Misleidend? Dit is gewoon bedrog. Een auto aanbieden als een frisse dealeronderhouden Saab. En dat terwijl ie total loss is (geweest)J.vandermeulen schreef: ↑vr 10 jan, 2025 13:26Ik zou voor dat geld nooit zo’n auto kopen. Ik vind de advertentietekst ronduit misleidend. Doet mij denken aan de brochure van Worldonline (transferred = verkocht).
9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD
-
verde900
- Donateur

In Nederland trouwens ook niet zomaar meer te vinden, schade historie is door oa grote lease maatschappijen ontoegankelijk gemaakt..
Was een bedreiging voor de afzet van hun exlease auto's
Was een bedreiging voor de afzet van hun exlease auto's
-
Dominique montfort
- Geregistreerd lid
Mooi speurwerk Brinky!
Ben zelf niet zo thuis in dat diepere speurwerk en welke kanalen daar voor zijn maar ik zou toch heel verdrietig worden als ik na de aankoop ermee geconfronteerd zou worden. En ja er wordt misschien verteld dat het een schade auto is maar een lantaarnpaal raken is iets anders dan een truck in de flank. Denk niet dat de foto 'ter info' in het handschoenvakje ligt. Maar goed, stel je weet van niks en bent kei gelukkig met je auto....wat niet weet wat niet deert.
Ik kan dit niet betalen overigens dus ik was sowieso niet geinteresseerd. Op youtube staan ook interressante docu's vooral duits over dit soort dingen.
Ben zelf niet zo thuis in dat diepere speurwerk en welke kanalen daar voor zijn maar ik zou toch heel verdrietig worden als ik na de aankoop ermee geconfronteerd zou worden. En ja er wordt misschien verteld dat het een schade auto is maar een lantaarnpaal raken is iets anders dan een truck in de flank. Denk niet dat de foto 'ter info' in het handschoenvakje ligt. Maar goed, stel je weet van niks en bent kei gelukkig met je auto....wat niet weet wat niet deert.
Ik kan dit niet betalen overigens dus ik was sowieso niet geinteresseerd. Op youtube staan ook interressante docu's vooral duits over dit soort dingen.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA
Allemachtig...heb de topic titel maar even aangepast dan. 
-
Barten
- Donateur (12x)

De verkoper schrijft in de advertentie:
“Het is voor ons een uitdaging om auto's van het merk Saab te zoeken die eruit als nieuw en waarvan alle historie bekend is.”
Hopelijk heeft hij net zoveel research gedaan als Brinky en is hij nu niet onaangenaam verrast over het schadeverleden.
“Het is voor ons een uitdaging om auto's van het merk Saab te zoeken die eruit als nieuw en waarvan alle historie bekend is.”
Hopelijk heeft hij net zoveel research gedaan als Brinky en is hij nu niet onaangenaam verrast over het schadeverleden.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Misschien een domme vraag, maar..brinky schreef: ↑vr 10 jan, 2025 10:41Heeft wel een forse schade gehad...
https://bid.cars/en/lot/1-60055182/2010 ... Y5A1617753
Hoe weet je dan eigenlijk dat het exact om die auto gaat? In de advertentie van de verkoper staat geen chassisnummer, ik zou zulke dingen best zelf eens willen checken voortaan. is hele nuttige informatie.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Chassisnummer in via kenteken toch op te vragen, ik roep maar wat…
Maar idd goede vraag
Maar idd goede vraag
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Wat is total loss? Financieel of technisch?Saapie schreef: ↑vr 10 jan, 2025 13:29Misleidend? Dit is gewoon bedrog. Een auto aanbieden als een frisse dealeronderhouden Saab. En dat terwijl ie total loss is (geweest)
Los van het feit of het wel of niet goed is uitgevoerd, is er tegenwoordig technisch heel veel mogelijk.
Aan het hemeltje op de foto kan ik niet opmaken of deze niet goed zou zijn. Een airbag terug duwen zou misschien kunnen, maar dat lijkt mij wat voorbarig om dit zo te stellen.
Begrijp me niet verkeerd, mijn keuze zou ook een auto zijn zonder schade verleden. Maar alles is te repareren! Ga maar eens naar een schadeherstelbeurs en je zult versteld staan wat er mogelijk is.
Als je de filmpjes van ‘Arthur Tussil’ bekijkt is dat wel een vakmannetje hoor! Uit Rusland notabele. En de schade wat deze Saab had, daar draait hij zijn hand niet voor om…
-
verde900
- Donateur

