Na wikken en wegen... Heb ik toch maar besloten van de heer Oosterbaan een hele motor over te nemen. Hij had op dat moment een courante 900S sloper staan, met een mooie kilometerstand. Na wat onderhandelen en bedelen mocht ik wat korting hebben als ik BIJ HOGE UITZONDERING zelf kwam uitbouwen. Hetgeen ben ik zeer dankbaar voor.
En zo geschiedde;
Op een prachtige zomerdag naar Apeldoorn toe om de 900 te ontdoen van zijn aandrijving.
Zo heb je een lopende auto -
En zo heb je een blok 40 jaar oud metaal in je fiat liggen. (Groetjes aan ons moeders dat ik de auto mocht lenen, waarvoor bedankt

)
De motor veilig thuis gebracht, elke keer dat ik een bocht of een drempel nam in acht nemend dat ik een blok gietijzer los in de kofferbak had staan...
En met hulp van mijn betere helft Camille uitgeladen in mijn loodsje
En na 12 uur rijden, knutselen, inladen, rijden en uitladen... Vond ik het wel goed geweest.
Gisteren nog een dagje gepoetst: de motor of een werkbank getakeld en eens goed ontvet en afgespoeld (steeds alle olie en vet met doeken opgedweild en niet het riool in laten lopen) zodat ik beter kan zien wat ik in huis heb gehaald. Tevens compressie gemeten voor het schoonmaken; 4-3-1 11½ bar, cilinder 2 10½ bar, dus niks te klagen.
Met het eindresultaat was ik niet ontevreden, de motor is mooi schoon geworden, klaar om even opgefrist te worden en daarna terug in elkaar in mijn auto gemonteerd te worden. Er zit schot in de zaak!