Eerste test SUBARU boxer diesel
-
jvhecke
- Geregistreerd lid
Het design van een Subaru zal altijd wel controversieel blijven, maar bij Fuji zijn het ingenieurs hé, geen designers
Hamvraag: hoe zou die boxerdiesel klinken
Jo
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Om toch even terug te komen op de uitspraak snel verouderd model, ben ik het niet geheel mee eens.
Voorbeeldje.

Het 94/95 model alto wat zo goed als ongewijzigd tot aan 2002 hoegenaamd ongewijzigd is geweest. Nu heeft subaru hun tegenhanger ook niet gemoderniseerd, maar dat smoelt wel beter. (vind ik dan).

We hebben in 95 een nieuwe vivio automaat gekregen en hebben dat ding nog steeds. Smoelt trouwens net ietsje beter, wij hebben bewust destijds de dakspoiler en de handgrepen matzwart laten spuiten, gaf een leuk contrast.
Ding heeft pas (80k km) eens een grote beurt gehad (never gebeurd alleen oliewisseltje). Distributieriempje, bougies, verdelerkap en kabels). Ding snort weer net als altijd. Verder alleen zijn natje en droogje. Foutloze autotjes. Ding is ook nog weer een klasse lager in de wegenbelasting dan een Alto en dan was hij ook nog met 4x4 leverbaar.
Top tegen de 140, verbruik 1 op 16 tot 1 op 18 en dat met slechts 650cc. En diegenen die mij kennen weten dat dat heel knap is met mijn rijstijl.
Voorbeeldje.

Het 94/95 model alto wat zo goed als ongewijzigd tot aan 2002 hoegenaamd ongewijzigd is geweest. Nu heeft subaru hun tegenhanger ook niet gemoderniseerd, maar dat smoelt wel beter. (vind ik dan).

We hebben in 95 een nieuwe vivio automaat gekregen en hebben dat ding nog steeds. Smoelt trouwens net ietsje beter, wij hebben bewust destijds de dakspoiler en de handgrepen matzwart laten spuiten, gaf een leuk contrast.
Ding heeft pas (80k km) eens een grote beurt gehad (never gebeurd alleen oliewisseltje). Distributieriempje, bougies, verdelerkap en kabels). Ding snort weer net als altijd. Verder alleen zijn natje en droogje. Foutloze autotjes. Ding is ook nog weer een klasse lager in de wegenbelasting dan een Alto en dan was hij ook nog met 4x4 leverbaar.
Top tegen de 140, verbruik 1 op 16 tot 1 op 18 en dat met slechts 650cc. En diegenen die mij kennen weten dat dat heel knap is met mijn rijstijl.
-
moodystarfish
- Geregistreerd lid
Voor ik mijn Saab kocht, heb ik ook enkele jaren in een Viviootje rondgetuft. Technisch is er idd helemaal niets op aan te merken (op welke Subaru wel?) en ook estetisch zag deze Subie er toch wel bijdehands uit (althans voor de toen geldende tijdsgeest - jaren '90)jwaterink schreef:
Op de snelweg niet zo leuk (niet omwille van de top van 140km/h, maar omwille van de erg traaaage versnelling boven de 90, maakt het lastig rijden in druk verkeer). Het rumoer van het naaimachientje in het vooronder moest je er maar bijnemen... Echter, eens in de stad primeert het kart-gevoel op-en-top en wring je deze brooddoos werkelijk in de kleinste hoekjes
Binnenkort rijdt mijn zus de Vivio het klokje rond (tellertje gaat maar tot 99999 km). Op naar de 200000...
Op topic: ik kijk ook wel uit naar de Subaru diesel-boxer. Subaru blijft voor mij nog steeds een eigenzinnig merk met erg betrouwbare wagens (Aziatische tegenhanger van Saab
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Leuk topic over een leuk merk. Ik weet niet of ik zelf snel een Subaru zou kopen, maar het zijn in ieder geval prima auto's. Het merk heeft net als Saab een zekere exclusiviteit. De Outback vind ik het meest geslaagde model op het moment, en ziet er in mijn ogen ook beter uit dan bijvoorbeeld de nieuwe XC70. De Volvo vind ik namelijk wat ordinair overkomen, de Soeb daarentegen erg ingetogen.

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Ik heb ooit een vivo ecvt van de sloop gered die stond daar met een kapotte automaat bak.
Pas na een half jaar vond ik een vervangende bak maar wat een leuke techniek zeg 660cc 4 cilinder met een elektrische poeder koppeling en variomatic.
Mijn achter buurman vond de auto zo leuk dat hij deze van mij over kocht.
Ik vind het jammer dat subaru nu niks meer te maken heeft met GM.
De saab 9-2 vind ik toch een hele intersante auto ik had graag meer saab / subaru samenwerking gezien en dan bedoel ik echte samenwerkings producten.
dit had echt leuke dingen kunnen opleveren
Pas na een half jaar vond ik een vervangende bak maar wat een leuke techniek zeg 660cc 4 cilinder met een elektrische poeder koppeling en variomatic.
Mijn achter buurman vond de auto zo leuk dat hij deze van mij over kocht.
Ik vind het jammer dat subaru nu niks meer te maken heeft met GM.
De saab 9-2 vind ik toch een hele intersante auto ik had graag meer saab / subaru samenwerking gezien en dan bedoel ik echte samenwerkings producten.
dit had echt leuke dingen kunnen opleveren
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Geef mij maar deze Subaru:

Nu ik me eens wat verdiept heb in de oudere modellen moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Wat hebben ze mooie auto's gemaakt vroeger
.
De FF1 bijvoorbeeld:

Of dit schattige ding; de R2:

Ik was ook helemaal vergeten dat ze ook busjes maakten; de Sambar:

@Jo: voortaan maak ik geen flauwe grapjes meer over je Saabaru
.

Nu ik me eens wat verdiept heb in de oudere modellen moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Wat hebben ze mooie auto's gemaakt vroeger
De FF1 bijvoorbeeld:

Of dit schattige ding; de R2:

Ik was ook helemaal vergeten dat ze ook busjes maakten; de Sambar:
@Jo: voortaan maak ik geen flauwe grapjes meer over je Saabaru
-
andersson
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

-