Stotterende auto op LPG en benzine!

1967-1980
Plaats reactie
Woodybouwt
Donateur
Donateur

Stotterende auto op LPG en benzine!

Bericht door Woodybouwt » ma 09 sep, 2024 8:45

Sinds een paar maanden heeft mijn 95 V4 last van stotteren. In 't begin trad het zo nu en dan op. Aangezien het op LPG en benzine optreedt, ligt het volgens mij niet aan de brandstof. Daarom de ontsteking vervangen door een elektronische. Geen stotteren, maar vind de auto minder mooi stationair lopen. Nieuwe contactpunten en condensator besteld en gemonteerd. Loopt mooi en geen stotteren. Maar sinds gisteren is het stotteren weer begonnen en nog erger dan in het begin. Vandaag maar weer de elektronische ontsteking monteren. Vraag blijft waar het aan ligt. Iemand een idee?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Stotterende auto op LPG en benzine!

Bericht door klaasj » ma 09 sep, 2024 9:35

ze staan nogal bekend om het aantrekken van valse lucht op de bodemplaat van de carbu en pakkingen

Woodybouwt
Donateur
Donateur

Bericht door Woodybouwt » ma 09 sep, 2024 10:55

thnx. ga ik checken.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 09 sep, 2024 10:56

Eerst maar kijken of ie met de teruggeplaatste elektronische ontsteking goed blijft lopen. Overigens zou een auto met elektronische ontsteking heel mooi stationair moeten lopen. Als die het niet goed doet zou het misschien verderop kunnen liggen: heb je geen overslag van bougiekabels? Heb je geharde klepzittingingen? Kleppen stellen (of het gebrek aan...) kan ook voor dergelijke problemen zorgen. Dit alles naast de suggestie van hierboven natuurlijk.

Mijn 1e 96, in de jaren '80 reed ook op gas (Vialle) en het eerste jaar heb ik het geprobeerd zonder harde klepzittingen. Dat was geen goed idee. Om de 3000, 4000 km moest ik kleppen stellen. Meestal zat rechts/achter 'dicht'.

Woodybouwt
Donateur
Donateur

Bericht door Woodybouwt » ma 09 sep, 2024 16:16

Elektronische ontsteking weer ingebouwd en weer geen problemen dus waarschijnlijk zit t probleem in de condensator of contactpunten van de “gewone” ontsteking. En die heb ik vernieuwd. Volgens mij zit er niet meer in de stroomverdeler. Ik wissel elke keer een complete stroomverdeler. 2 units met contactpunten en 1 elektronisch. Snappen doe ik t niet.

Woodybouwt
Donateur
Donateur

Bericht door Woodybouwt » wo 11 mar, 2026 9:29

Update. 2 Weken geleden begon het stotteren weer, als de motor warm is. Tijdens bezoek aan forum lid Luud, vertelde hij dat zijn 96 hetzelfde probleem had en dat de bobine het probleem was. Bobine vervangen en probleem opgelost, dankzij Luud.

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » ma 30 mar, 2026 16:00

check ook nog even je voltage tijdens het gasgeven op je accu, het kan zijn dat door de te hoge spanning (15+ volt) je bobine of ontstekingsdelen de geest geven.

Woodybouwt
Donateur
Donateur

Bericht door Woodybouwt » di 31 mar, 2026 16:45

Ga ik checken. Thnx.

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » di 31 mar, 2026 17:40

Goed bezig, Luud! 8)