Blaat het niet dan schaapt het niet toch?
als ik het goed begrijp is het de bedoeling om vanaf de negatieve accupool twee extra kabels aan te leggen naar de volgende twee massapunten; G7 en G25
Bevestig je deze extra massakabels op hetzelfde massapunt, dus bak en thermostaatbehuizing, of enkel aan de massakabel die daar op bevestigd was?
gek genoeg is G7 volgens de WIS op de intake manifold bevestigd en niet op de thermostaatbehuizing, zou het nog kunnen dat deze verplaatsing bij pre-DE modellen niet is en het dus ligt aan een slechte aarding door de thermostaatbehuizing heen? gaat tenslotte door het deksel heen, en dan door de bout waarmee het deksel aan het blok vastzit.
bedenk me net ook dat het stotteren pas is gekomen nadat ik vorig jaar een keer de thermostaat heb vervangen, wel alle contact oppervlakken netjes schoon gemaakt uiteraard, maar kan natuurlijk zijn dat de aarding net niet lekker meer loopt daar.

volgens een saabcentral user is B waar G7 moet zitten volgens WIS, iemand een beter plaatje van hoe het bij een pre-DE geaard zit.
ergens wel poëtisch als de 9-5 DE anders geaard is dan de andere 9-5's...