Hallo cavok,
Die batterijen in de sirene zitten er om bij sabotage van je akku ( loshalen of kortsluiten) toch nog een alarm te geven. Dus ook bij bijna lege akku alarm !
Het zijn lithium cellen die normaal 10 jaar of meer meegaan. Alleen bij veel alarm zonder hoofdakku zullen ze eerder leeg zijn.
Saab vervangt dan de gehele sirene !
Hoop dat het achterklep lampje de oorzaak was maar lang stilstaan blijft een probleem !
Voorbeeld: je hebt een 55 Ah akku, deze zal nooit helemaal vol zijn.
Stel je hebt 40 Ah erin, met slechts 0.1 Amp verbruik is je akku in 17 dagen helemaal leeg !
In een auto met Alarm, afstandsbediening, slechte booster en verkeerd aangesloten carkit zit je zo boven de 0.1 A lekstroom.
cavok schreef:Troll fan schreef:
Deze alarm batterijen worden volgens mij niet bijgeladen uit de hoofdakku. Het is een backup batterij die alleen stroom levert aan de sirene als de hoofdakku leeg staat. Geeft dus wel geluid maar geen knipperlichten.
Maar zo'n accu kan toch niet jaren in een auto zitten zonder ook maar een keer opgeladen te worden?
Zeker als zoals bij mij een keer de sirene af is gegaan op de alarmbatterij. Dan is deze dus waarschijnlijk leeg en dan zou het alarm nooit meer een goede backup hebben?
En waar gaat het alarm nou op af: op spanningsval van de accu, of van de alarmbatterij of van beide?
PS: heb er gisteren weer voor het eerst mee gereden en toen ging af en toe het waarschuwingslampje voor de achterklep branden; zat niet goed dicht. Nou weet ik helaas niet of dat ook zo was toen het alarm steeds afging, maar dat zou ook een reden geweest kunnen zijn. De klep was in principe dicht, maar kon door de wind worden opgelicht, wat het alarm had kunnen activeren.