Lpg-prijzen

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Lafrance1
Geregistreerd lid

Re: Lpg-prijzen

Bericht door Lafrance1 » do 25 apr, 2024 14:45

Mooi, kan de belasting nog wat verder omhoog....

Wouter1973
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter1973 » wo 08 mei, 2024 19:51

Wouter schreef:
wo 24 apr, 2024 10:08
De prijzen in Nederland zijn ook gezakt de afgelopen weken. Bij Esso Neerduist langs de A1 is een liter nu € 0,619. :O:
Neerduist is mijn favoriet! Altijd beduidend goedkoper dan eh...waar dan ook. En Neerduist ligt altijd wel op mijn route. 8)

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 08 mei, 2024 19:59

Wouter1973 schreef:
wo 08 mei, 2024 19:51
Neerduist is mijn favoriet! Altijd beduidend goedkoper dan eh...waar dan ook. En Neerduist ligt altijd wel op mijn route. 8)
Inderdaad.
Ik was er vandaag ook.
Je gaat er voor je plezier tanken

Wouter1973
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter1973 » wo 08 mei, 2024 20:35

collega schreef:
wo 08 mei, 2024 19:59
Inderdaad.
Ik was er vandaag ook.
Je gaat er voor je plezier tanken
En eigenlijk altijd wel aanspraak van mede LPG rijders. Vaak Volvo, trouwens. En een enkele Saab :-)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 10 mei, 2024 5:52

Neerduist. Van de week stond ik er te wachten achter twee corsaatjes. Maar regelmatig sta ik er tussen de grote USA pickups.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 10 jun, 2024 19:22

Nou de prijzen in zweden vielen mee. 1,41 per liter. In Duitsland aan de snelweg 1.27. morgen weer lekker bij Neerduist afvullen. Das toch een stuk aantrekkelijker
Denemarken ben ik op de heenweg doorgeknald op benzine. 2.95 voor een liter lpg. Koekoek

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 14 mei, 2025 8:37

De prijzen beginnen weer te zakken!

Toch hebben pomphouders rare ideeën over prijsstelling.
Ik reed gisteren vanuit Arnhem naar het noorden.
Dan kom je op de A50 eerst langs de Shell. LPG € 1.06 per liter.
20 km verderop: Total,€ 0.71 per liter. Dat even doorrijden is zelfs op benzine gauw terugverdiend.

Gelukkig behoedt de app van directlease je voor stoppen bij de eerste. Althans als je de moeite neemt er op te kijken

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » wo 14 mei, 2025 9:28

Total is momenteel wel zo'n beetje overal de goedkoopste voor LPG en inderdaad ook langs de snelweg voor zeer goede prijzen.
Nu de prijzen landelijk aan het dalen zijn, zal de tijdelijke accijnsverlaging inderdaad wel tijdelijk zijn.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 14 mei, 2025 11:21

Ooit vroeger, toen de mannen van staal waren en de schepen van hout. En ik dagelijks in een 96 reed met een 60-litertank tussen de schokbrekers, kostte een liter LPG in 0,25 in oude centen. Man wat een tijd.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » wo 14 mei, 2025 12:22

Ooit, vroeger, reed ik in een Opel Commodore 6 cylinder op LPG. Zelfde prijs, verbruik 1:5.
Alleen was mijn maandelijks inkomen toen €1.300 bruto en nu 5 x zo hoog. Dat heet inflatie

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » wo 14 mei, 2025 12:25

Het goedkoopste was de tijd dat ik lekker rode diesel tankte. Dat deed ik bij een vriend met een eigen pomp bij huis voor de trekker. De BTW nam hij voor zijn rekening want die kreeg hij toch terug. Uiteraard liep je het risico om daarmee gepakt te worden maar dat is nooit gebeurd. Er gingen wel indianenverhalen rond over het moment dat je daarmee gepakt werd en hoeveel en wel niet zou gaan kosten.
Ooit een keer informatie daarover ingewonnen en het bleek best wel mee te vallen. Het risico was het meer dan waard.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 14 mei, 2025 13:22

Bij mij thuis ook... mijn vader ging acuut diesel rijden toen hij in de buurt van 'rode diesel' kwam. Passat met zo'n knikkerbak voorin.

Overigens heb ik weinig probleem met LPG gehad in de tijd dat het allemaal old-school / met carburateurs was. Later met injectiesystemen piepte ik wel anders! En al gauw werd het een niet-Saab diesel.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 14 mei, 2025 14:28

collega schreef:
wo 14 mei, 2025 8:37
De prijzen beginnen weer te zakken!

Toch hebben pomphouders rare ideeën over prijsstelling.
Ik reed gisteren vanuit Arnhem naar het noorden.
Dan kom je op de A50 eerst langs de Shell. LPG € 1.06 per liter.
20 km verderop: Total,€ 0.71 per liter. Dat even doorrijden is zelfs op benzine gauw terugverdiend.

Gelukkig behoedt de app van directlease je voor stoppen bij de eerste. Althans als je de moeite neemt er op te kijken
IK verwonderde mij er van de week juist over dat Esso neerduist al een maand of 3 niet gewijzigd is in prijs. 74,9 ct/l. Heb de directlease app maar is gecontroleerd. Ennu zijn er wel goedkopere vlak aan mijn route te vinden. Dat is al tijden niet zo geweest.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 14 mei, 2025 15:04

Veel Esso- en Texaco-pompen zijn eigendom van EG Retail Nederland. Op die borden met de prijzen staat dan ergens onderaan een groen logo met een duidelijke 'G' erin. Da's een hele grote speler. Wanneer ze vinden dat er niets aan de prijs moet worden veranderd, verandert het niet bij heel veel Esso- en Texaco-pompen. Helaas...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 15 mei, 2025 8:15

Van de week Tynaarlo €0,659

Ik moest er daar toch af, toch wel handig die app, zeker omdat veel lpg pompen ‘s avonds ook vroeg dicht gaan

Maar geeft ook lekker gevoel :wow:

Plaats reactie