sloop in amerika??

1967-1984
baszwolle
Geregistreerd lid

sloop in amerika??

Bericht door baszwolle » za 17 feb, 2007 20:22

daar is ie alweer, sorry alvast.

maar weet iemand een saab-sloop in amerika, is dat ergens bekend hier?
het liefst in florida, mijn moeder woont daar en dacht, misschien kan ze daar wel eens vragen naar een setje amerikaanse lampen.

als er nu meer interesse voor is dan moeten jullie dat aangeven aub.

wat is trouwens de gangbare naam voor autosloop of demontagebedrijf in het engels? makkelijker googlen

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 17 feb, 2007 20:26

Bas,
je hebt een berichtje

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: sloop in amerika??

Bericht door De900C-GAS » za 17 feb, 2007 20:28

baszwolle schreef: wat is trouwens de gangbare naam voor autosloop of demontagebedrijf in het engels? makkelijker googlen
Car-wrecker. :wink:
Soms ook alleen wrecker.

Als je daar toch bezig gaat: Een setje met lzandkleurig eer beklede stoelen voor een SAAB 900 Calssic 4drs. Sedan zijn welkom.
Zie ook mijn advertentie bij: Te koop gevraagd.
En eventueel een reflectorplaat.
Zie mijn andere advertentie bij: Te koop gevraagd.

Groeten.:D

De900C-GAS

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 17 feb, 2007 20:33

was er al bang voor....haha...de waslijstjes komen eraan.

leer uit amerika (dat vroeg je toch) zijn uit mijn ervaring niet zo best ivm zonschade...heb al veel uitgedroogde interieuren gezien.

nu had ik wel net een 900 leren set gekocht dacht ik, gaat niet door. eigenaar heeft veel haast met inruilen. jammmmeerrrrr

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 17 feb, 2007 20:44

breaker is ook een naam voor een sloperij

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 17 feb, 2007 20:46

dismantler

junkyard

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 17 feb, 2007 22:06

baszwolle schreef:leer uit amerika (dat vroeg je toch) zijn uit mijn ervaring niet zo best ivm zonschade...heb al veel uitgedroogde interieuren gezien.
Inderdaad die kans is aanwezig, maar 'wie niet waagt, wie niet wint'! :wink:

De900C-GAS

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » za 17 feb, 2007 23:40

Ik wil je niet op ideeën brengen maar in de warme staten van de VS zat er nogal eens een airco in. Is erg zeldzaam hier....

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 18 feb, 2007 10:00

Bart M schreef:Ik wil je niet op ideeën brengen maar in de warme staten van de VS zat er nogal eens een airco in. Is erg zeldzaam hier....
Da's wel een goed idee van je Bart M. :bluethumb:
De bedrading, schakelaars, relais, het vacuümgedeeelte en het voor een airco geschikte 'kachelhuis', kompleet recirculatie klep heb ik al
Zou er dan ook gelijk naar gekeken kunnen worden a.u.b.?? :wink:
En dan met name:
01. De compressor.
02. De condensor.
03. De verdamper.
04. De leidingen.
05. De slangen.

Misschien is het wel een idee om met meerdere mensen, meerdere onderdelen te berstellen en naar hier toe te laten zenden?? :wink:
Dat zou de (verzend)kosten voor iedereen kunnen drukken.

De900C-GAS

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 18 feb, 2007 10:46

De900C-GAS schreef:Misschien is het wel een idee om met meerdere mensen, meerdere onderdelen te berstellen en naar hier toe te laten zenden?? :wink:
Dat zou de (verzend)kosten voor iedereen kunnen drukken.
Baszwolle, wij zouden al de kosten kunnen delen, eventueel op basis van gewicht of formaat van de onderdelen die degene die ze bestelt. :wink:
Jij bijvoorbeeld lichte en ik zware onderdelen, dan betaalt degene van wie de onderdelen het zwaarst wegen het meeste, op basis van percentage van zijn deel van het gewicht. :wink:
Als het verzenden op basis van formaat gaat, dan betaalt degene in procenten van het formaat van zijn bestelde onderdelen. :P
Dat lijkt mij toch een reële oplossing van de verzendkosten. :?

