Waar moet dat heen met de Diesel-motoren??

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 05 okt, 2007 20:50

sjoerdk schreef:Het word nog een leuke concurrentiestrijd in eigen huis tussen deze twee monsterdiesels!
Dat wordt iets in de trat van:
De een: "Die van ons levert het meste vermogen!!":D
De ander: "Nee, die van ons!!":twisted:
De eerste: "Echt niet!!":evil:
De andere: "Echt wel!!";-|+
De eerste: "Nou die van ons........!!":mad_cuss:
E.n.z, e.n.z, e.n.z. .......

En dat terwijl de 2 tot hetzelfde concern horen!! 8)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 05 okt, 2007 20:57

Ik kies alvast voor de Audi, ook al vind ik het geen mooie auto, hij is toch weer beter, mooier afgewerkt, groter, etc etc. 8)

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » za 06 okt, 2007 13:14

Geweldig dat VW zelf erachter is gekomen dat Common-Rail duidelijk het voordeel heeft genomen van die Pompverstuivers..

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 09 okt, 2007 20:08

Het vermogen valt mij eerlijk gezegd toch wel een beetje tegen, het wordt ongeveer 350 PK en het koppel wordt
ongeveer 850 Nm en dus zat sjoerdk wat dat betreft helemaal goed!! :D
Er zijn nu ook nog twee foto's vrijgekomen:

Afbeelding
Afbeelding

Verdere informatie te vinden via: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7395. :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 okt, 2007 20:13

Kijk aan, goed geschat! :D

Ten opzichte van de Audi Q7 V12 TDI dus behoorlijk 'onder' gemotoriseerd, die heeft namelijk 500 pk en 1000 Nm te vergeven, goed voor een 0-100 sprinte van 5.5 seconden (hij weegt ruim 2 en een halve ton!), beide vind ik erg lelijk, maar dan toch maar de Audi!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 okt, 2007 20:18

Hoezo vulgair, lelijk en lomp?

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 okt, 2007 20:25

Zijn de Amerikanen ook weer blij, dat Audi nu ook een medium sized SUV aanbiedt. En hij is ook nog milieuvriendelijk!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 09 okt, 2007 20:29

Henk-Jan schreef:Zijn de Amerikanen ook weer blij, dat Audi nu ook een medium sized SUV aanbiedt. En hij is ook nog milieuvriendelijk!
definieer jij "milieuvriendelijk" eens.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 09 okt, 2007 20:35

Nutteloze bakken heb ik ze weleens genoemd, en dat zijn het ook.
Als je een terreinwagen nodig hebt, koop dan een defender!

Als men dan een snelle, goed rijdende diesel wil, kan je niet onder deze uit.(in de 3 of de 5 variant) http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 9&cache=no :lol:

Mijn mening :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 okt, 2007 20:36

Zo haalt men die 20% energiebesparing in 2056 wel.

Daar komt bij dat men in "het land van de onbegrensde mogelijkheden" diesel als een alternatieve, lees: schone, brandstof ziet.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 09 okt, 2007 20:38

Nutteloze bakken heb ik ze weleens genoemd, en dat zijn het ook.
Als je een terreinwagen nodig hebt, koop dan een Defender!
Als je in het "achterland" woont dan begrijp ik wel dat je een SUV koopt, een wat comfortabeler alternatief voor een echte terreinwagen. Het probleem is echter dat de realiteit niet is dat men twijfelt tussen, bijvoorbeeld, een Defender en een SUV, maar tussen een normale sedan/station en een SUV.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 09 okt, 2007 22:54

[
Waar gaat dat heen met de diesel? Minstens elke maand naar de werkstatt natuurlijk en gegarandeerd één keer per jaar een storing die pas na vijf garagebezoeken is opgelost....

Afbeelding
:

Lekker sleutelvriendelijk dit. Krijg je iedere keer een rekening voor het in en uit elkaar halen van die plasticstukken......
Nou ja de doelgroep zal er wel niet mee zitten :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 okt, 2007 17:53

Als je een terreinwagen wilt hebben koop je inderdaad een Land/Range Rover, ze zijn allemaal even goed en bieden bakken karakter en stijl.

@ Henk-Jan, denk je nu werkelijk dat zo'n lompe tank met een scheepdiesel erin milieuvriendelijk genoemd kan worden?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 okt, 2007 17:56

op schreef:Waar gaat dat heen met de diesel? Minstens elke maand naar de werkstatt natuurlijk en gegarandeerd één keer per jaar een storing die pas na vijf garagebezoeken is opgelost....
En dan de 3 maandelijkse bandenwissel omdat een V10 Diesel banden vreet,
kost je toch elke 3 maanden zomaar een honderdje of 15.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 okt, 2007 18:03

sjoerdk schreef:@ Henk-Jan, denk je nu werkelijk dat zo'n lompe tank met een scheepdiesel erin milieuvriendelijk genoemd kan worden?
Sarcasme is een schoon goed.

Plaats reactie