Saab 900 Silver Arrow veiling

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
eightysix
Geregistreerd lid

Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door eightysix » vr 29 mei, 2026 16:59

Iemand deze al gaan bekijken?

Is nog geen enkel bod op gedaan

https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44367-53

Gebruikersavatar
olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door olav99 » vr 29 mei, 2026 20:09

Oogt netjes op de (mij verder weinig zeggende) foto's, maar ik mis het typerende stuurtje.

roojebaas
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door roojebaas » za 30 mei, 2026 1:13

Foto 14 witte rook?

Alex B
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Alex B » za 30 mei, 2026 18:02

Als je dit ziet snap je waarom de Red Arrow niet zo enthousiast ontvangen werd.

Alex

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Saapie » za 30 mei, 2026 18:27

Yep. SA is echt veel leuker dan de RA.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Style&Co » za 30 mei, 2026 18:54

Saapie schreef:
za 30 mei, 2026 18:27
SA is echt veel leuker dan de RA.
dat vond de markt ook. 15 pk meer en een 3e deur minder wekte begeerte op. AIM had 150 stuks Silver Arrow in de planning maar moesten er 50 bijbestellen vanwege de grote vraag. Voor de Red Arrow hadden ze ook 150 in de planning maar slechts 106 werden er verkocht zoals we de Red Arrow kennen (met airflow). Van de resterende 44 werden er 33 verkocht zonder airflow bodykit (voor de rest wel indentiek) waarmee ze tot in 1989 nog hebben lopen leuren (MY1987 autos) tegen hele lage prijzen (5500 gulden goedkoper dan een standaard fabrieksnieuwe 900 T8 coupe in 1989). De laatste 11 zijn nooit verkocht

ljdekker
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door ljdekker » zo 31 mei, 2026 0:49

Hoe kan het dan dat ik Red Arrow nr 117 heb?

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Saapie » zo 31 mei, 2026 6:53

Omdat ze qua nummering willekeurig zijn verkocht?

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Style&Co » zo 31 mei, 2026 10:09

de aantallen heb ik van een persoon die destijds bij Braakman in Oosterhout verantwoordelijk was voor de conversie van een standaard T8 coupe naar Red Arrow specs. Ik zal hem nog eens vragen naar nummering van de badges. En naar de verhouding whaletail en normale turbospoilers, mijn info nu is dat er 100 RA's waren voorzien van een whaletail spoiler (en superinca velgen) en dat het restant voorzien was van een standaard turbospoiler (en sunburst velgen)

Het hoogste RA badgenummer die ik ben tegengekomen is 138 op een totaal van 82 RA's. Bron: https://saabregister.com/SAAB-900-Red-Arrow/
Als het verhaal over de aantallen klopt dan is nummer 138 de een-na-laatste RA die verkocht werd

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door J.vandermeulen » ma 01 jun, 2026 19:15

Er is nog geen enkel bod gedaan. Dat verbaast mij wel enigszins. Voor deze krijg je een vrijstelling wegenbelasting. Ik ben geen kenner maar zo op het eerste gezicht lijkt dit een heel gaaf exemplaar. Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.

Gebruikersavatar
olav
Donateur
Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door olav » ma 01 jun, 2026 22:44

Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Saapie » ma 01 jun, 2026 22:53

Tsja. Als de verkoper gouden berg zoekt, kan het lang duren

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door Style&Co » di 02 jun, 2026 12:00

J.vandermeulen schreef:
ma 01 jun, 2026 19:15
Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.
Het SA plaatje op het klepje is nog wel aanwezig maar ik kan het unieke nummer niet goed lezen... is bekend welk nummer deze SA is?

Edit; ik zie nu dat het om nummer 163 gaat. Eentje uit de extra batch SA's dus

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door J.vandermeulen » ma 08 jun, 2026 20:20

olav schreef:
ma 01 jun, 2026 22:44
Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.
De derde run is inmiddels gaande. Wat is een reel all in bod?
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44374-45

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 Silver Arrow veiling

Bericht door RoelandV » ma 08 jun, 2026 22:05

Er worden bij deze veiling in totaal vier Saabs aangeboden.
De biedingen zijn tot nu toe opvallend laag:

https://www.troostwijkauctions.com/c/tr ... ageSize=48

Plaats reactie