Haaienbek Aero inspiratie

1997-2010
Gebruikersavatar
wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door wardschoonbrood » do 29 mei, 2025 19:21

Als liefhebber van Saab is de 9-5 (naast de 900 classic en 9-3 cabrio) absoluut een van mijn favoriete modellen. Van de 9-5 OG blijf ik de 9-5 haaienbek Aero (van MY04 en MY05) toch het mooiste vinden. Het klassieke van Saab (inclusief voor een groot deel ook de kwaliteit) met een moderne touch. Het resultaat is mijns inziens een hele elegante en tijdloze Saab. Ik heb er ooit eentje gehad en sluit zeker niet uit er ooit weer eentje te zoeken.

Middels dit topic wil ik iedereen die een foto van (zijn/haar eigen) 9-5 haaienbek Aero wilt delen van harte uitnodigen om dat hier te doen! :D
Laten we er een mooie verzameling haaienbek Aero's van maken. Hier een aftrap met een officiële afbeelding van Saab zelf.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Style&Co » vr 30 mei, 2025 9:37

hier mijn ex haaiebek Aero a.k.a. de rode baron

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Ewout » vr 30 mei, 2025 10:43

wardschoonbrood schreef:
do 29 mei, 2025 19:21
iedereen die een foto wilt delen
Hier krijg ik onderhand zelf een haaienbek van :| Ik ben bang dat de haaienbek 9-5 èn de haai zelf eerder zijn uitgestorven dan deze tegenwoordig alomtegenwoordige foutieve vervoeging van het werkwoord willen.

Verder niks mis met dit topic natuurlijk... :mrgreen:

Gebruikersavatar
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door 9-3turbo205 » vr 30 mei, 2025 11:13

Ik heb er 2 gehad, omdat ik zo ook zo mooi vind!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door wardschoonbrood » vr 30 mei, 2025 12:26

Ewout schreef:
vr 30 mei, 2025 10:43
Hier krijg ik onderhand zelf een haaienbek van :| Ik ben bang dat de haaienbek 9-5 èn de haai zelf eerder zijn uitgestorven dan deze tegenwoordig alomtegenwoordige foutieve vervoeging van het werkwoord willen.

Verder niks mis met dit topic natuurlijk... :mrgreen:
Je hebt helemaal gelijk. Heb het uit interesse wel even opgezocht (want ik neem correct Nederlands zeker serieus), het blijkt juist bij het werkwoord 'willen' inderdaad een uitzondering wat betreft de derde persoon enkelvoud. Vergeleken met de achteruitgang van de Nederlandse taal die ik regelmatig zie (en waar ik me vaak aan kan storen) vind ik dit dan nog wel een beetje meevallen, maar je hebt gelijk. Ik vind de dubbeling in 'tegenwoordig alomtegenwoordige' dan weer een beetje veel van het goede, maar laten we nou niet in taaldiscussies verzanden :wink:

Leuk dat je het topic verder kunt waarderen :D

Gebruikersavatar
wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door wardschoonbrood » vr 30 mei, 2025 12:28

Style&Co schreef:
vr 30 mei, 2025 9:37
hier mijn ex haaiebek Aero a.k.a. de rode baron

Afbeelding
Dank voor het delen! En werkelijk prachtig. Die ALU90 staan erg goed op de haaienbek zeg. Heb je daar nog meer foto's van?

Gebruikersavatar
wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door wardschoonbrood » vr 30 mei, 2025 12:32

9-3turbo205 schreef:
vr 30 mei, 2025 11:13
Ik heb er 2 gehad, omdat ik zo ook zo mooi vind!

Afbeelding

Afbeelding
Dank! Werkelijk prachtig zeg, allebei. Welke kleur interieur had die zwarte?

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Style&Co » vr 30 mei, 2025 12:54

hier driekwart achter. Waar oa de klepspoiler van een NG9-5 sportcombi goed te zien is

Afbeelding

Gebruikersavatar
wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door wardschoonbrood » vr 30 mei, 2025 13:34

Style&Co schreef:
vr 30 mei, 2025 12:54
hier driekwart achter. Waar oa de klepspoiler van een NG9-5 sportcombi goed te zien is
Super! Vind het echt mooi hoe goed de ALU90 op deze versie van de 9-5 OG staan. Dat kan altijd wisselende effecten hebben wanneer je velgen van het ene model toepast op een ander model. In dit geval wat mij betreft een erg mooi en passend effect.

En dus een spoiler van de NG9-5 SportCombi, dat is interessant zeg. Paste dat goed of moest daar veel voor worden aangepast?

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Style&Co » vr 30 mei, 2025 13:38

wardschoonbrood schreef:
vr 30 mei, 2025 13:34
Paste dat goed of moest daar veel voor worden aangepast?
nee paste niet goed want een sportcombi heeft een smaller dak dan de OG 9-5 estate. Spoiler moest dus verbreed worden. Ik heb ervoor gekozen omdat aan weerszijden te doen. Volgens mij is het ook wel een gedaan door de spoiler in het midden door te zagen en daar een vulstuk tussen te zetten

Gebruikersavatar
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door 9-3turbo205 » vr 30 mei, 2025 13:41

wardschoonbrood schreef:
vr 30 mei, 2025 12:32
Dank! Werkelijk prachtig zeg, allebei. Welke kleur interieur had die zwarte?
Zwart, de parchment 9-5 had het discutabele 2-tone interieur, grijs met zwart.

Gebruikersavatar
coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door coppe218 » vr 30 mei, 2025 14:03

Wanneer heb je die Parchment gehad? Die is namelijk ook van mijn broer geweest.

Gebruikersavatar
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door 9-3turbo205 » vr 30 mei, 2025 14:54

Ik geloof dat ik 'm aan je broer verkocht heb zelfs. Later dook ie nog eens op, op facebook sf. Maar dit is off-topic

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Ewout » vr 30 mei, 2025 17:22

wardschoonbrood schreef:
vr 30 mei, 2025 12:26
Ik vind de dubbeling in 'tegenwoordig alomtegenwoordige' dan weer een beetje veel van het goede,
Ik was in een irriterende, alliterende, bemoeizuchtige bui:

dan deze
tegenwoordig alomtegenwoordige
foutieve vervoeging
(van het)
werkwoord willen

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Haaienbek Aero inspiratie

Bericht door Barboer » vr 30 mei, 2025 20:20

Tijd voor een GrammaticaNaziDraadje :-P+

Plaats reactie