TTID vanaf E 43.950

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 07 jan, 2008 14:36

Afbeelding
Afbeelding

Nice 8)

Ding rijdt echt lekker, trekt als een beest en blijft er werkelijk waar aan sleuren, erg prettig.

Afbeelding
Lijkt me duidelijk voor wie de auto is... ;)

Er moeten nog een paar opties bij (dakje, aut. dimmende spiegels), dan issie goed. :O:
Ik zal OtjO eens vragen om een reactie vanavond.

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » ma 07 jan, 2008 14:45

hmm een oudje inmiddels alweer bijna

(uit 2006, vorig jaar) :wink:

OtjO
Geregistreerd lid

Bericht door OtjO » ma 07 jan, 2008 22:35

Zo nu mijn ervaring in de Aero TTiD, ik dacht echt dat ik van mijn rugklachten af was, maar 180 km/u in 3 sec noopt mij weer naar de fysiotherapeut te gaan (Taaffert bedankt!).

OtjO

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 07 jan, 2008 22:49

OtjO schreef:Zo nu mijn ervaring in de Aero TTiD, ik dacht echt dat ik van mijn rugklachten af was, maar 180 km/u in 3 sec noopt mij weer naar de fysiotherapeut te gaan (Taaffert bedankt!).

OtjO
Van je zoon moet je het maar hebben(kunnen de heren Vormpjes toch wel tegen he :wink: ).

Even over de auto. Ik vind het echt een hele mooie auto en de testverhalen van de TTID liegen er niet om. Zo'n TTID met het nieuwe 4WD systeem lijkt me echt het einde.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 07 jan, 2008 22:58

OtjO schreef:(Taaffert bedankt!)
Graag gedaan pap. :lol:
De Flok schreef:Van je zoon moet je het maar hebben(kunnen de heren Vormpjes toch wel tegen he :wink: ).
We weten waar het vandaan komt ;)
Flokker schreef:Even over de auto. Ik vind het echt een hele mooie auto en de testverhalen van de TTID liegen er niet om. Zo'n TTID met het nieuwe 4WD systeem lijkt me echt het einde.
Klopt, maar echt nodig heb je het niet. Net als alle andere luxe... Tsss, wat zeik ik nou, tuurlijk moet het erop!
Nee, het stuurt nu al erg prettig, je merkt alleen met vlot optrekken vanuit stilstand dat de tractiecontrole wel duidelijk zijn werk doet, pas in 2 gaat ie écht trekken.
Maarja, verder, niks dan lof over deze auto. Ook snelwegafslagen die zo lekker draaien kun je beroerd hard nemen :O:

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » ma 07 jan, 2008 23:12

mooie auto, is dit een test auto?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 07 jan, 2008 23:15

Illu schreef:mooie auto, is dit een test auto?
Van de importeur inderdaad.
Is ook van dat Autoweek filmpje e.d. Maar rijdt desalniettemin nog steeds goed! :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 08 jan, 2008 16:15

Goeiemorgen, wat een prachtige auto! :shock: :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 10 jan, 2008 15:53

sjoerdk schreef:Goeiemorgen, wat een prachtige auto! :shock: :D
Jazeker Sjoerd!

Snel je rijbewijs halen :O:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 10 jan, 2008 16:12

De Flok schreef:Zo'n TTID met het nieuwe 4WD systeem lijkt me echt het einde.
Komt er niet. Jammer genoeg.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 10 jan, 2008 17:44

taaffert schreef:
sjoerdk schreef:Goeiemorgen, wat een prachtige auto! :shock: :D
Jazeker Sjoerd!

Snel je rijbewijs halen :O:
Jaja, nog een half jaar. :? :shock:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 10 jan, 2008 19:01

Henk-Jan schreef:
De Flok schreef:Zo'n TTID met het nieuwe 4WD systeem lijkt me echt het einde.
Komt er niet. Jammer genoeg.
Ooit mijn beste knul, komt die er. Ik ben er van overtuigd :wink:

wammes
Geregistreerd lid

Bericht door wammes » vr 08 feb, 2008 0:31

Ik moet nog 8 weekjes wachten voordat m'n nieuwe TTiD voor de deur staat. Jammer genoeg niet in de aero uitvoering maar de vector sport met de 18" wielen. Kan niet wachten :lol: Maar weet iemand een betrouwbare leverancier voor chiptuning....met uitzondering van Hirsch?

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 08 feb, 2008 18:54

wammes schreef:Ik moet nog 8 weekjes wachten voordat m'n nieuwe TTiD voor de deur staat. Jammer genoeg niet in de aero uitvoering maar de vector sport met de 18" wielen. Kan niet wachten :lol: Maar weet iemand een betrouwbare leverancier voor chiptuning....met uitzondering van Hirsch?
'k Vraag me af of je veel kan tunen aan deze motorisatie. De TTiD heeft een maximum koppel van 400 Nm. De Aero op benzine heeft hetzelfde maximum koppel. Van de Turbo X (zelfde koppel) is bekend dat ze de versnellingsbak hebben moeten versterken om de koppelverlaging in 1e en 2e versnelling te kunnen vermijden. O.a. daarom trekt-ie ook sneller op dan de standaard Aero met XWD. Anders gezegd: de Aero met XWD heeft een lager maximum koppel in 1e en 2e.

M.a.w.: ik denk niet dat je versnellingsbak veel meer koppel aankan. Kijk ook maar eens bij Hirsch, je zal merken dat ze met hun tuning voor de 9-3 nooit boven de 400 Nm gaan.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen :-)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » za 09 feb, 2008 13:30

Waarom tunen ?

Ik heb de Ttid deze week kunnen testen... dit is één van de beste saabs ooit gemaakt. De cijfers voor de hernemingen spreken voor zich. Hij laat ongeveer elke concurent ver achter zich.

Een vergelijking met een getunede 9-3 1.9tid gaat gewoon niet op....dit is heel andere koek.

Na de test moest ik om één of andere reden terugdenken aan mijn eerste 900 turbo 8...

Alvast veel succes met de aankoop van deze schitterende auto ! het wachten zal zeker de moeite waard geweest zijn.

Plaats reactie