route mobiel?iemand al ervaring?
-
verde900
- Donateur

Re: route mobiel?iemand al ervaring?
Nee, wel met de ANWB vorige week, 7 kwartier wachten
maar ondanks dat heb ik toch groot vertrouwen in die mannen.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
is het probleem reeds verholpen of hebben ze je gesleept?
-
verde900
- Donateur

keurig ter plaatse gerepareerd, er was een wartel losgetrild van de stuurbekrachtiging waardoor de olie op de uitlaat stroomde.
-
MISTY
- Geregistreerd lid
dit klingt goed,want normaliter slepen ze je direct af naar de dichtsbij
zijnde (dure) garage.
nooit was ik lid van een,de wegenwacht maar nu route m.. er is
begin ik erover te denken,ze zijn nm niet duur.
weet alleen nog niet of ze dezelfde service, knowhow bieden,vandaar
deze vraag.
zijnde (dure) garage.
nooit was ik lid van een,de wegenwacht maar nu route m.. er is
begin ik erover te denken,ze zijn nm niet duur.
weet alleen nog niet of ze dezelfde service, knowhow bieden,vandaar
deze vraag.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Wat ik begrijp is dat de ANWB claimt in verreweg de meeste gevallen de het voertuig ter plekke rijdbaar te maken. Dat zou ook een verschil zijn met RM: die zouden onvoldoende zijn uitgerust voor on-route reparaties...?
-
Erik
- Lid van verdienste
7 kwartier wachten
is idd erg lang.....maar het kan ook anders
Mij (en 2 vrienden overkwam het volgende)
We hadden een paar dagen vrij met prachtig weer......dus maar een paar dagen met de motor op pad. Op dag 1 zouden we naar de ouders van een van ons gaan in noord friesland. Vanaf amsterdam de dijk langs het ijsselmeer omhoog om vervolgens over de afsluitdijk door te gaan.
Op de afsluitdijk zijn we gestopt bij het monument om daar even van het uitzicht te genieten. Komen we terug bij de motoren was bij een van hen de band volledig plat. Nou heb je op een motor niet echt een reservewiel bij je dus.........k.t
Dan maar de anwb bellen. Hij gebeld....een halve minuut nadat hij klaar is komt er een anwbwagen over het snelwegdeel voorbij, gaat in de remmen om vervolgens via de vluchtstrook achteruit onze parkeerplaats op te rijden.
Plug erin, advies om vooral erg rustig te rijden. Tevens heeft hij ons in contact gebracht met een bandenhandel waarvan hij wist dat ze redelijk goedkoop waren. Dus al met al best indrukwekken. Nou weet ik best dat die goed man erg in de buurt was maar het was toch erg leuk dat we na een half uur weer weg reden.
-
verde900
- Donateur

Dat was waarschijnlijk de reden dat ik 7 kwartier moest wachtenerik schreef:Hij gebeld....een halve minuut nadat hij klaar is komt er een anwbwagen over het snelwegdeel voorbij, gaat in de remmen om vervolgens via de vluchtstrook achteruit onze parkeerplaats op te rijden.
Maar goed... ik heb door de jaren heen vaker met de ANWB van doen gehad en vind dat ik
(ondanks die 7 kwartier) geen reden zie om daar weg te gaan, vrijwel altijd was men behoorlijk
snel ter plaatse en loste het probleem ook daadwerkelijk op.
(had ik 7 kwartier eerder thuis geweest had ik toch ook 7 kwartier tv gekeken
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Wat spook je dan uit als je zo'n 7 kwartier moet wachten ?
Had je lectuur bij ?
Had je lectuur bij ?
-
verde900
- Donateur

