Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Bericht
door 95twinturbo » vr 02 mei, 2025 20:37
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 8ed2850409
Ik zie drie pluspunten:
- Zeer weinig kilometers
- Leuk uitgevoerd in nette staat - op de foto’s in ieder geval
- Te koop bij een gerenommeerd bedrijf
.. Daarbuiten vind ik het persoonlijk een wel heel stevige vraagprijs voor een verder vrij gewone SE. Er zal vast een koper voor komen. Maar als die na een paar maanden spijt krijgt en hem als particulier door moet verkopen, kan ie denk ik zomaar 1/3 afschrijven.
Doe je dat niet en koop je hem voor de langere termijn, dan heb je een hele fijne machine lijkt mij. Wel even langs Dion:)

-
Luthart
- Geregistreerd lid
Bericht
door Luthart » vr 02 mei, 2025 22:36
Mooie wagen. Kilometerstand vind ik nooit doorslaggevend.. stevige prijs maar in mooie staat lijkt het! Persoonlijk zou ik liever de sedan willen
-
vel0city
- Donateur (2x)

Bericht
door vel0city » vr 02 mei, 2025 22:55
Deze staat al even te koop en is volgens mij ook al eens gespot in het verleden. Maakt het er niet een minder mooie auto om. Wit met beige lederen zetels is erg chique. Maar inderdaad wel een stevige vraagprijs.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Bericht
door 95twinturbo » za 03 mei, 2025 5:07
Oh oké. Op de eerste 7 pagina’s Gespot NL kwam ik hem niet tegen, en dan zitten we al in 2023.
Of ik kijk er overheen, of hij staat al wel heeel lang te koop

-
Orphy
- Donateur (5x)

Bericht
door Orphy » za 03 mei, 2025 6:19
Prachtige auto natuurlijk , denk echter dat handbak en 2.0 ook niet echt helpen bij de verkoop. (Mijn ervaring dan)
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 03 mei, 2025 8:02
95twinturbo schreef: ↑vr 02 mei, 2025 20:37
Maar als die na een paar maanden spijt krijgt en hem als particulier door moet verkopen, kan ie denk ik zomaar 1/3 afschrijven.
Je bent met iedere autoaankoop 1/3 kwijt na aanschaf, bij een enkele zelfs de helft (denk
aan EV’s)
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Bericht
door 95twinturbo » za 03 mei, 2025 8:10
verde900 schreef: ↑za 03 mei, 2025 8:02
Je bent met iedere autoaankoop 1/3 kwijt na aanschaf, bij een enkele zelfs de helft (denk
aan EV’s)
Dat snap ik uiteraard:) Maar bij een youngtimer is die curve normaal gezien toch echt al een eind afgevlakt.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » za 03 mei, 2025 8:28
De sports edition was in 2000 en 2001 een beetje de poor man's Aero; wel de looks maar niet de motor en het onderstel
Werd destijds origineel geleverd op 17 inch Quad Spoke velgen wat ik altijd een mooi design heb gevonden
Los van dat... lijkt een strakke auto te zijn en de kleur wit staat m ook goed
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 03 mei, 2025 11:48
95twinturbo schreef: ↑za 03 mei, 2025 8:10
Dat snap ik uiteraard:) Maar bij een youngtimer is die curve normaal gezien toch echt al een eind afgevlakt.
Er blijft ook daar een substantieel verschil tussen in en verkoop
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Bericht
door 95twinturbo » za 03 mei, 2025 13:43
@Verde900
Ik snap hoe de automarkt werkt..
Bij dezen dan zonder beeldspraak: ik vind de vraagprijs voor deze auto bijzonder hoog.
En doorrrrrrrrr
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 03 mei, 2025 17:22
Dit is hij gewoon waard, vind iets dergelijks maar eens
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jungleman » za 03 mei, 2025 17:41
dat is vaak het punt: waarmee moet je zoiets vergelijken, als er nauwelijks vergelijkingsmateriaal is.
verschil tussen in- en verkoop is soms echt lijp. ik heb het ervaren met de omruil van BMW 3-touring naar de Volvo V70. voor de BMW kreeg ik 4k, moest 1750 bijleggen om de V70 mee te krijgen en een paar dagen later stond de 3 voor 8k in de verkoop. daar heeft het bedrijf dus 4+1750= 5750 op verdiend. die 8k was trouwens dezelfde vraagprijs bij het bedrijf waar ik 'm kocht, een jaar eerder...
nou is de V70 gelukkig een stuk beter dan de 3-touring. in de ruim 4 jaar dat ik er nu mee rijd, is eigenlijk alleen de airco (radiateurtje en pomp, beide uit 2005) vervangen omdat het stuk ging. carterventilatie en distributie waren uit voorzorg. nou had(den) de vorige eigenaar(s) niet echt bezuinigd op onderhoud, begreep ik van de verkoper die de V70 nieuw aan de 1e eigenaar verkocht had. dat bleek ook uit het volgestempelde onderhoudsboekje.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » za 03 mei, 2025 17:53
Uit die €5750 pakt de fiscus meteen 21%, te weten de BTW, toch € 1.000,-
Er staat in Europa 3 vergelijkbare Saabs 9-5 te koop , die moet je dan zelf halen en importeren , dat kost ook geld
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Bericht
door reiernumans » za 03 mei, 2025 18:20
Jungleman schreef: ↑za 03 mei, 2025 17:41
daar heeft het bedrijf dus 4+1750= 5750 op verdiend.
Je denkt niet dat dat bedrijf nog geïnvesteerd heeft in de auto om 'm verkoopklaar te maken? Wellicht wat uitdeuk of spuitwerk, tenminste poetsen, evt nieuwe APK en/of onderhoud.. Daarnaast zit er toch wel enige vorm van garantie op een auto van €8000, dus dat risico zit ook verwerkt in het verschil tussen in- en verkoop. En vervolgens hebben ze nog andere bedrijfskosten die betaald moeten worden van wat er verdiend wordt met de verkoop van auto's. Ik denk dat die winstmarge helemaal niet zo heel groot was, afhankelijk van of/hoe/wat er gedaan is voor verkoop.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Bericht
door Orphy » za 03 mei, 2025 18:50
[]
Deze kosten worden gemakshalve vaak vergeten, evenals het risico.