Haaienbek Aero inspiratie
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie
Ik zal ook een bijdrage doen met mijn ex 9-5, waar nu door mijn broer van genoten word...t!

-
Barboer
- Donateur (6x)

De enige kleur die ik nog mooier vind dan Steel Grey..
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Duitsers hebben daar een mooi woord als deze neus in de achteruitkijkspiegel verschijnt... 'Uberholprestige'
-
evo
- Donateur (2x)

Mijn MY03 Aero Estate. Origeel met "gewone" neus, maar die was na 4 ton zo gehavend dat ik em een poos geleden een upgrade heb gegeven naar MY04 neus.
En dan mag de MY06 intake natuurlijk niet missen...
Ergens tussen de 350 a 400pk... Haaienbek waardig zou ik zeggen

Ergens tussen de 350 a 400pk... Haaienbek waardig zou ik zeggen

-
Pelendur
- Geregistreerd lid
OvertoepingsdrangStyle&Co schreef: ↑za 31 mei, 2025 15:06Duitsers hebben daar een mooi woord als deze neus in de achteruitkijkspiegel verschijnt... 'Uberholprestige'
-
Boef_Arjen
- Geregistreerd lid
Zelfde als evo. Een MY03 Vector met veel upgrades inmiddels met afgelopen half jaar nog 314mm remmen, roest doglegs eindelijk aangepakt en volledig nieuw onderstel. De oude neus was niet meer te redden dus de haaienbek die al 2 jaar in de tuin lag er met het spuitwerk van de doglegs gelijk mee laten spuiten en Lennard heeft hem er prachtig opgezet!

Nu nog de spiegel linksvoor opknappen (de grijze is ‘tijdelijk’) handgrepen spuiten, koplampen polijsten en spuiten, wat kleine deukjes eruit en dan een keer profi laten poetsen en coaten. De haaienbek smoelt goed moet ik zeggen!!

Nu nog de spiegel linksvoor opknappen (de grijze is ‘tijdelijk’) handgrepen spuiten, koplampen polijsten en spuiten, wat kleine deukjes eruit en dan een keer profi laten poetsen en coaten. De haaienbek smoelt goed moet ik zeggen!!
-
wardschoonbrood
- Geregistreerd lid
Dank. Ja ik vind het two tone interieur in beide versies (grijs/zwart en beige/zwart) inderdaad ook niet zo aansprekend. Ik vind Sand beige (eventueel geventileerd, alhoewel ik daarbij wel vaker de indruk heb dat de geperforeerde delen wat meer slijten) de ultieme interieurkleur voor de 9-5.9-3turbo205 schreef: ↑vr 30 mei, 2025 13:41Zwart, de parchment 9-5 had het discutabele 2-tone interieur, grijs met zwart.
-
wardschoonbrood
- Geregistreerd lid
Mooi! En in het Smoke Beige inderdaad ook erg bijzonder. Een smaakvol geheel.Ewout schreef: ↑vr 30 mei, 2025 21:12Ik zal ook een bijdrage doen met mijn ex 9-5, waar nu door mijn broer van genoten word...t!
-
wardschoonbrood
- Geregistreerd lid
Dank! Dit vind ik ook een erg mooi exemplaar. Als ik me niet vergis is deze eerder van Daaf (DV 9-3) geweest, toch? Ik vond het topic over deze Espressokleurige 9-5 ook erg leuk en interessant, maar dat is volgens mij verwijderd. Of is er ergens anders nog meer over deze prachtige 9-5 te vinden?
-
wardschoonbrood
- Geregistreerd lid
Dank! Ook erg mooi. Ik vind het heel bijzonder hoe de haaienbek (als facelift, maar uiteraard ook als eventuele aanpassing achteraf) zo'n mooie touch heeft gegeven aan het ontwerp van de 9-5. Het past zeer goed in de rest van het ontwerp, en geeft net even die extra tijdloze en sportieve stijl aan een geweldige Saab.evo schreef: ↑za 31 mei, 2025 15:12Mijn MY03 Aero Estate. Origeel met "gewone" neus, maar die was na 4 ton zo gehavend dat ik em een poos geleden een upgrade heb gegeven naar MY04 neus.
Ergens tussen de 350 a 400pk... Haaienbek waardig zou ik zeggen![]()
Geweldig ook dat jouw exemplaar inmiddels al over de 400 ton zit en er zo te zien nog erg netjes uitziet. En dat lijkt geen uitzondering als je zo op internet kijkt. Heel goed dat men deze prachtige Saabs lekker blijft rijden en goed blijft onderhouden.