Hallo,
Ik heb een 99LE uit 1973 waar ik stuurbekrachtiging in ga bouwen.
1) Ik ben op zoek naar een 99 die stuurbekrachtiging heeft om op een brug te bekijken hoe het precies zit. Ik heb beschikking over een brug in Beilen (Drenthe). Met wie kan ik iets afspreken?
2) Zijn er mensen die een stuurbekrachtiging hebben ingebouwd?
Wat heb ik gedaan ter voorbereiding...
A) Ik heb twee stuurbekrachtigingen gekocht van een 99 (alvast een op reserve omdat er moeilijk aan te komen is)
B) Ik heb zelfs een orgineel revisie setje van een 99 stuurbekrachtiging op de kop weten te tikken
C) Ik heb daarnaast de volgende onderdelen die uniek zijn voor een stuurbekrachtiging versie:
- verlengde stuurstang
- dubbele kruiskoppeling tussen stuurstang en stuurhuis
- Het plaatmateriaal dat afwijkend is waar de stuurstang door het schutbord gaat
- poelie met extra ring
- stuurbekrachtiging pomp
- motorsteun waar pomp op gemonteerd moet worden.
Het grootste raadsel is de positie van de gaten waar de stuurbekrachtiging aan gemonteerd moet worden (die gaten zitten in de 'omkapsels' van de aandrijfassen). Ik heb hier welliswaar foto's van, maar die zijn niet nauwkeurig genoeg. Ik wil daarom deze gaten opmeten van een 99 met stuurbekrachtiging.
In afwachting van reactie....groeten, Ary
Stuurbekrachtiging conversie...
-
Thom
- Donateur

Re: Stuurbekrachtiging conversie...
Hallo Ary,
Je kunt bij mij wel eens kijken, ik heb een 99 GLE staan (en ook nog 2 aparte stuurbekrachtigingen). Een stuurbekrachtiging van een 900 past ook trouwens, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Ik heb al 2 omgebouwde exemplaren gezien met 900 stuurbekrachtiging. Mail anders even!
vrgr
Thom
Je kunt bij mij wel eens kijken, ik heb een 99 GLE staan (en ook nog 2 aparte stuurbekrachtigingen). Een stuurbekrachtiging van een 900 past ook trouwens, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt. Ik heb al 2 omgebouwde exemplaren gezien met 900 stuurbekrachtiging. Mail anders even!
vrgr
Thom
-
gert
- Geregistreerd lid
Re: Stuurbekrachtiging conversie...
In Deventer staat een een 99 van 1974 met stuurbekrachtiging te koop.
Zie: http://www.autoonline.nl/dut/detail.asp ... d=15327987
Ik vraag me af of bij inbouw achteraf ook hier de positie van hoofdremcilinder en rembekrachtiger bij een type van voor 1975 geen problemen oplevert...
Zie: http://www.autoonline.nl/dut/detail.asp ... d=15327987
Ik vraag me af of bij inbouw achteraf ook hier de positie van hoofdremcilinder en rembekrachtiger bij een type van voor 1975 geen problemen oplevert...