Nieuw auto(tje) voor mijn moeder..
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Nieuw auto(tje) voor mijn moeder..
Moeders wil een andere auto. Nieuw.
Niet te groot (ivm garage en rijkunst...) en niet te duur, is puur een vervoermiddel dat betrouwbaar moet zijn, luxe geeft ze niet om.
Het gaat nu een beetje tussen de VW Fox of Peugeot 107. (C1 of Aygo niet echt een optie vanwege Peugeot dealert om de hoek, wat wel handig is). Ik vind ze allebei wel geinig, binnenkort maar eens gaan proefrijden met mams.
Een Corsa of een Clio vind ik ook wel leuk, maar die vind ze alweer net even te groot. Ze rijdt nu een 106, daarvoor een Polo.
Iemand nog goede tips?
Niet te groot (ivm garage en rijkunst...) en niet te duur, is puur een vervoermiddel dat betrouwbaar moet zijn, luxe geeft ze niet om.
Het gaat nu een beetje tussen de VW Fox of Peugeot 107. (C1 of Aygo niet echt een optie vanwege Peugeot dealert om de hoek, wat wel handig is). Ik vind ze allebei wel geinig, binnenkort maar eens gaan proefrijden met mams.
Een Corsa of een Clio vind ik ook wel leuk, maar die vind ze alweer net even te groot. Ze rijdt nu een 106, daarvoor een Polo.
Iemand nog goede tips?
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
hitcham
- Geregistreerd lid
Maak je je over het afbouwen van de fox in Mexico geen zorgen. Mijn jetta komt ook daar vandaan en zit vooralsnog prima in elkaar (sinds 6 maanden en bijna 30 dkm). Het enige kraakje komt van de achteraf ingebouwde carkit.
Toch zou ik ook de peugeot aanraden. Ken 2 mensen die de Aygo (?) rijden en daarover zeer tevreden zijn. Prima instap, stoelen voldoende voor binnenlandse ritten en ze halen 1:18 met gemak!
Toch zou ik ook de peugeot aanraden. Ken 2 mensen die de Aygo (?) rijden en daarover zeer tevreden zijn. Prima instap, stoelen voldoende voor binnenlandse ritten en ze halen 1:18 met gemak!
-
gj900
- Donateur (9x)

De VW Fox is een compromis model dat primair voor de latijns-amerikaanse markten gedacht is en voor Europa van wat extra veiligheidszaken voorzien is. Het model ziet er ouderwets uit en zal vermoedelijk een voor VW standaard slechte restwaarde gaan hebben. Hij zal wat ruimer zijn dan de 107 maar daar heb je de voordelen wel mee gehad.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Mijn moeder is vrij lang, dus dat ze er fatsoenlijk in past is wel belangrijk. Ze heeft laatst in een Aygo van een collega gereden en dat beviel prima, maar die vindt ze er minder leuk uit zien dan de 107.
De fijne Peugeot dealer om de hoek weegt wel mee ja, toen ze nog VW reed was die garage toch wat minder.
Denk dat ze de huidige 106 misschien ook gunstiger bij Peugeot kan inruilen dan bij VW of zou dat niet uitmaken?
De fijne Peugeot dealer om de hoek weegt wel mee ja, toen ze nog VW reed was die garage toch wat minder.
Denk dat ze de huidige 106 misschien ook gunstiger bij Peugeot kan inruilen dan bij VW of zou dat niet uitmaken?
-
gj900
- Donateur (9x)

Die kans is aanwezig maar de inruilprijs hangt in het algemeen sterk af van de nieuwe auto die gekocht wordt. Is dat een model dat ze al op voorraad hebben en waar ze snel vanaf willen dan kan het zijn dat je dat terug ziet in een aantrekkelijker inruilprijs. Het is dan niet zo dat je meer voor je oude auto terug krijgt, maar dat ze in de inruilwaarde een stuk korting op de nieuwe auto verwerken. Voor de koper maakt het natuurlijk niet uit waar de korting in verwerkt zit, als de prijs onder de streep maar aan de verwachtingen voldoet. Laat je dus niet altijd leiden door inruilbedragen zonder ook de nieuwe auto's te vergelijken qua prijs, acties, uitvoering etc.Margreet schreef:Denk dat ze de huidige 106 misschien ook gunstiger bij Peugeot kan inruilen dan bij VW of zou dat niet uitmaken?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Heb je al aan een Fiat Panda gedacht? Dat is best een volwassen autootje voor dat goedkoopste segment. Vijf deuren, goed recht op zitten. Er is een leuke versie Huppeldepup Edizione Cool met een airco, heel betaalbaar. De 107/C1/Aygo is zeker een hit, maar ik zou persoonlijk voor een Panda gaan. Heeft een 107 trouwens niet een driecilinder?
Volkswagen Fox was op de Autorai voor een tijdelijke nieuwprijs van E 8500,- ipv 10 mille. Als je voor een Fox gaat kijken, zou je met dit argument stevig kunnen onderhandelen.
Volkswagen Fox was op de Autorai voor een tijdelijke nieuwprijs van E 8500,- ipv 10 mille. Als je voor een Fox gaat kijken, zou je met dit argument stevig kunnen onderhandelen.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Marknett
- Lid van verdienste
-
jwaterink
- Donateur (6x)