Radiateur niet leverbaar
-
pinguin
- Geregistreerd lid
Radiateur niet leverbaar
Er zijn aardig wat lamellen weggeroest en het koelvermogen laat te wensen over. Wanneer ik op een warme dag door de bebouwde kom rijdt dan schiet de temperatuur weer omhoog, een file zou al helemaal desastreus zijn. Nu lijkt voor de 99 deze radiateur niet meer te bestellen te zijn. Echter bij een bedrijf in Voorst is een aluminium versie te koop voor maar liefst €500
daar staat dan bij dat deze voor bouwjaar vanaf 1976 is ? dat begrijp ik niet zo goed, waar zit het verschil in? de mijne is van 74. Wellicht is er een andere radiateur die met wat aanpassingen past ?!? Ik begreep van Jelle dat hij er een van een 900 heeft ingezet, maar dat dan de sluiting van de motorkap niet meer past. Dat zou jammer zijn.
-
theun
- Donateur (3x)

Re: Radiateur niet leverbaar
Volgens mij zijn er nog wel
Bedrijven die in jouw oude radiateur nieuwe lamellen kunnen solderen.. dat heb ik ooit gedaan en was niet overdreven duur meen ik.
Bedrijven die in jouw oude radiateur nieuwe lamellen kunnen solderen.. dat heb ik ooit gedaan en was niet overdreven duur meen ik.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Voor de turbo zijn ze niet meer te koop. De 99 versie althans
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Er zijn nog wel bedrijven die een radiateur op maat kunnen maken.
Even googelen. De classicwereld is zo groot. Er zijn genoeg bedrijfjes die onderdelen maken voor auto’s waarvan onderdelen niet meer te vinden zijn.
Wat dacht je van prewar auto’s. Daar is niks meer van en toch rijden die nog genoeg rond.
Vraags eens bij Jansen in Wesepe of Misker in Nieuw-Amsterdam waar zij naartoe gaan voor een nieuwe koeler.
Even googelen. De classicwereld is zo groot. Er zijn genoeg bedrijfjes die onderdelen maken voor auto’s waarvan onderdelen niet meer te vinden zijn.
Wat dacht je van prewar auto’s. Daar is niks meer van en toch rijden die nog genoeg rond.
Vraags eens bij Jansen in Wesepe of Misker in Nieuw-Amsterdam waar zij naartoe gaan voor een nieuwe koeler.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Je kunt ook ff 5 minuten doorrijden (letterlijk) wanneer je Voorst in gedachten hebt. https://www.hartgers-radiateuren.nl/hartgers-index.html. Die man kan alles maken - en meer.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik bedoel maar!!MvR schreef: ↑zo 21 sep, 2025 15:15Je kunt ook ff 5 minuten doorrijden (letterlijk) wanneer je Voorst in gedachten hebt. https://www.hartgers-radiateuren.nl/hartgers-index.html. Die man kan alles maken - en meer.
-
Aerosmit2punt0
- Geregistreerd lid
Ik had 6 nieuwe. Misschien nog 1tje over. Andere gebruikte exemplaren
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe radiateur gescoord op Ebay. Kan je ook eens kijken. Was niet eens heel duur.
-
el-barro
- Donateur (2x)

In Rotterdam heb ik 20 jaar geleden eens een radiateur van een 99 laten reviseren, bij RadiateurServiceWest.
Dat bedrijf bestaat nog en op het filmpje op de site solderen ze ook nog steeds.
Misschien voor jou te ver uit de slinger, maar misschien een tip voor randstedelingen.
Dat bedrijf bestaat nog en op het filmpje op de site solderen ze ook nog steeds.
Misschien voor jou te ver uit de slinger, maar misschien een tip voor randstedelingen.