Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
JohnVelgersdijk
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Na een mooie boswandeling geconfronteerd met 50 jaar auto evolutie.. 
-
LarsJanse
- Donateur

[]Driemaal SUVfe eenheidsworst…. En een mooie Saab
Reden: Quote verwijderd
-
MvR
- Geregistreerd lid
Heel prozaïsch eigenlijk...
Mijn 95 is niet meer APK-plichtig, maar ik laat 'm ieder jaar 'testen' alsof 'ie dat wel is. Voor alle veiligheid. Een bevriende garagist doet dat en voorziet de auto ook van verse sappen en vetten. Vanmorgen in de regen gebracht (dan weet je weer waarom het zo'n fantastisch autootje is in slecht weer) en ergens volgende week haal ik 'm weer op.
(Met dank aan mijn vrouw die me in haar elektrische BMW weer ophaalde).

Mijn 95 is niet meer APK-plichtig, maar ik laat 'm ieder jaar 'testen' alsof 'ie dat wel is. Voor alle veiligheid. Een bevriende garagist doet dat en voorziet de auto ook van verse sappen en vetten. Vanmorgen in de regen gebracht (dan weet je weer waarom het zo'n fantastisch autootje is in slecht weer) en ergens volgende week haal ik 'm weer op.

-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik gaf mijzelf een paar dagen rijplezier cadeau. Lekker in mijn uppie op pad, weg van alle dagelijkse beslommeringen en verplichtingen. Ik toerde door de Duitse Eiffel en de Belgische Ardennen, passeerde Luxemburg, at een geweldige schnitzel, legde aan bij de Nordschleife en het circuit Spa-Francorchamps, zag sneeuw en héél veel regen, en genoot met volle teugen van het concept 'ikzelf, mijn Viggen, uitdagende wegen en de wereld aan mijn voeten'.

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Zou je je reis eens globaal uit willen stippelen in maps?
Ik ben voornemens om dit 'seizoen' een paar van dit soort relatief korte tripjes te gaan maken. Klinkt als een briljante reset, een paar dagen mens, machine en mooie wegen/natuur. Staat al zo lang op de bucketlist.. Het moest er maar eens van gaan komen!
Ik ben voornemens om dit 'seizoen' een paar van dit soort relatief korte tripjes te gaan maken. Klinkt als een briljante reset, een paar dagen mens, machine en mooie wegen/natuur. Staat al zo lang op de bucketlist.. Het moest er maar eens van gaan komen!
-
MvR
- Geregistreerd lid
[]
Goed idee. Misschien zit er wel meer in: een rubriek hier op het forum met mooie routes die je wilt delen nadat je de route hebt gereden. Ikzelf heb al jong jochie op nogal wat plekken gewoond langs de NW-/W-Europese kustlijn vanwege het werk van mijn vader. Daar zit bijvoorbeeld een heel aardige 'road trip' in, met bezoeken aan steden. Natuurlijk voor mij met een andere lading. Maar er is genoeg te zien en te beleven voor iedereen, vermoed ik. En als je het niks vindt: dan kies je een andere route uit de rubriek.
Goed idee. Misschien zit er wel meer in: een rubriek hier op het forum met mooie routes die je wilt delen nadat je de route hebt gereden. Ikzelf heb al jong jochie op nogal wat plekken gewoond langs de NW-/W-Europese kustlijn vanwege het werk van mijn vader. Daar zit bijvoorbeeld een heel aardige 'road trip' in, met bezoeken aan steden. Natuurlijk voor mij met een andere lading. Maar er is genoeg te zien en te beleven voor iedereen, vermoed ik. En als je het niks vindt: dan kies je een andere route uit de rubriek.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

-
Sonab
- Donateur (4x)

Was dichterbij dan je dacht... je rijdt er al in 
-
albertk
- Donateur (3x)

Krijg je dan ook een APK afmelding? Verzekeringen schijnen moeilijk te doen als je een ongeluk krijgt en hij niet gekeurd is, dit terwijl het voor de wet niet meer hoeft.MvR schreef: ↑za 14 mar, 2026 14:58Heel prozaïsch eigenlijk...
![]()
-
Super72
- Geregistreerd lid
Ik vind het leuk dat je me voor vol aanziet, maar zo ver reikt mijn digitale kennis nietreiernumans schreef: ↑za 14 mar, 2026 16:24Zou je je reis eens globaal uit willen stippelen in maps?
Ik nam als uitgangspunt deze route:
https://www.google.com/maps/dir/Monscha ... FQAw%3D%3D
Ik boekte een (zéér aan te bevelen) hotel in Hellenthal, zo'n 15 km vanaf het beginpunt van de route, en bekeek het vanaf daar. Mijn eerste stop was echter de Nürburgring, gewoon omdat ik daar zin in had. Vanaf daar doorkruiste ik het gebied zonder vooropgezet plan (ik houd van zwerven en ad hoc links of rechts kiezen) en zonder me echt te realiseren waar ik nu eigenlijk reed. Ik liet me door het moment meevoeren en ging waar de wind me heen blies - het lot bepaalde. Precies wat ik zo leuk vind aan dit soort tripjes: totale vrijheid en me niet druk maken over 'de juiste weg'. Toen ik honger begon te krijgen, zette ik mijn navigatie op mijn hotel.
De volgende dag reed ik naar het beginpunt van de route. Althans, dat was het idee. Ik kwam echter een bord tegen met Circuit Spa-Francorchamps en besloot - omdat ik verrast was dat ik kennelijk zo dicht in de buurt was - het oorspronkelijke plan te laten varen en de borden te volgen. Vanaf daar... Nou ja, je snapt hoe ik dit soort tripjes insteek: ik zie wel wat er (letterlijk) op mijn pad komt. Een beetje avontuur in het leven en zoveel mogelijk vrijheid beleven. Uiteindelijk heb ik geen meter van die oorspronkelijke route gereden. Wat dan weer een prima excuus is om nog eens terug te gaan, want de Eiffel is prachtig en presenteert doorlopend een fantastisch menu aan lekkere stuurwegen.
Overigens kun je voor inspiratie voor leuke routes ook eens hier kijken:
https://www.demooistewegen.nl/routes
-
MvR
- Geregistreerd lid
Leuke website. Wel een paar dichtbij huis, min of meer gehad. En de trip in Oman. Bijna alle kilometers die aangegeven staan.
Wat goed werkt: geef in ChatGPT op wat je wilt zien/doen. En laat AI een route voor je uitstippelen. Niet tevreden? (Meer/minder van een type wegen; meer vér-gezichten?) Vraag een verandering totdat je hebt wat je wilt. Laat AI een link maken naar Google Maps en dan zie je de hele route op je telefoon.
Terzijde: dat werkt ook voor een stadswandeling: AI kan de meest logische route voor je uitstippelen om bezienswaardigheden te bekijken/ervaren.
Wat goed werkt: geef in ChatGPT op wat je wilt zien/doen. En laat AI een route voor je uitstippelen. Niet tevreden? (Meer/minder van een type wegen; meer vér-gezichten?) Vraag een verandering totdat je hebt wat je wilt. Laat AI een link maken naar Google Maps en dan zie je de hele route op je telefoon.
Terzijde: dat werkt ook voor een stadswandeling: AI kan de meest logische route voor je uitstippelen om bezienswaardigheden te bekijken/ervaren.
-
Saapie
- Donateur (2x)

-
Saapie
- Donateur (2x)