Zoals gezegd, eens proberen waar de `sweet spot`van mijn 96 met Simons uitlaat ligt. In dichte mist zijn we gisteren van Haren naar Bunde gereden. )voor Groningers een bekende plaats om goedkoop boodschappen te doen over de grens. Onze oosterburen hebben dat natuurlijk in de gaten , dus de prijsvoordelen wegen nauwelijks op tegen een ritje met een oude Saab rijdend op super plus, maar daar gaat het hier niet om. Eerst een stukkie warm gereden langs het Winschoterdiep met 80 km/u. Daarna de A7 op ,naar de 100km p/u. Op dat punt loopt ie lekker met weinig eigen resonantie. Grappig, en dan zijn er altijd bezitters van bovenmodale auto's die even heel dicht op je bumper moeten duwen, en dan met een sloot gas er voorbij. Jaloers, denk ik dan maar.menner schreef: ↑wo 04 feb, 2026 17:44[]
Aha....dan ga ik binnenkort weer eens de A 28 op, als alle ijzel en sneeuwzooi hier weg is. Interessant om dat eens uit te proberen!
Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
menner
- Donateur

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
loebassie
- Geregistreerd lid
-
Barten
- Donateur (12x)

Eind van de middag met de 9-3 cabrio teruggekomen uit het Oostenrijkse Flachau. Normaliter gaan we met de elektrische BMW op wintersport, maar nu de aanhang van de kinderen ook mee ging, hebben mijn vrouw en ik besloten de 2 kids met aanhang (en dakkoffer) via de nodige laadpalen met die BMW naar Oostenrijk te laten rijden en wij samen met de SAAB te gaan. Wat een fijne trip was dat. Onze Hirsch getunede 2.0T Aero uit 2004 komt heerlijk mee in het Duitse snelweggeweld.
In één week tijd ruim 2000 km gereden zonder enige krimp. Op de bestemming ook nog regelmatig open kunnen rijden. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Op de heen- en terugweg uiteraard niet, omdat de best riante kofferbak goed gevuld was en de kap dan niet open kan. Zo’n vakantietrip is zeker voor herhaling vatbaar. Brandstofverbruik ca. 1:12,5.
Ps. Verschil in reistijd tussen de SAAB (1x tanken en hapje eten) en een elektrische BMW iX1 met 4 personen, volle bepakking en dakkoffer (6x laden) op ruim 900 km is in de winter ca. 3 uur.
In één week tijd ruim 2000 km gereden zonder enige krimp. Op de bestemming ook nog regelmatig open kunnen rijden. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Op de heen- en terugweg uiteraard niet, omdat de best riante kofferbak goed gevuld was en de kap dan niet open kan. Zo’n vakantietrip is zeker voor herhaling vatbaar. Brandstofverbruik ca. 1:12,5.
Ps. Verschil in reistijd tussen de SAAB (1x tanken en hapje eten) en een elektrische BMW iX1 met 4 personen, volle bepakking en dakkoffer (6x laden) op ruim 900 km is in de winter ca. 3 uur.
-
menner
- Donateur

-
MvR
- Geregistreerd lid
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

De Sonett weer tot leven gewekt en het eerste ritje van dit jaar gemaakt. Wat verse benzine getankt, ouch € 2,30 voor een liter bp98, maar toch met een dikke glimlach even het gas ingetrapt.

Filmpje van vorig jaar in Almere tijdens de cars&Coffee
https://www.facebook.com/share/v/1DsbpexXf1/

Filmpje van vorig jaar in Almere tijdens de cars&Coffee
https://www.facebook.com/share/v/1DsbpexXf1/
-
MvR
- Geregistreerd lid
Lekker gevoel is dat hè? (Niet het afrekenen van de peut...).
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Met open (cabrio)dak naar en van de golfbaan gereden. Heerlijk!
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
De eerste rit met la dame noir 2026 is een feit!! Uiteraard in de middag op weg naar huisde kap open[emoji4]
-
Oosthoek
- Donateur

Naar werk gereden met m'n brikkie. Lekker tuffen tussen al het moderne blik 
-
silvandam
- Donateur (3x)

-
willemwerkt
- Donateur (3x)

En ja, hij is wel heel erg mooi zo in de maneschijn.
Groet, Willem
Groet, Willem
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Mijn racefiets opgehaald, heeft nieuwe banden en een nieuw stuurlint gekregen. Meteen even een stukje gefietst met dit lekkere weer
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Verse APK gehaald voor de 900 T8 sedan 

-
MvR
- Geregistreerd lid
Ziet er nog steeds top uit sinds ik 'm voor het laatst in het echie zag.