Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Henk-Jan » wo 29 jan, 2025 19:33

Roeland92 schreef:
di 28 jan, 2025 19:03
En op bovenstaand bericht kan ik alleen nog maar toevoegen…. M54B30.

Afbeelding

(Onderhand wel een beetje een ouwe bak..)
Wél in een elegante kleurstelling die 'm redelijk vrijwaren van negatieve associaties. Mooi ding!

DonEV
Geregistreerd lid

Bericht door DonEV » do 30 jan, 2025 7:20

Na m'n zwarte Dame Edna achtereenvolgens: Toyota Prius II [hybride] ingeruild; Hyundai Kona 64kWh [EV] total loss; Lexus UX300E [EV] ingeruild ivm onvoldoende actieradius tussen zeg September en April en nu Lexus NX 300h AWD [hybride].

Afbeelding241204CCa-6852 by con cathalina, on Flickr

Musa
Geregistreerd lid

Bericht door Musa » do 30 jan, 2025 10:58

En hoe beviel de T6? Ik overweeg ook een V60 te kopen van bouwjaar 2021/2022.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 30 jan, 2025 11:42

Hele fijne auto, zo’n T6. Financieel alleen interessant als je veel op je eigen zonnepanelen of anderszins “gratis” kunt laden. Of met een fixed-price tankpas van de baas zoals ik… Op benzine is ‘ie totaal niet zuinig. Het voelde ook niet als 340 pk, tenzij je echt volle bak ging; ik miste de souplesse en het raffinement van een grotere motor (daarvoor reed ik de laatste vijfcilinder D5 (twin-turbo) en daarvoor de V6 Aero 9-3). Maar al met al een hele fijne auto en heel degelijk gebouwd (wel kwetsbare materialen in het interieur).

Musa
Geregistreerd lid

Bericht door Musa » do 30 jan, 2025 13:26

[]

Bedankt voor de info! Het verbaasd me wel dat het niet voelt als 340 pk. Maar wel fijn dat het een degelijke auto is!

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 30 jan, 2025 13:40

Niet heel vreemd met 1950kg en een systeemvermogen van 340pk. Elektrisch en de benzine motor pieken niet op hetzelfde moment…

Maar vlot genoeg lijkt me…

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 30 jan, 2025 18:40

In iets meer dan 5 tellen naar de 100 is natuurlijk gewoon ronduit snel. En de begrenzer knalde er echt in bij 185 op de teller. Maar de manier waarop en de versnelling boven de 100 vond ik minder indrukwekkend dan de cijfers deden vermoeden.

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » vr 20 jun, 2025 20:49

De BMW was van korte duur. Zat een tril in boven de 110 die de garage er niet uit kreeg. 3 maanden gehad, 1 maand in gereden. Toch netjes opgelost door de handelaar.

Net nadat ik de BMW kocht had ik al een specifieke Golf op het oog, en toen het dus weer tijd werd om iets te kopen kon ik daar serieus over nadenken. Heel veel naar alternatieven gekeken, maar in het hart was er eigenlijk al besloten.
Grote twijfel was de partij waar hij te koop stond, Autohero. Geen proefrit mogelijk - bestellen, en betalen na bekijken bij afhalen. De eerste 21 dagen of 500km zijn de proefrit. Binnen die periode mocht ‘ie gewoon terug zonder kosten. Dat trok me over de streep. (En de proefrit in een uit hetzelfde jaar met identieke opties. Maar dat was echt een hok)

Het is misschien de standaard keuze, maar the proof is in the pudding…
Afbeelding

De reden dat ik op dit specifieke exemplaar viel was de kleur. Een lage km stand en veel opties waren grote pluspunten.
Afbeelding

Zodra je hier dingen op gaat plakken en wisselen zit je al gauw in een bepaalde categorie. Daarom ben ik ontzettend blij dat hij op de 18” originele velgen staat, en verder geen optische mods heeft los van spacers achter en verlagingsveren.
Er hoeft niks meer aan veranderd worden, los van Carplay. Maar dat ga ik binnenkort laten doen.
Dion heeft zijn software erop gezet en het is nu écht een kanon. Wielspin in 1 en 2, en daarna katapult ‘ie er vandoor.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 20 jun, 2025 22:48

Ik houd het al 4 jaar uit met mijn Volvo V70. Dat is na de ‘86-er 9000 een record. (Die heb ik sinds 2010, ongeveer. Uit België, aanschaf €125.-)

De Volvo blijft nog wel een paar jaar. Moet wel, want er ligt een rekening van €2600: onderhoud en vervangen van stuurhuis (‘eindelijk’, na 20 jaar en 3ton) en wat rubbertjes, steuntjes en stangetjes.

