Batterij Sleutel moet vervangen worden

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Super-red-one
Geregistreerd lid

Batterij Sleutel moet vervangen worden

Bericht door Super-red-one » zo 29 mar, 2026 10:21

Ik krijg een melding dat de batterij van de sleutel vervangen moet worden. Hoe open ik de sleutel. Het is een sleutel voor een cabrio 9.3 uit 2000. De sleutel heeft symbooltjes voor afsluiten (links) en openen auto (rechts) en daaronder een symbool voor openen kofferbak. Hoe open ik de sleutel? Ik zie aan de zijkant een gaatje zitten, waar ik met een opener IPhone geprobeerd heb hem te openen, maar dat werkte niet. Weet iemand hoe ik de sleutel open?
Groet, Martin

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Batterij Sleutel moet vervangen worden

Bericht door LarsJanse » zo 29 mar, 2026 10:44

Super-red-one schreef:
zo 29 mar, 2026 10:21
Ik krijg een melding dat de batterij van de sleutel vervangen moet worden. Hoe open ik de sleutel. Het is een sleutel voor een cabrio 9.3 uit 2000. De sleutel heeft symbooltjes voor afsluiten (links) en openen auto (rechts) en daaronder een symbool voor openen kofferbak. Hoe open ik de sleutel? Ik zie aan de zijkant een gaatje zitten, waar ik met een opener IPhone geprobeerd heb hem te openen, maar dat werkte niet. Weet iemand hoe ik de sleutel open?
Groet, Martin
Je moet toch bij dat gaatje aan de zijkant zijn..

Afbeelding

TMFH
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door TMFH » zo 29 mar, 2026 10:49

Via dat gaatje is mij ook nog nooit gelukt. Ik zet een scherp mes tussen het deksel en het “sleutelhuis” aan de kant van het gaatje en wip het zo open. Wel met beleid.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 29 mar, 2026 10:56

Meestal zit het dekseltje vast idd. Wat ik altijd doen is met een paperclip oid ontgrendelen en dan voorzichtig met een klein schroevendraaiertje het dekseltje eraf wippen

Super-red-one
Geregistreerd lid

Bericht door Super-red-one » zo 29 mar, 2026 11:22

Het is gelukt. Dank jullie wel voor de input. Het is uiteindelijk gelukt met een scherp mes er tussen te krijgen en rustig beetje voor beetje open te wrikken. Sleutel vier keer unlocked en hij doet het weer.
Groet, Martin

Plaats reactie