De900C-GAS

Thom
Donateur
Donateur

99

Bericht door Thom » zo 18 feb, 2007 12:03

het lijkt zo mooi om onderdelen in Amerika te bestellen, maar het is lastiger dan het lijkt. Ik ben een paar keer een sloperij met 99/airco tegen gekomen, maar ze willen de airco er niet uithalen. Daar ben je ook wel een paar uur mee zoet. En wat wil je er dan voor geven? 200 euro en 150 euro verzendkosten? Dat doet iemand niet zo snel ..... Koplampen idem dito, ben ik jaren mee bezig geweest totdat ik iemand vond.
Ik heb uiteindelijk een airco kunnen krijgen in Australie, maar dat die was al uitgebouwd en dat was ook nog eens een Nederlander. Verzendkosten alleen al 150 euro geloof ik, de de dashboardbakken moesten in 2en gezaagd worden anders wilde het niet mee op transport.
Ik heb de airco naar een kennis/revisiebedrijf gebracht, die zei dat ik geluk had gehad dat de pomp nog goed was anders was ik 350 euro verder ... Dan moet hij nog omgesteld worden op het nieuwe type gas, nieuwe ventielen, afvullen ..... Nieuwe leidingen zul je ook nodig hebben, (ik kreeg een offerte van 85 euro per stuk). Reken dan wel op een zeer fors bedrag voordat je het erin hebt zitten

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 18 feb, 2007 13:04

precies.. dat soort zaken als airco is meer geluk dan wijsheid als het goed gaat.

voor de meeste sloperijen geldt wel dat ze alleen binnen VS/Canada versturen, dus heb je een postadres in de VS nodig [heeft baszwolle] via welke je het naar NL kan laten komen, al met al vaak een kostbare zaak en alleen bij erg specifieke zaken de moeite en het geld waard.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: 99

Bericht door De900C-GAS » zo 18 feb, 2007 20:57

Thom schreef:
Ik heb uiteindelijk een airco kunnen krijgen in Australie, maar dat die was al uitgebouwd en dat was ook nog eens een Nederlander. Verzendkosten alleen al 150 euro geloof ik, de de dashboardbakken moesten in 2en gezaagd worden anders wilde het niet mee op transport.
Ik heb de airco naar een kennis/revisiebedrijf gebracht, die zei dat ik geluk had gehad dat de pomp nog goed was anders was ik 350 euro verder ... Dan moet hij nog omgesteld worden op het nieuwe type gas, nieuwe ventielen, afvullen ..... Nieuwe leidingen zul je ook nodig hebben, (ik kreeg een offerte van 85 euro per stuk). Reken dan wel op een zeer fors bedrag voordat je het erin hebt zitten
Hoi.

01. In bouwen is voor mij geen probleem.
02. De ombouwsets schijnen in prijs heel erg mee te vallen.
03. De behuizing, de bedrading, relais, schakelaars, vacuümklep en recirculatieklep heb ik al.
04. Afpersen, vacumeren en afvullen kan bij mij op het werk en nog Stek-gecertificeerd ook nog.

Dus de kosten van inbouw zullen verhoudingsgewijs voor mij behoorlijk mee vallen. :wink:

En voor de rest van de onderdelen durf ik de gok wel te nemen.
Anders laat ik deze delen via een bedrijf dat via het werk dit soort dingen ook wel eens regelt in orde maken, hoogstwaarschijnlijk met een fikse korting. 8)
Ik werk zelf bij een autobedrijf waar ook airco-installatie's onderhouden worden. :wink:

En de kosten van verzending, hoe meer mensen er mee doen, hoe lager de kosten per persoon zullen worden, lijkt mij. :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 18 feb, 2007 23:10

speciale dingen kunnen best handel zijn, airco, leer,koplampen,getint glas etc...je zou er een vakantie in amerika voor moeten houden...vrouw thuis laten en dan maar struinen.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 18 feb, 2007 23:14

ja kijk, als iemand wat vind in amerika en je zoekt een postadres daar, kan altijd vragen of moederlief zich er voor in wil zetten...ze is zelf ook saabgek en heeft toch niet zoveel om handen. zelf reed ze in een 99 turbo 16 klepper die ik voor der heb gemaakt in de jaren 90, toen nog woonachtig in NL.

dus vind je iets, postadres nodig..kan geregeld worden...hoop ik

Plaats reactie