kabel kilometerteller saab 90

1985-1987
Plaats reactie
laurens
Geregistreerd lid

kabel kilometerteller saab 90

Bericht door laurens » za 15 sep, 2007 11:33

Hallo,

De kilometerteller van mijn saab 90 geeft al enige tijd een afwijkende snelheid aan. Om te kijken wat hiervan evt. de oorzaak kan zijn heb ik vanmorgen voorzichtig de kilometerteller uit het dashboard gehaald.
Bij de demontage zag ik dat de "moer" waarmee de kabel aan de teller vastzit stuk is. Deze "moer" is van plastic en is de loop der jaren wat poreus geworden.
Mijn vraag is, of een dergelijke "moer" los te krijgen is, of ben ik genoodzaakt om de gehele kabel te vernieuwen?
Als ik de kabel vervangt is dan het probleem van het weergeven van een afwijkende snelheid ook opgelost, of kan het ook in de snelheidsmeter zelf zitten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laurens

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » za 15 sep, 2007 19:25

HOi Laurens,

Is die afwijkende snelheidsopgave gelijkmatig (Bijv. altijd te veel of altijd te weinig), of gaat de naald gezellig zijn eigen gang, en rij je bijv. 180 als je 100 rijdt en dan weer 40 als je stilstaat?
Want in dat laatste geval is waarschijnlijk je teller kaduuk en niet je kabel en of moer...

laurens
Geregistreerd lid

Bericht door laurens » zo 16 sep, 2007 9:22

Hallo Etienne,

Bedankt voor je reactie. De teller geeft wel altijd structueel te weinig aan.
Als ik 80 rijd, geeft de teller ca 60 km aan en als ik stil sta blijft de naald eerst onbeweeglijk staan en zakt na 5 minuten heel langzaam tot 20 km.
Ik ben dus bang dat inderdaad de teller het begeven heeft
:cry:

Ik zal binnenkort maar eens rondkijken op de onderdelendag van de saabclub of er misschien nog een goede kilometerteller ligt.

mvg

Laurens

GHIA
Geregistreerd lid

km teller

Bericht door GHIA » do 20 sep, 2007 19:46

Hallo,

Is het probleem reeds gevonden,

mijne heeft toevallig sinds een paar dagen hetzelfde probleem ... :?

Gr.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 20 sep, 2007 23:13

Zit idd bijna altijd in de klok.
Cornell

laurens
Geregistreerd lid

Re: km teller

Bericht door laurens » zo 23 sep, 2007 9:29

GHIA schreef:Hallo,

Is het probleem reeds gevonden,

mijne heeft toevallig sinds een paar dagen hetzelfde probleem ... :?

Gr.

Naast dat de bevestigingsmoer van de kabel aan de teller stuk is, vermoed ik dat ook de teller zelf niet meer naar behoren werkt en ik dus genoodzaakt ben om op zoek te gaan naar een andere kilometerteller.

Mvg

Laurens

Plaats reactie