Een "total loss" is n schadeobject waarvan de kosten van het herstel de waarde overstijgt.
De opbrengst van het wrak gaat daarbij af van de uitkering, een verzekeraar heeft bij de verkoop ervan aan een hoogst biedende al dat niet malafide opkoper dus gewoon een groot belang.
De opbrengst van het wrak gaat daarbij af van de uitkering, een verzekeraar heeft bij de verkoop ervan aan een hoogst biedende al dat niet malafide opkoper dus gewoon een groot belang.
-
busy
- Donateur (4x)

Deze auto was in ieder geval economisch total loss. Dak is geknikt bij C-stijl, b-stijl krom, onderste zijbalk krom. Je mag hopen dat er overal nieuwe airbags ingekomen zijn.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Afgaande op de afkomst, uitvoering etc vind ik Brinky's verhaal wel aannemelijk klinken. Maar: op de foto met het open bestuurdersportier (verkoopadvertentie) is het chassis nummer te zien, maar dat is voor mij te vaag om te lezen.95twinturbo schreef: ↑vr 10 jan, 2025 14:33Misschien een domme vraag, maar..
Hoe weet je dan eigenlijk dat het exact om die auto gaat? In de advertentie van de verkoper staat geen chassisnummer, ik zou zulke dingen best zelf eens willen checken voortaan. is hele nuttige informatie.
Verder valt me op dat er op de te koop staande auto kleurverschil is tussen de onderste trim van de voorbumper (vaal) en de spatbordranden (zwart, ook links!), terwijl dat verschil er bij de schadeauto niet zo is (alles zwart).
Ook het motortype op de achterklep mist op de te koop staande wagen, terwijl de schadefoto dit wel heeft ( dat kan een keuze zijn geweest n.a.v. overspuiten natuurlijk)
-
busy
- Donateur (4x)

Alle delen die je noemt zijn vervangen. Speculatie: een donor en gebruikte bumper. Achterklep vervangen en specifieke logo’s zijn als je de weg niet weet moeilijk verkrijgbaar.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Alles is te repareren idd. Maar de onzekerheid zit in hoe goed het is gedaan. Voor die onzekerheid zou ik nooit 27.000 vragen of neerleggen.Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 14:53Wat is total loss? Financieel of technisch?
Los van het feit of het wel of niet goed is uitgevoerd, is er tegenwoordig technisch heel veel mogelijk.
Aan het hemeltje op de foto kan ik niet opmaken of deze niet goed zou zijn. Een airbag terug duwen zou misschien kunnen, maar dat lijkt mij wat voorbarig om dit zo te stellen.
Begrijp me niet verkeerd, mijn keuze zou ook een auto zijn zonder schade verleden. Maar alles is te repareren! Ga maar eens naar een schadeherstelbeurs en je zult versteld staan wat er mogelijk is.
Als je de filmpjes van ‘Arthur Tussil’ bekijkt is dat wel een vakmannetje hoor! Uit Rusland notabele. En de schade wat deze Saab had, daar draait hij zijn hand niet voor om…
-
Henk-Jan
- Donateur

Is dat wel zo? Is een auto waarvan de veiligheidskooi en de kreukelzones hun werk hebben gedaan zo te herstellen dat het resultaat (zonder dit te kunnen testen!) net zo effectief een volgende aanrijding kan weerstaan als een auto zonder schadehistorie? Ik zou het niet aandurven en veiligheid is juist één v.d. redenen om überhaupt een Saab te rijden.Luthart schreef: ↑vr 10 jan, 2025 14:53Begrijp me niet verkeerd, mijn keuze zou ook een auto zijn zonder schade verleden. Maar alles is te repareren! Ga maar eens naar een schadeherstelbeurs en je zult versteld staan wat er mogelijk is.
Daarnaast wéét je niet hoe het werk gedaan is en kom je er pas achter zodra er wat gebeurt. Even vooropgesteld dat ik niet zeker weet of de auto die gelinkt wordt (matcht het VIN?) echt de te koop staande auto is, vind ik het schandalig dat dit soort auto's opgelapt worden en zeer waarschijnlijk bij rijders terecht komen die het evt. ooit met hun leven of ernstig letsel zullen moeten bekopen.
Als je een klassieker koopt weet je welk risico je aangaat, of wanneer je motor rijdt, maar bij zo'n auto weet je het niet en de volgende bezitters al helemaal niet.
-
verde900
- Donateur

Zo'n tesla ding dat een klap gehad heeft bestond uit een uit één stuk gegoten aluminium gigacast, dat wordt nooit meer wat, een stuk erin zetten wordt lassen, lijmen of schroeven