Pruttel
Geregistreerd lid

Bericht door Pruttel » za 21 jun, 2025 8:08

Hoewel de 900 nog steeds als daily in gebruik is (maar niet dagelijks gebruikt wordt), komt er toch een auto bij. Mijn vriendin rijdt al een Toyota Avensis station uit 2007, maar ik heb de stal aangevuld met een nieuw project: een Citroën BX16 TRS uit 1985. Project, want de auto heeft een tijd stilgestaan en moet weer ingevoerd worden. Wel ONK, dus dat is mooi meegenomen.

Beeldmateriaal, gemaakt na wat afstellen aan ontsteking en carb. Distributieriem, koelsysteem, banden, ontsteking en alle bollen zijn al vervangen. Hopelijk volgende maand naar de RDW.

https://youtu.be/yH0ISe1zsbY?si=FbxThT9MwHa1ZkwB

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 21 jun, 2025 8:22

Oh heerlijk, zo’n BX. En als 16TRS lekker luxe voor zijn tijd en geld. Ik heb er in het verleden 2 gehad: een 14 RE (op LPG) en een 19TRS. Wat ik wel opvallend vond: de 14 RE had een achterwisser met interval, de 19TRS had wel een wisser maar geen interval. En de 19TRS had geen getint glas, wat toch best raar is voor een model uit de hoge regionen van de BX.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 21 jun, 2025 13:35

Prachtig ding. Twee van die dingen gehad: allebei 1.9D. Ongelofelijk goede motoren. Achteraf: nooit problemen met die dingen gehad. Een ding echter: waar de 99 voor mij (nog steeds) op een voetstuk staat qua stoelcomfort, staat de BX onderaan. Ik kreeg altijd pijn in mijn rug in dat ding. Eigenlijk de reden dat ik geen 3e BX heb gekocht.

Maar ik zou er best wel eentje willen hebben voor 'erbij'.

Huidige dagelijkse auto ipv een Saab is sinds 2 weken een elektrische BMW iX in de lease van mijn vrouw. Hiervoor jaren Honda gereden. Eerlijk: de BMW is een stuk duurder, maar is niet het prijsverschil met een Honda CR-V waard, als je alles optelt. Je betaalt (als je 'm zelf betalen moet) ±30k voor een BMW-logo. Maar goed, ik heb 'm niet geleast. En maandag moet dat ding al naar de werkplaats omdat er een software-bug in zit.

Ik merkte bij de BMW-dealer op dat de stand nu al 1-1 is: in ±400.000 km met Honda (2x CR-V) ben ik in totaal 1x onverwacht in de werkplaats geweest: omdat het 3e remlichtje kapot was.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » do 03 jul, 2025 21:49

Nou, volgens mij ooit hier wel eens een reactie geplaatst... Maar de SAAB hier gaat niet weg en wordt ook niet als daily gebruikt. Volgens mij heb ik al eens aangegeven dat het wel eens een Volvo kon worden. En warempel, nummer 35 hier is inderdaad een Volvo geworden (nooit één gehad, wel eens proef gereden, maar dat was niets)... Een XC40 B4 en dan vooral voor de caravan gezien het trekgewicht. Twee Zweedse dames hier, 1 op leeftijd en 1 een jaar jong. Jet Black Metallic en de andere Virgin White Metallic. 1 binnen en de ander buiten.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 04 jul, 2025 15:45

Nou, deze dus, een Rover 75, maar niet in plaats van, maar er naast...
Afbeelding
Volledig anders qua concept.

De Rover Seventy-Five heeft die echt Engelse uitstraling, en werd liefkozend, en tongue-in-cheek, ook wel de "Baby Bentley" genoemd..

Voor velen een auto met de juiste uitstraling, klassiek, maar niet zo "posh" als een Jaaaag, onder de hoede van BMW gebouwd, dus zeker naar Engelse begrippen goed afgewerkt, al blijven sommige typisch Engelse eigenschappen helaas behouden. :wink:

Inmiddels vrij zeldzaam, en een klassieker in de dop..

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 04 jul, 2025 16:48

[]

Mooie auto! Ik snap je keuze
Reden: Onnodige quote verwijderd

Plaats reactie