instap-/dorpelbescherming 9-3 og coupe
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
instap-/dorpelbescherming 9-3 og coupe
Goedemiddag allemaal,
Momenteel ben ik wat aan het stoeien met het interieur van mijn 9-3.
Hiervoor moet ik de plastic kappen van de dorpels ( "sill covers") verwijderen. Deze zitten vast met een aantal witte plastic clips.
Mijn vraag; moet ik deze rechtstandig (omhoog) verwijderen , of moet ik ze naar achteren schuiven en dan naar boven tillen? (zodat de clips in het metaal blijven zitten; de vorm van de uitsparingen in de plastic covers lijkt dit wel te suggereren).
En wat is een handige manier om ze weer terug te plaatsen? In de Haynes kon ik het zo snel niet vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
Grtz
Rob
Momenteel ben ik wat aan het stoeien met het interieur van mijn 9-3.
Hiervoor moet ik de plastic kappen van de dorpels ( "sill covers") verwijderen. Deze zitten vast met een aantal witte plastic clips.
Mijn vraag; moet ik deze rechtstandig (omhoog) verwijderen , of moet ik ze naar achteren schuiven en dan naar boven tillen? (zodat de clips in het metaal blijven zitten; de vorm van de uitsparingen in de plastic covers lijkt dit wel te suggereren).
En wat is een handige manier om ze weer terug te plaatsen? In de Haynes kon ik het zo snel niet vinden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
Grtz
Rob
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Re: instap-/dorpelbescherming 9-3 og coupe
Hoi Rob,
Ik heb het als volgt gedaan. Bij het verwijderen maak je de clip aan het eind bij de gordel los. Dan schuif je voorzichtig de kap naar achteren. Doe dit langzaam en houd wat druk op de lijst richting de dorpel zodat de witte klemmetjes niet onder spanning komen.
Bij het terugplaatsen heb ik de clipjes voorzichtig uit de dorpel gewipt en met wat smeervet vaste 'geplakt' in de strip dan een beetje positioneren en vastkloppen met je handen van voor naar achteren. Let op dat de clips aanlijnen met de openingen in de dorpel want anders klop je ze geheid kapot.
Kleine troost....ze zijn nog te krijgen.
succes
Ik heb het als volgt gedaan. Bij het verwijderen maak je de clip aan het eind bij de gordel los. Dan schuif je voorzichtig de kap naar achteren. Doe dit langzaam en houd wat druk op de lijst richting de dorpel zodat de witte klemmetjes niet onder spanning komen.
Bij het terugplaatsen heb ik de clipjes voorzichtig uit de dorpel gewipt en met wat smeervet vaste 'geplakt' in de strip dan een beetje positioneren en vastkloppen met je handen van voor naar achteren. Let op dat de clips aanlijnen met de openingen in de dorpel want anders klop je ze geheid kapot.
Kleine troost....ze zijn nog te krijgen.
succes
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
[]Goedemorgen Dominique,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp echter niet helemaal hoe ik die allereerste clip (bij de gordel/ B stijl) los kan maken terwijl de kap dan nog gewoon op zijn plaats zit.
Moet die clip dan wel gewoon rechtstandig naar boven verwijderd worden (met een grote schroevendraaier ofzo)?
Alvast bedankt voor je toelichting.
Grtz
Rob
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp echter niet helemaal hoe ik die allereerste clip (bij de gordel/ B stijl) los kan maken terwijl de kap dan nog gewoon op zijn plaats zit.
Moet die clip dan wel gewoon rechtstandig naar boven verwijderd worden (met een grote schroevendraaier ofzo)?
Alvast bedankt voor je toelichting.
Grtz
Rob
Reden: Quote verwijderd
-
werli
- Donateur (2x)

heey
nooit met een schroeven draaier !
dan zet je te veel kracht op 1 punt
beter met die pvc lepels die ze speciaal verkopen voor werken aan interieurs
en dan nog zullen er clips sneuvelen want die pvc is reeds met pensioen
ik begin achteraan zo naar voor werken ,recht omhoog
mvg werner
mvg werner
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Ik bedoelde die zwarte stop/klinknagel waarmee de lijst aaan de stijl vast zit. Die met zo'n lepel lossen en dan kun je ook voor Werli zijn aanpak gaan. Er zijn vaak meerdere manieren maar werli heeft zeker meer ervaring dan ik.
Komt vast goed en bereid je inderdaad voor op brekende of al gebroken witte clipjes.
Komt vast goed en bereid je inderdaad voor op brekende of al gebroken witte clipjes.
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Goeiemiddag Werner en Dominique, alweer bedankt voor de tips.heey
mvg werner
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar de vorm in de uitsparingen van de kap (ruime opening, aansluitend op een smallere sleuf) lijken er toch op te wijzen dat de kap verwijderd dient te worden door 'm een paar centimeter naar achter te schuiven, en vervolgens van de clips te tillen. montage in omgekeerde volgorde. M.a.w.: de clips blijven hierbij in de dorpel zitten.
Het probleem waar ik tegenaan liep, was dat er voor al dat geschuif eigenlijk te weinig ruimte is. Rechtstandig demonteren (met een kunststof lepel) heb ik als eerste geprobeerd, toen ik nog niet wist hoe e.e.a. in elkaar zat. Maar dat leidde inderdaad meteen tot het afbreken van een clip, dan wel het beschadigen van het inwendige van de dorpelkap.
Ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb uitgelegd.
Nogmaals dank!
Fijn weekend allemaal,
Grtz
Rob
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid

Eigenwijsheid is een goede eigenschap!
Ik heb deze even erbij gepakt. We denken hetzelfde volgens mij maar de pen/clip/ of hoe je het noemt die ik bedoel is degene bij punt 12. Die los maken en dan inderdaad schuiven. Of heb je 5 deurs? Daar heb ik geen ervaring mee.
Ik vond alleen monteren heel lastig met de schuif montage dus heb ik toen de clips in de lijst gezet en voorzichtig aangeklopt.
-
RobbieF57
- Geregistreerd lid
Prima Dominique, dank je wel!
Zo ga ik het ook doen!
Fijn weekend
Grtz
Rob
Zo ga ik het ook doen!
Fijn weekend
Grtz