Ha Arthur!
Leuk om jou ook weer te lezen hier. Ik geloof zowaar dat ik de afgelopen twee jaar met de Viggen zelfs minder Km's maakte dan jij met je V6 Cabrio..
Maar 't plezier is er niet minder om he.
Onlangs de Viggen maar weer 's afgestoft, samen met 'n inmiddels dierbare (Saab)vriend 'n uitgebreid Rondje Vecht gereden, paar weken later een goed stuk snelweg genoten en tot de conclusie gekomen dat de Viggen voor mij eigenlijk gewoon wel goed is zoals 'ie nu is.
Tijdens de laatste grote beurt liet ik de Abbott brace onder 't subframe verwijderen omdat ik ietsje meer bodemvrijheid wel fijn vind en omdat het overal maar stijver en stijver maken van de voorkant deze auto uiteindelijk niet echt goed doet in mijn beleving. De Viggen is voor mij voornamelijk een plezierige, snelle en comfortabele snelwegcruiser geworden en mag dat ook vooral blijven. Snel bochtenwerk laat ik inmiddels aan andere einzelgängers.
Nog even over het enigzins 'zoekerige' stuurgevoel waarvoor ik naar de uitlijner wilde gaan; Dat is duidelijk minder geworden nu die Abbot brace eronderuit is. Ik hou 't erop dat ik 't stuurgevoel van de Viggen er niet op vooruit gegaan vind naarmate we de voorwielophanging stijver maakten, maar ik laat 'm lekker zoals 'ie nu geworden is. Het is echt mooi genoeg zo. Klaar.
Na de afgelopen ritten ook weer volop genoten van het wassen, drogen en van binnen lekker schoonmaken. Hij mag dan ondertussen ruim 230.000 Km achter de kiezen hebben, het is 'm niet echt aan te zien, zeg maar. Wát een lekker ding vind ik 't toch geworden!
Het was goed om er weer 's een paar keer lekker mee te rijden, zowel voor de Viggen als voor mijzelf, maar tot nader order mag 'ie weer lekker rechts boven op stok, steeds volop in 't zicht, met 'n volle tank 98, verse apk en 'n fijne onderhoudsbeurt in z'n mik. Voorlópig blijft dit toch echt de énige Saab waarvan 't bezit voor mij 'n plezier op zich blijft. Voorlópig dan he... Het 'Mooi passende setjes bij elkaar vinden' idee kriebelt inmiddels ook stiekem weer 'n beetje.