Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Bericht
door Luthart » vr 10 jan, 2025 19:27
gj900 schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:06
Je ziet overigens op deze foto ook duidelijk dat de bekleding van de c-stijl niet meer netjes op z'n plaats zit aan de rechter (schade) zijde (vergelijk li/re):
Klopt, ik zie rechts bij de bekleding een iets grotere naad dan links… maar foto’s zeggen ook niet alles.
Ik snap niet zo goed dat iedereen zo veroordelend is zonder de auto in het echt te hebben gezien. Als de schade vóór het invoeren is hersteld en langs de RDW is geweest dan dan ga ik ervan uit dat het meerendeel goed is hersteld en dat de auto APK waardig is.
En zo’n naadje kan ook komen doordat het los zit of wat anders… het is dat Brinky een link doorstuurde anders had niemand het zo gezien…
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Bericht
door Gårdarket » vr 10 jan, 2025 19:33
Leuke discussie, maar is er iemand überhaupt op zoek naar een rode 9-3X?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 10 jan, 2025 19:33
Ik vind het volstrekt terecht dat er hier vraagtekens worden geplaatst. Dat zorgt ervoor dat een potentiële koper gewaarschuwd is en kan uitzoeken of dit dezelfde auto is en of hij zijn zuur verdiende centen op een schadeauto wil stuk slaan, als dit inderdaad een en dezelfde is.
En zoals gezegd, mij niet gezien.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » vr 10 jan, 2025 19:37
Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:27
...het is dat Brinky een link doorstuurde anders had niemand het zo gezien…
Daarom is dit forum ook zo waardevol! Hopelijk leest de verkoper mee en vermeldt bij het aanbod dat het om een auto met schadeverleden gaat. Een schade van deze grootte en impact voor de auto moet naar mijn mening gemeld worden, hoe mooi ie ook gerepareerd is.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » vr 10 jan, 2025 19:38
Gårdarket schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:33
Leuke discussie, maar is er iemand überhaupt op zoek naar een rode 9-3X?
Is dat relevant voor spots?
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » vr 10 jan, 2025 19:38
Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:27
Ik snap niet zo goed dat iedereen zo veroordelend is zonder de auto in het echt te hebben gezien. Als de schade vóór het invoeren is hersteld en langs de RDW is geweest dan dan ga ik ervan uit dat het meerendeel goed is hersteld en dat de auto APK waardig is.
Een RDW "keuring" is chassis nummers vergelijken met de bijbehorende papieren, de Kilometerstand wordt genoteerd en heel veel meer is het niet...
Er wordt verder echt nergens naar gekeken
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Bericht
door Gårdarket » vr 10 jan, 2025 19:40
gj900 schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:38
Is dat relevant voor spots?
Nee.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Bericht
door frits 9-3 » vr 10 jan, 2025 19:43
verde900 schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:38
Een RDW "keuring" is chassis nummers vergelijken met de bijbehorende papieren, de Kilometerstand wordt genoteerd en heel veel meer is het niet...
Er wordt verder echt nergens naar gekeken
En dat weten de aanbieders ook, lijkt mij.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Bericht
door Luthart » vr 10 jan, 2025 20:03
Saapie schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:33
Ik vind het volstrekt terecht dat er hier vraagtekens worden geplaatst. Dat zorgt ervoor dat een potentiële koper gewaarschuwd is en kan uitzoeken of dit dezelfde auto is en of hij zijn zuur verdiende centen op een schadeauto wil stuk slaan, als dit inderdaad een en dezelfde is.
En zoals gezegd, mij niet gezien.
Er worden vooral aannames gedaan… assumption is the mother of all *…
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » vr 10 jan, 2025 20:09
De geregistreerde Bpm is n uitstekende indicatie.
Er staat bruto € 2.046, er had moeten staan bruto € 15.855.
Ook de aanbieder weet daardoor dat dit een schadeauto is geweest, die schade is zeer van invloed op de te betalen BPM
Volgens mij is dit een feit en geen aanname.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 10 jan, 2025 20:24
Saapie schreef: ↑vr 10 jan, 2025 16:08
Zo’n tesla ding zou ik überhaupt nooit kopen, haha.
Een tesla is kennelijk al heel snel Total loss. Volgens een kennis kun je met een moker met vijf klappen een tesla van meer dan twee jaar oud TL maken.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 10 jan, 2025 20:27
Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 16:38
Dus als jij je huis verkoopt dan zet je alle gebreken ook in de advertentie op Funda?
(Ik speel hier even als advocaat van de duivel)
En als het huis afgebrand is, meld je dat niet?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 10 jan, 2025 20:31
Style&Co schreef: ↑vr 10 jan, 2025 18:04
De RDW heeft m bij invoer in orde bevonden
Die RDW keuring zegt volgens mij niet zoveel. Ik heb het bij mijn 9-3X zelf gezien hoe dat gaat. Dat stelt niet veel voor.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 10 jan, 2025 20:35
Gårdarket schreef: ↑vr 10 jan, 2025 19:33
Leuke discussie, maar is er iemand überhaupt op zoek naar een rode 9-3X?
Je kunt hem overspuiten.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Bericht
door J.vandermeulen » vr 10 jan, 2025 20:38
Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 20:03
Er worden vooral aannames gedaan… assumption is the mother of all *…
Het aangedragene is wel meer dan alleen een veronderstelling. Moet Brinky het aantonen of alleen aannemelijk maken?