De enige EV van Nevs op kenteken in Zweden.

het is geloof ik bijna heiligschennis onder saabisten te zeggen dat je icecube achterlichten niet mooi vind.reiernumans schreef:De teaser was een klein beetje bewust; vandaag was de meeting in Erm en ik vond het wel geinig om even te wachten met 'complete' foto's tot daarna.
Zie hier;
Al sinds ik deze 9-3 heb had ik het idee dat een 'moderne interpretatie' van rode achterlichten 'm heel erg goed zouden staan. Toen ik recent de kans had om aan zo'n set NEVS achterlichten te komen, en die zelfs voorzien waren van de benodigde verloopkabels om de boel goed werkend te monteren, kon ik die niet laten liggen.
Ik ben er echt mega blij mee! Het geeft de auto een compleet andere uitstraling. Heerlijk als zoiets wat al tijden in m'n hoofd spookt uitpakt zoals ik had bedacht dat het uit zou pakken.
Terwijl ik bezig was met montage ook een oud en nieuw foto gemaakt;

Toch altijd een soort kers op de taart, SAAB naafkapjesreiernumans schreef: ↑za 13 sep, 2025 18:32Verder was ik al een tijdje bezig met (proberen) een paar coole details te verzamelen. Vandaag, een dag voor een van de leukste meetings van het jaar in Erm, kwamen ze samen;
![]()

Interessant hoe dat werkt soms. Afgelopen maandag de draagarmen voor vervangen voor nieuwe Febi exemplaren. Ik kon aan de oude eigenlijk niks geks vinden na demontage, maar het verschil in rijden is erg goed voelbaar. Auto voelt stabieler in lange doordraaiers, het 'ruk in het stuur' gevoel bij een abrupte harde rem of acceleratie actie is verdwenen, en ook met 130 op de cruise voelt het allemaal wat rustiger in het stuur.reiernumans schreef: ↑za 29 nov, 2025 21:28eigenlijk wil ik ter lering ende vermaeck eerst ervaren hoe het rijdt als de boel origineel nieuw is.