Anti slip cursus.

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Denniz
Geregistreerd lid

Anti slip cursus.

Bericht door Denniz » di 04 sep, 2007 20:48

Na aanleiding van afgelopen meeting lijkt het mij een leuk en zinvol idee om een speciale anti slip meeting te organiseren. Mijn idee is om dit in overleg met traffic control met je eigen auto te doen. Aangezien het erg leuk is om het in een auto van hun te doen maar het mij het meest zinvol lijkt om dit in je eigen auto mee te maken. Aangezien elke auto net weer anders reageerd dan een andere auto.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk voelen jullie hier wat voor en het lijkt mij dan verstandig om dit op relatief korte termijn te realiseren.

Groeten Denniz.

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » di 04 sep, 2007 20:56

Count me in

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 04 sep, 2007 20:58

Ha, altijd leuk, een rondje dwars :O:

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 04 sep, 2007 21:07

Ik wacht wel tot het weer winter is om me dan te vermaken op de plaatselijke parkeerplaatsen.

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » di 04 sep, 2007 21:12

Ik hoop dat je weet wat een aanslag het is op je wielophanging, ik weet van vroeger toen ik een anti-slipcursus deed dat de ophanging tijdens het slippen (en dan vooral tijdens de overgang van gladwegdek naar stroefwegdek) de ophanging het zwaar te verduren kreeg. Dit zou ik mijn 900 classic of mijn 9000 niet expres willen aandoen.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 04 sep, 2007 21:16

Ik zou dan ook niet mijn Saabje meenemen, maar een oud RWD'tje. 8)

Denniz
Geregistreerd lid

Bericht door Denniz » di 04 sep, 2007 21:23

Het is een keuze die iemand zelf maakt. Het lijkt mij juist goed om dit een keer met je eigen auto gedaan te hebben. De kans dat je dan in de toekomst voor verassingen komt te staan word gewoon aanzienlijk kleiner.

Mijn idee is dan ook om bijvoorbeeld voor 1 uur te gaan in combinatie met theorie.

De schade door onkunde is aanzienlijk groter :lol:

Ik wil ook contact opnemen met saab nederland en is kijken hoe hun hier over denken.

Groeten Denniz.

Willy en Peter
Geregistreerd lid

Bericht door Willy en Peter » di 04 sep, 2007 21:27

Heb je al een locatie in gedachten?

Denniz
Geregistreerd lid

Bericht door Denniz » di 04 sep, 2007 21:33

Er zijn meerdere lokaties mogelijk. Rijssen leek mij wel een leuke optie maar mischien moet het wel wat centraler in het land.

Groeten Denniz.

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » di 04 sep, 2007 21:46

Volgens mij is het qua auto een kwestie van een Saab van de sloop halen en die flink op haar donder geven.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 04 sep, 2007 21:48

Is dit wat?
http://www.slippen.net/index.php?id=15& ... articulier

Edit; nee, te ver weg voor de meesten. :)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 04 sep, 2007 21:56

Dit is misschien ook leuk..

http://www.vvc-adventure.nl/

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 05 sep, 2007 7:09

Als het een beetje centraal in Nederland is dan doe ik graag ook mee. Ik moet nog even denken over dat 'met je eigen auto' 8)

Denniz
Geregistreerd lid

Bericht door Denniz » do 06 sep, 2007 17:44

Even een update als het mee zit zijn er verschillende modellen saab die hier voor beschikbaar worden gesteld.

Groeten Denniz.

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » do 06 sep, 2007 22:08

Hoe zit t met een automaat? ik neem aan dat je dan op een andere manier moet reageren op een slip.

Plaats reactie