Bijna 248.000 km op de klok. De achterschermen komen van een donor af, reservewielbak is gaaf. De achterklep is aangepakt en is opnieuw gespoten, maar daar zijn bij het drogen wat scheuren in de verf gekomen toen de klep vanuit de garage in de volle zon kwam. Pech, maar je moet twee keer kijken wil je het één keer zien. De motorkap en voorbumper zijn iets minder. Ze komen van de donor nadat de vorige eigenaar iets hertachtigs aanreed; wild op je grille is leuk, maar niet op deze manier. Er mist een stukje plastic rechts van het middenstuk. Er zit een stuk middengrille bij om het missende stukje uit te halen en te transplanteren. Verder een set winterwielen, twee dragers voor op de dakrails en een achterklep in dezelfde kleur. Vier deuren moet ik nog een keer ophalen. De originele Aerovelgen kan ik er ook nog bijkrijgen als ik wil. Kortom, ik vond dat ik dit niet kon laten lopen.
Twee verrassingen: het tankklepje gaat niet meer open met een knop in de voordeur, maar is terug naar het ouderwetse opstaande randje waar je de vinger achter moet doen. Ook heeft ie geen automatisch dimmende binnenspiegel, maar een handmatige. Op zich niet erg want met al die SUV's met van die rottige LED-lampen vond moeders de dempende werking te weinig en zelfs als je de spiegel met het knopje op de donkerste stand zet hield het nog niet over.
Het wordt nu wel wat vol op het erf dus de donor9000 moet nu binnenkort het veld gaan ruimen.
Alex