9-3 2004 1.8i cruise control werkt zelden
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Re: 9-3 2004 1.8i cruise control werkt zelden
Je hoeft ze er niet met moeite uit te trekken.
Aan de onderkant zit een gaatje.
Met een kleine inbus druk je dan vrij gemakkelijk de blokkering even aan de kant. En dan valt de hendel er bijna uit.
Met hard trekken heb je de kans dat je andere dingen sloopt.
Aan de onderkant zit een gaatje.
Met een kleine inbus druk je dan vrij gemakkelijk de blokkering even aan de kant. En dan valt de hendel er bijna uit.
Met hard trekken heb je de kans dat je andere dingen sloopt.
-
Quintenv02
- Geregistreerd lid
Maar waar vind ik die afstemming van de pedalen dan? Want ik zou m’n god niet weten waar je dat vind xDfozwart schreef: ↑do 18 sep, 2025 16:15Ja, dat is hetzelfde hendeltje.
-
GJ95
- Geregistreerd lid
Ik heb even geen idee meer of bij mij het grote licht ook haperde. Alles werkt nu in iedergeval prima!!Quintenv02 schreef: ↑do 18 sep, 2025 11:40Dan ga ik zo’n hendeltje proberen. Bleef jou groot licht ook vrijwel niet hangen? Bij mij gaat groot licht alleen aan als ik die vast houd, hij blijft niet vanzelf aan zeg maar. Wellicht dat dat ook verholpen wordt door zo’n hendeltje?
-
fuga
- Geregistreerd lid
Quintenv02 schreef: ↑do 18 sep, 2025 19:56Maar waar vind ik die afstemming van de pedalen dan? Want ik zou m’n god niet weten waar je dat vind xD
Afstelling van de pedalen heeft totaal niets te maken met de cruisecontrol handle.
-Dat heeft God ook niet maar dat terzijde.-
-
fozwart
- Donateur (7x)

Aan de bovenkant van het koppelingspedaal bevindt zich één schakelaar voor de cruisecontrol, aan de bovenkant van het rempedaal bevinden zich er twee. Eén voor het remlicht, één voor de cruisecontrol. Die van je rempedaal staat waarschijnlijk goed afgesteld, was dat niet het geval dan krijg je de waarschuwing dat je eerst even moet remmen voordat je je cruisecontrol kan gebruiken. Die van je koppelingspedaal zou ik even controleren.
Pedaal indrukken, pennetje helemaal uit trekken, pedaal op laten komen, pennetje stelt zich dan vanzelf. Ziet er ongeveer zo uit, origineel zijn ze wit van kleur>

Pedaal indrukken, pennetje helemaal uit trekken, pedaal op laten komen, pennetje stelt zich dan vanzelf. Ziet er ongeveer zo uit, origineel zijn ze wit van kleur>

-
Quintenv02
- Geregistreerd lid
Ik ben ook meer benieuwd naar een oplossing voor mijn niet werkende cruise control, dan controleer ik alles wat er hier verteld wordt. En dat van God is een gezegde, maar dat terzijdefuga schreef: ↑vr 19 sep, 2025 18:17Afstelling van de pedalen heeft totaal niets te maken met de cruisecontrol handle.
-Dat heeft God ook niet maar dat terzijde.-
-
Quintenv02
- Geregistreerd lid
Boven koppelingspedaal, top dankjewel. Mocht dat allemaal goed staan probeer ik het met een andere hendel.fozwart schreef: ↑vr 19 sep, 2025 19:20Aan de bovenkant van het koppelingspedaal bevindt zich één schakelaar voor de cruisecontrol, aan de bovenkant van het rempedaal bevinden zich er twee. Eén voor het remlicht, één voor de cruisecontrol. Die van je rempefaal staat waarschijnlijk goed afgesteld, was dat niet het geval dan krijg je de waarschuwing dat je eerst even moet remmen voordat je je cruisecontrol kan gebruiken. Die van je koppelingspedaal zou ik even controleren.
![]()
-
fozwart
- Donateur (7x)

Dat klopt, wordt ook nergens beweerd. Ook niet dat je je pedalen moet afstellen.fuga schreef: ↑vr 19 sep, 2025 18:17Afstelling van de pedalen heeft totaal niets te maken met de cruisecontrol handle.
Feit is wel dat als je cruisecontrol het niet goed doet, je er verstandig aan doet om de afstelling van je schakelaars op je pedaal even te controleren.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Top, goed planQuintenv02 schreef: ↑vr 19 sep, 2025 19:24Boven koppelingspedaal, top dankjewel. Mocht dat allemaal goed staan probeer ik het met een andere hendel.
-
LarsJanse
- Donateur

fozwart schreef: ↑vr 19 sep, 2025 19:26Dat klopt, wordt ook nergens beweerd. Ook niet dat je je pedalen moet afstellen.
Feit is wel dat als je cruisecontrol het niet goed doet, je er verstandig aan doet om de afstelling van je schakelaars op je pedaal even te controleren.
Even voor de ondertiteling, Dat is de schakelaar die ervoor zorgt dat de cruise control uitschakelt zodra je je koppelingspedaal intrapt. Als hij niet goed is afgesteld schakelt hij de cruise control ook al uit zonder dat je je koppelingspedaal intrapt.
-
fozwart
- Donateur (7x)

@LarsJanse, helemaal correct. Hij wil ook net wel eens op het randje staan welles/nietes. Belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat je basis uitgangspunten en waarden in orde zijn. Als je dat kan nalopen, doe dat dan en zeker als dat nagenoeg geen moeite is en al helemaal geen geld kost.