Vraag me af wat er "helemaal onderhanden genomen en klaargemaakt" moet worden" bij deze Saab 9-5.

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... a5b7b19033

drivesense en adaptive cc lijkt ie niet te hebben. Ook geen navi, aero stoelen (sport), elsd, dab, cargo rail, harman kardon en rse.Henk-Jan schreef: ↑wo 24 jun, 2026 8:50(V6, schuifdak, drivesense, adaptieve cruise control, etc.).

als de auto al in Duitsland geregistreerd was dan is het gewoon een gebruikte auto waar de bpm obv de koerslijst bepaald wordtbrinky schreef: ↑wo 24 jun, 2026 11:44de belastingdienst behandelt deze als een nieuwe auto voor de BPM-afdracht?

Volgens mij klopt dat niet, Willem...Style&Co schreef: ↑wo 24 jun, 2026 11:52als de auto al in Duitsland geregistreerd was dan is het gewoon een gebruikte auto waar de bpm obv de koerslijst bepaald wordt
En als ik de vraagprijs incl btw/bpm terugreken naar de vraagprijs exck btw/bpm dan is de betaalde bpm 1780 euro
bron:Leeftijd en kilometerstand voor de BPM
Over auto’s die minder dan 3.000 kilometer hebben gelopen moet u in Nederland bij import de volledige bruto-BPM zonder afschrijving afdragen. Deze auto's worden door de Belastingdienst Douane als nieuw aangemerkt voor de heffing van de BPM.