Update: gevonden Saab 900 cabrio (ritje naar Italie!)
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
Update: gevonden Saab 900 cabrio (ritje naar Italie!)
Gisteren gekeken naar een Saab 900 cabrio classic uit 1990. Het is een zwarte met 219.000 op de teller. Optisch is de auto in een redelijk goede conditie. De auto heeft her en der wel wat punten, maar daar is de prijs ook naar. Ik ben alleen een leek als het aankomt op de techniek.
De auto staat in België. Als alles gaat zoals ik wil, kan ik hem zaterdag beter gaan bekijken. Ik ben daarom op zoek naar iemand die technisch veel verstand heeft van dit type en die het leuk vindt om (event. tegen betaling) zaterdag met me mee te gaan om de auto te beoordelen.
Ik woon in Tilburg, en de auto staat een uurtje over de grens in België. Het lastige is dat de auto op dit moment niet verzekerd is, waardoor hem in Nederland laten testen geen optie is. Heeft iemand tips of suggesties. Ze zijn van harte welkom. Alvast bedankt voor je reactie.
Grt, Niels
De auto staat in België. Als alles gaat zoals ik wil, kan ik hem zaterdag beter gaan bekijken. Ik ben daarom op zoek naar iemand die technisch veel verstand heeft van dit type en die het leuk vindt om (event. tegen betaling) zaterdag met me mee te gaan om de auto te beoordelen.
Ik woon in Tilburg, en de auto staat een uurtje over de grens in België. Het lastige is dat de auto op dit moment niet verzekerd is, waardoor hem in Nederland laten testen geen optie is. Heeft iemand tips of suggesties. Ze zijn van harte welkom. Alvast bedankt voor je reactie.
Grt, Niels
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
Als je niemand vindt kun je misschien via touring de auto laten keuren. Ik heb er geen ervaring mee, maar kwam dit ooit eens tegen op het internet (en spijt dat ik dit niet gedaan heb bij de aankoop van mijn auto....)
http://www.touring.be/nl/dagelijks-leve ... /index.asp
http://www.touring.be/nl/dagelijks-leve ... /index.asp
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
In Mechelen dusnielsvhal schreef:@jeroenp: dat is een goede tip. Ga er even naar kijken..
@saabman: tussen Antwerpen en Brussel in. Heb je tijd?
Ik weet niet of je veel aan mij zult hebben, want zo technisch ben ik helaas niet.
Mechelen (of die richting althans) is ook wel een eindje uit de buurt voor mij.
Misschien dat forummer 'Juice' je wel kan helpen, want hij is van Mechelen.
-
patje007
- Geregistreerd lid
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Hej Niels,
Kun je misschien meer vertellen over de cabrio uit 1990? Is het een turbo bijvoorbeeld?
Helaas heb ik zaterdag andere plannen maar vrijdagmiddag/avond kun je altijd langskomen in Tilburg om wat goede tips te krijgen, met name over hoe een Cabrio hoort te rijden, en waar je technisch op moet letten, etc... Ben vrijdag namelijk vrij en met mijn ´89-er cabrio in Tilburg.
Mvrgr,
Roger
Kun je misschien meer vertellen over de cabrio uit 1990? Is het een turbo bijvoorbeeld?
Helaas heb ik zaterdag andere plannen maar vrijdagmiddag/avond kun je altijd langskomen in Tilburg om wat goede tips te krijgen, met name over hoe een Cabrio hoort te rijden, en waar je technisch op moet letten, etc... Ben vrijdag namelijk vrij en met mijn ´89-er cabrio in Tilburg.
Mvrgr,
Roger
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
@iedereen: bedankt voor jullie tips en reacties. Ik voel me welkom op het forum
@tenfour/Roger: het is een cabrio uit 1990 2.0 16V Turbo (hoogcompressie). Verder vind ik het altijd leuk c.q. leerzaam om elkaar te spreken. Vrijdag overdag ben ik helaas niet vrij. Maar vrijdagavond maak ik graag van je aanbieding gebruik. Ik stuur je wel even een pm.
@tenfour/Roger: het is een cabrio uit 1990 2.0 16V Turbo (hoogcompressie). Verder vind ik het altijd leuk c.q. leerzaam om elkaar te spreken. Vrijdag overdag ben ik helaas niet vrij. Maar vrijdagavond maak ik graag van je aanbieding gebruik. Ik stuur je wel even een pm.
-
werli
- Donateur (2x)

hey
eerst even bij 10/4 in de les gaan
dan dit topic even doorlezen ; viewtopic.php?t=10963
dan zie je waardat ze roesten , ik heb nog ergens iets gelezen van dwarsbalk vooraan ....ook in het zelfde deel van het forum
nadien mij een pb sturen ,, als het even kan rij ik mee, je passeerd toch mijn deur
mvg werner
ps: hoewel classic is mijn ding niet
eerst even bij 10/4 in de les gaan
dan dit topic even doorlezen ; viewtopic.php?t=10963
dan zie je waardat ze roesten , ik heb nog ergens iets gelezen van dwarsbalk vooraan ....ook in het zelfde deel van het forum
nadien mij een pb sturen ,, als het even kan rij ik mee, je passeerd toch mijn deur
mvg werner
ps: hoewel classic is mijn ding niet
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Niels is denk ik nog enthousiaster geworden vanmiddag... Vooral de tunnelbak bij Station Reeshof is een leuk moment voor het ervaren van het turbogeweld & geluid.
Ik had je graag nog meer willen vertellen over de Classic maar ik denk dat je nu qua informatie genoeg te verwerken hebt.
Succes met de zoektocht!
Roger
Ik had je graag nog meer willen vertellen over de Classic maar ik denk dat je nu qua informatie genoeg te verwerken hebt.
Succes met de zoektocht!
Roger
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
-
nielsvhal
- Geregistreerd lid
Ik was van plan om dit weekend (zoals gezegd) opnieuw naar de auto te gaan kijken. Tegen de afspraak in heeft de huidige eigenaar echter niets van zich laten hoor. Dus daar ben ik gauw klaar mee.
Ik zoek dus even verder. Vanaf donderdag ben ik een paar dagen in Italie. Ga daar even gericht zoeken. Iemand nog leuke sites daarvoor? Ik zit in de buurt van Pisa, dus als ik voor iemand iets moet bekijken dan hoor ik het wel...
Ik zoek dus even verder. Vanaf donderdag ben ik een paar dagen in Italie. Ga daar even gericht zoeken. Iemand nog leuke sites daarvoor? Ik zit in de buurt van Pisa, dus als ik voor iemand iets moet bekijken dan hoor ik het wel...
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
nielsvhal
- Geregistreerd lid

Mijn nieuwe aankoop: Saab 900 LPT classic cabrio uit 1993. Le Mans blauw, 118.000 orginele km's en (volgens mij) in prima staat. De 25ste ga ik hem met een vriend ophalen in Parma (Italië) en aan de tand voelen. Iemand nog leuke tips voor de route
ps: vanwege het goede nieuws het topic maar even een andere titel gegeven. En oh ja, iedereen hierboven bedankt voor jullie aanbiedingen om mee te gaan. Ik voel me welkom..