Lpg-prijzen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Wouter » do 15 mei, 2025 12:04

Injectie schreef:
wo 14 mei, 2025 14:28
IK verwonderde mij er van de week juist over dat Esso neerduist al een maand of 3 niet gewijzigd is in prijs. 74,9 ct/l.
Ja, helaas. Esso Neerduist aan de A1 is helaas niet meer de benchmark die het de afgelopen jaren wel was. Esso Neerduist liet zien voor welk bedrag LPG langs de snelweg verkocht kon worden en zat vaak wel 40 cent onder de prijs van de duurste aanbieders langs de snelweg (die met bedragen boven de 1 Euro per liter).

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » vr 16 mei, 2025 8:04

Gister hier ook bij Heinen in de Heurne voor € 0,659 per liter getankt. Nog geen 6 km verderop bij een doorgaande N weg wordt het bij ESSO aangeboden voor € 0,979.

Waar het verschil van 48,5% in moet zitten is mij volstrekt een raadstel. Denk dat er bij menig benzine rijder met dit soort percentages allang grote artikelen in de krant zouden staan.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 16 mei, 2025 8:40

Ik zie het ook regelmatig, dit soort prijsverschillen binnen een paar km. Zal wel opgelegd beleid zijn denk ik, want logica zit er niet achter. LPG rijders zijn per definitie behoorlijk prijsbewust dus ik kan me niet voorstellen dat een pomp met zulke idiote prijzen nog een liter lpg verkocht krijgt. Waardoor ze onder de streep ondanks de enorme marge waarschijnlijk minder verdienen aan hun LPG omzet dan een goedkopere pomp.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 18 mei, 2025 14:29

Tja, maar er zijn ook steeds minder pompen beschikbaar , hier in het dorp zijn we van 11 stuks terug naar 1 en die vraagt meer dan 1 euro per liter. In een buurtdorp zit er ook nog maar 1 en de zit net onder de € 0,80 per liter.
Maar die pomp is om 18:00 dicht en ook dicht op zondag.

Soms moet je wat, maar dan doet het wel zeer ;-(+

In de dagelijkse heb ik een grotere tank, afhankelijk van de hoeveelheid die uit de tank is, merk ik dat ik nu vaker tank. Als ik bij een goedkopere pomp terecht kan. :D

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » ma 09 jun, 2025 22:01

vaak valt t langs de snelweg best mee: tussen de € 0,71 en 0,75, soms duurder

Mijn ervaring langs de snelweg:
Total is bijna altijd goedkoop
BP is heel vaak goedkoop
Esso is ongeveer de helft van de keren goedkoop
Shell is meestal duur en
Texaco is bijna altijd duur

De app van direct lease is geweldig om het te bekijken, goed en actueel.

Langs de snelweg is benzine (Euro 95) tegenwoordig bij de goedkope LPG pompen 3 keer zo duur als LPG (was vroeger 2,5 keer). Je snapt niet dat niet meer benzinerijders op LPG overstappen.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » di 10 jun, 2025 10:04

Dat is omdat veel modernere auto's niet of alleen met veel beperkingen op lpg kunnen. Alles met directe inspuiting is al lastig en da's bijna elke moderne motor. Je moet constant een hoeveelheid benzine blijven inspuiten om de benzineinjectoren te koelen anders verbranden ze. Dat geeft op lpg nog steeds 20-30% benzine verbruik en dat verschuift het omslagpunt, dat toch al opgeschoven was door het lagere verbruik van nieuwe auto's. Komt bij dat al dat nieuwe spul zo goedkoop mogelijk gebouwd wordt, waardoor er geen enkele marge of overdimensionering meer in die blokjes zit. Op benzine haalt het vaak amper nog de anderhalve ton. Zet je zoiets op lpg dan vliegen de zuigers en kleppen je om de oren als je niet oppast. En geen fabrikant die nog garantie geeft. Wegwerp spul is het. Het zal wel aan mij liggen maar ik heb een ander idee bij duurzaamheid.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » do 10 jul, 2025 23:50

BP verkoopt zijn Nederlandse tankstations aan OK.
Voor LPG-rijders is dat niet per se gunstig

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 11 mar, 2026 21:45

Mijn hart bloedt voor de benzine- en dieselrijders, maar waar die prijzen met 30 - 40 cent per liter gestegen zijn, is de LPG-prijsstijging beperkt gebleven tot ongeveer 10 cent.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 11 mar, 2026 22:12

€ 0,79 vandaag idd :mrgreen: :O:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 12 mar, 2026 5:27

Ik kwam dinsdagavond aan 81,9 en dat was de goedkoopste die ik kon vinden met de directlease app.
Waar was die 79 cent?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 12 mar, 2026 9:43

BP Jansen garage Zwolle staat nog op €74,9
In de buurt bij RDW Zwolle

Is wel gesloten als garage gesloten is

In Putten zit er ook 1 voor dat geld

Dune900
Geregistreerd lid

Bericht door Dune900 » do 12 mar, 2026 9:49

Afgelopen week nog voor € 0,779 bij De Haan in Groenekan :O:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 12 mar, 2026 19:13

Injectie schreef:
do 12 mar, 2026 5:27
Ik kwam dinsdagavond aan 81,9 en dat was de goedkoopste die ik kon vinden met de directlease app.
Waar was die 79 cent?
De Haan in Groenekan.

Iesberts ('de witte pomp') langs de Gageldijk is altijd nog één cent goedkoper.

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » vr 13 mar, 2026 0:14

Medelijden is niet nodig hoor… een liter euro 98 is hier aan 1,69 vandaag :)

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » vr 13 mar, 2026 0:23

Ik weet het. Ik moet zaterdag weer in antwerpen zijn.

Plaats reactie