. Je moet er wel van houden om altijd 'scherp' te rijden. Maar vanaf 6000 tpm, gaat het beest los. Bij lagere toerentallen wil ie ook wel, maar niet effe lekker van onderuit.
In dit filmpje verwoordt Jeremy Clarkson dat heel goed, hij is er ook veel enthousiaster over dan Tiff Needell, maar omdat niet het hele filmpje over de S2000 gaat, liet ik die maar achterwege.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 23 jul, 2008 20:33

Breaking news!

De Chinesen hebben een prachtige, in mijn verre van bescheiden mening, station gemaakt. Ziet u maar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nog niet echt veilig en het interieur is voor verbetering vatbaar. Maar qua exterieurdesign vind ik hem helemaal goed! Er zijn wel wat "geleende" lijntjes in te ontdekken, maar het is nog lang zo erg niet als de BLS. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 23 jul, 2008 20:38

Leuke Mercedes E Combi copy paste, snufje BMW erbij; knap hoor....

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 23 jul, 2008 20:41

sjoerdk schreef:Leuke Mercedes E Combi copy paste, snufje BMW erbij; knap hoor....
Vergelijkingen maken met het design van andere merken is makkelijk. Wat vind je van het uiterlijk? Ik vind het beter dan wat BMW ons de laatste tijd heeft laten zien. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 23 jul, 2008 20:44

Wanstaltige grill, teveel chroom, geen spannende auto verder. Kwalitatief zal het ook niet over houden....

Doe mij maar een tweedehands 9-5 Estate!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 23 jul, 2008 20:44

en dat voor een verkoopprijs van rond de € 10.000,--, ben het met je eens H-J!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 jul, 2008 20:48

sjoerdk schreef:Leuke Mercedes E Combi copy paste, snufje BMW erbij; knap hoor....
nee, dit is een originele opmerking dan... :roll:

:wink:

er is vast op kwaliteit op af te dingen, maar daar is de prijs ook naar. Een Golf is ook een Golf niet meer. Enne... in China zullen ze hier vast blij mee zijn, een hele verbetering tov wat ze daat 15 jaar geleden hadden. toch?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 23 jul, 2008 20:49

Je weet hoe ik over die Chinese auto's denk. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 jul, 2008 20:52

sjoerdk schreef:Je weet hoe ik over die Chinese auto's denk. :wink:
wen er maar aan. Veel Chinezen zijn blij toe dat ze eindelijk ook zo'n kekke station kunnen rijden, dat ze eindelijk van die suffe Santana's verlost zijn. Dat jij in een Saab bent geboren zegt hen niet zo veel. :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 23 jul, 2008 20:55

Daar moet ik je gelijk in geven; voor het Chinese koperspubliek is dit misschien wel dé auto, aangezien andere stationwagons (BMW 3, 5, Mercedes C, E Combi) veel te duur zijn.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 23 jul, 2008 21:00

We zullen ze hier ook vast en zeker gaan krijgen, alleen is datgene dat top heden op de Europese markten is losgelaten uitgebreid gewogen en overduidelijk te licht bevonden.
Het lijkt allemaal wel ergens op maar is het nog lang niet.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 23 jul, 2008 21:04

Als de BS4 Wagon een beetje veilig wordt, dus ongeveer even goed als een Golf of Passat, dan zou ik die maar wat graag hier op de dam willen zien.

Plaats reactie