Mijn zoon ff gebeld, die kwam met een auto met standkachel en dvd systeem, niks aan de hand dus. 
-
Manic
- Lid van verdienste
Sprak laatst iemand die had 3,5 uur staan wachten.... (RM), werd nog uitgekafferd ook toen hij na 2 uur belde of men hem misschien vergeten was.....
Blijkbaar moet je voor een lage prijs ook niet teveel service en klantvriendelijkheid verwachten......
Blijkbaar moet je voor een lage prijs ook niet teveel service en klantvriendelijkheid verwachten......
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Toen bij onze V.l.o de kathalysator in de fik ging door een verstopping en deze resulteerde in een kleine ïnterieurbrand moest ik na het bellen van de V.l.o-service slechts 15 minuten wachten op een Golf van de ANWB. Vervolgens moest de auto worden afgesleept, wat me wel bijna 3 uur heeft gekost omdat er op de snelweg hier rondom Wolfheze grote drukte was met auto's die massaal aanrijdingen hadden met elkaar. Dan gaat zoiets voor omdat die op de snelweg staan en ik in een redelijk rustige omgeving.Manic schreef:Sprak laatst iemand die had 3,5 uur staan wachten.... (RM), werd nog uitgekafferd ook toen hij na 2 uur belde of men hem misschien vergeten was.....
Gelukkig stond ik bij een pizzaria in Doorwerth waar vroeger een bank was geweest dus kon ik in de tussentijd mooi even binnen wachten onder het genot van een glaasje cola. Nog een bijkomend voordeel: Ook al was de auto ontploft, de ruiten van het pand waren nog kogelwerend en "explosie-proof" uit de tijd dat het pand nog een bank was.
Als ze netjes melden waarom het zo lang duurt heb ik vaak meer begrip voor het lange wachten dan dat ze dat niet doen.
-
MXL
- Geregistreerd lid
Wat in ieder geval een heel belangrijke adder onder het gras is, is dat RM alleen goedkoper is bij 1 voertuig. Wij hebben thuis 1 saab voor mij, 1 motor en 1 peugeot voor mijn vriendin. De peugeot en de motor zijn allebij uit '91, dit betekend dat je bij route mobiel in het hogere tarief zit. Ik heb het volgende vergelijk gemaakt:
Wegenwacht totaal tegen routemobiel, hierbij moet opgemerkt worden dat wegenwachttotaal uitgebreider is dat routemobiel.
Situatie anwb:
ANWB lidmaatschap: 16.50
Wegenwachttotaal voor mij: 64.90
Partnerlidmaatschap: 38.90
Totaal: 120.30
Situatie routemobiel
RM Saab: 50,-
RM Honda: 75,-
RM peugeot: 75,-
Totaal 200,-
In mijn geval is de anwb dus 80 euro goedkoper. Nu besef ik dat niet iedereen 2 auto's en een motot heeft, maar neem dan een veelvoorkomende situatie, 2 auto's binnen 1 gezin. Bij RM betaal je 100 euro als je 2 jonge auto's hebt en 150 euro met 2 oude auto's. Bij de
anwb betaal je dan 120 euro. Doe mij maar lekker de ANWB.
Wegenwacht totaal tegen routemobiel, hierbij moet opgemerkt worden dat wegenwachttotaal uitgebreider is dat routemobiel.
Situatie anwb:
ANWB lidmaatschap: 16.50
Wegenwachttotaal voor mij: 64.90
Partnerlidmaatschap: 38.90
Totaal: 120.30
Situatie routemobiel
RM Saab: 50,-
RM Honda: 75,-
RM peugeot: 75,-
Totaal 200,-
In mijn geval is de anwb dus 80 euro goedkoper. Nu besef ik dat niet iedereen 2 auto's en een motot heeft, maar neem dan een veelvoorkomende situatie, 2 auto's binnen 1 gezin. Bij RM betaal je 100 euro als je 2 jonge auto's hebt en 150 euro met 2 oude auto's. Bij de
anwb betaal je dan 120 euro. Doe mij maar lekker de ANWB.
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Verde, je reed, naar ik aanneem, in de Folfo?
Moppersmurf
Moppersmurf
-
verde900
- Donateur

Nee dus, maar met alles wat ik al aan SAAB's gehad heb blijf ik toch best trouw aan ze.Moppersmurf schreef:Verde, je reed, naar ik aanneem, in de Folfo?