Zou Saab ook zo'n mooi jurkje hebben? (Vrouwen en Auto's...)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
elentinos
Geregistreerd lid

Re: Zou Saab ook zo'n mooi jurkje hebben? (Vrouwen en Auto's

Bericht door elentinos » vr 04 feb, 2005 14:29

Dat is wel één van mijn hobbies, maar de bovenstaande foto's zijn niet van mij hoor. Die had ik nog ergens staan, omdat ze mij 'positief' opvielen. :wink:

Overigens de mooie jonge modellen stonden op dezelfde show bij een andere concept van Fiat-auto. Dat deze concept zijn weg naar de showroom niet heeft gevonden is echt schandalig: De nuovo Lancia Fulvia. :cry:

Afbeelding

robertw

Bericht door robertw » vr 04 feb, 2005 14:34

het was mij al opgevallen in je fotogalerij. op welke locatie heb je die foto's gemaakt?

/rw

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » vr 04 feb, 2005 14:39

Gelukkig komt die 8C competizione wel naar de AutoRAI dit jaar en -als ik even voor mijn beurt mag spreken- mijn vermoeden is dat elentinos een paar foto's in zijn gallerij heeft gemaakt op de dijk tussen Roggebotsluis en de Ketelbrug (Flevoland). Mooie locatie, zal ik binnenkort ook maar eens opzoeken als het weer juist is en het licht mooi.

Sjo

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » vr 04 feb, 2005 14:39

Die foto's zijn gemaakt op de dijken rond het ketelmeer (Flevopolderkant). Lange rechte wegen die mooi verhoogd liggen, ideaal voor die plaatjes. Wanneer je na een mooie zomerdag een dikke onweersbui ziet aankomen, kun je daar mooie plaatjes maken. :)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 04 feb, 2005 15:14

De jurk van die rechter dame past overigens voor geen meter. De linker is wat 'gevulder'. Viel me zo even op :oops:

robertw

Bericht door robertw » vr 04 feb, 2005 15:39

Sjo, Elentinos,

Wellicht kunnen we zijn gedrieën afspreken, auto-fotografie is niet mijn specialiteit, ik ben meer van de portretjes (vandaar ik de dame op foto had, niet de auto ;-) ) Wellicht dat ik wat van jullie compositie kan leren.

16 Feb struin ik met zoonlief over de AutoRai (met camera natuurlijk)

/rw

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » vr 04 feb, 2005 17:06

Lijkt me erg leuk om af te spreken...helaas ga ik al op 9 februari naar de AutoRAI (persdag). Wellicht een andere keer op een andere plaats.

Sjo

robertw

Bericht door robertw » vr 04 feb, 2005 17:14

persdag? lucky you? in welke hoedanigheid? als persfotograaf?

Sjo
Geregistreerd lid

Bericht door Sjo » vr 04 feb, 2005 17:19

Als fotograaf voor mijn eigen website met autofotografie. Daarnaast heb ik ook nog 2 gratis kaarten van Opel ontvangen (is GM toch nog ergens goed voor), dus misschien ga ik later in de week nogmaals met een vriendin en zonder camera, flitser, statief, tas, extra accu, extra geheugen, extra lenzen, etc. etc.

Veel plezier op de RAI!!

Sjo

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » vr 04 feb, 2005 18:06

Lijkt me erg leuk, helaas sta ik in die week op de lange latten in Oostenrijk.
Een tip voor fotograferen tijdens drukke beurzen (dus buiten persdagen): Probeer niet de hele auto te fotograferen, maar slechts gedeeltelijk of slechts details. Zo voorkom je storende elementen op foto.

Ter illustratie een paar foto's die ik heb gemaakt op de RAI 2003:
Afbeelding
Afbeelding

De tweede foto ziet er niet uit alsof ie is gefotografeerd op een drukke beurs. De auto in z'n geheel fotograferen zonder publiek en andere storende details erop is onbegonnen werk.

robertw

Bericht door robertw » vr 04 feb, 2005 18:19

of met Photoshop aan de slag, ik neem meestal een groot beeld en knip mbv PS alleen dat gene eruit wat ik nodig heb. Met 6,3MP is dat geen probleem.

/rw

Plaats reactie