Lijkt me een leuk idee en mocht het van een meeting komen, dan wil ik best meehelpen (mits ik die datum nog vrij heb, enz.).
Mijn voorstel is om het dan voor mensen te organiseren die een dSLR hebben, maar dan wel proberen de doelgroep zo breed mogelijk te houden. Noobs die niet weten wat ISO en DOF betekenen, maar ook de mensen die de theorie al wel wat beter onder de knie hebben moeten kunnen meedoen.
Foto's of kiekjes meeting (?)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Robert Toet
- Geregistreerd lid
Leuk initiatief, heb zelf ook fotografie als hobby maar kan geen lesgeven hoor. Weet ook niet of ik er bij zal zijn maar ik hou het in de gaten als de datum en plaats bekend is. Mooie foto's trouwens robert. Ik zie dat je in leiden woont. Mocht je op 3 oktober nog foto's maken, kom dan 's avonds even langs bij lemmies biercafe en leef je even uit op mijn band
www.nederpopcovers.nl
-
Marc van Beek
- Geregistreerd lid
Lijkt me heel erg leerzaam.
Gebruik nu een huis-tuin-en-keuken camera van Sony (Cyber-shot, dsc-p32, 3.2 pixels) met meestal het automatische menu.
Kan je hier iets mee, of bestaat het gevaar dat je na de foto-dag een verslaving/hobby erbij hebt: een nieuwe camera waarvoor allerlei ditjes en datjes aangeschaft dienen te worden?
Gebruik nu een huis-tuin-en-keuken camera van Sony (Cyber-shot, dsc-p32, 3.2 pixels) met meestal het automatische menu.
Kan je hier iets mee, of bestaat het gevaar dat je na de foto-dag een verslaving/hobby erbij hebt: een nieuwe camera waarvoor allerlei ditjes en datjes aangeschaft dienen te worden?
-
jelger
- Geregistreerd lid
goed fotograferen kan ook met een archaische camera. of een camera die niet alle snufjes heeft die er op de laatste verjaardag allemaal uitgewisseld werden.
ik heb zelf een Nikon F50 analoog met 24-70 en 70-300 objectief, en een compacte digitale Olympus c-you (C-1) met een schokkende 1,3Mpix beeldcapaciteit... met een paar vrij basale instellingsmogelijkheden.
houdt niet veel om het lijf, maar best leuke plaatjes mee te schieten (met name geschikt voor web)
het is je eigen instelling of je de laatste gadgets nodig dient te hebben, of niet. ik vind van niet persoonlijk, alhoewel ik best toe ben aan een digitale SLR naast de analoge, maar dat heeft meer met het verwerkingsgemak te maken dan met de gadgets. daar geef ik nog steeds niet veel om.
ik heb zelf een Nikon F50 analoog met 24-70 en 70-300 objectief, en een compacte digitale Olympus c-you (C-1) met een schokkende 1,3Mpix beeldcapaciteit... met een paar vrij basale instellingsmogelijkheden.
houdt niet veel om het lijf, maar best leuke plaatjes mee te schieten (met name geschikt voor web)
het is je eigen instelling of je de laatste gadgets nodig dient te hebben, of niet. ik vind van niet persoonlijk, alhoewel ik best toe ben aan een digitale SLR naast de analoge, maar dat heeft meer met het verwerkingsgemak te maken dan met de gadgets. daar geef ik nog steeds niet veel om.