Opening ring zuid Groningen 1 september
-
OuweNiek
- Donateur

Re: Opening ring zuid Groningen 1 september
Geen whatsapp groep voor dit evenement. Algemene info via SCN Facebook en dit Forum. Persoonlijke info via email.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Als het goed is zijn mijn ouders aanwezig met de 9-5 NG, ben benieuwd naar de foto’s!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nog geen filmpje wel een foto op RTV-Noord. SAABs lastig te herkennen.

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Saapie
- Donateur (2x)

En we waren niet alleen, veel ander verkeer. Voorzit en nazit waren enorm gezellig, en gas geven in de tunnels, geweldig!!!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Op de site van OogTV een foto met een SAAB cabrio. Ik hoop dat er deelnemers waren die hier foto's of een video delen.

-
Benaero
- Donateur (6x)

Het initiatief was leuk maar van de uitvoering kwam helemaal niets terecht. Uiteindelijk na lang wachten (zonder enige vorm van informatie of zichtbare organisatie) in mogen voegen in een lange stoet van andere auto's. Direct maar weer de afslag Assen genomen voor de 130 km terugreis. Jammer. Ben wel benieuwd waarom het op deze wijze is verlopen. 
-
ReinO
- Donateur (2x)

Woensdag in alle rust ff een rondje maar jammer dat ik er niet bij kon zijn.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Begrijp je punt, maar ligt denk ik niet aan SCN. Die hebben hun best gedaan. Ze waren afhankelijk van RWS / autoriteiten die de toegang tot de ring reguleerden. En er waren heel veel andere auto’s die ook de ring op wilden. Als Saabs hadden we geen voorrang of exclusief recht, dat stond ook in de mails van SCN.Benaero schreef: ↑ma 02 sep, 2024 7:44Het initiatief was leuk maar van de uitvoering kwam helemaal niets terecht. Uiteindelijk na lang wachten (zonder enige vorm van informatie of zichtbare organisatie) in mogen voegen in een lange stoet van andere auto's. Direct maar weer de afslag Assen genomen voor de 130 km terugreis. Jammer. Ben wel benieuwd waarom het op deze wijze is verlopen.![]()
Wat wel opviel was de “gekte” op de ring. Rare auto’s gezien die vooral hard wilden. Beetje wild af en toe; ik heb daarom de rechterbaan maar zo veel mogelijk gehouden.
Het was desondanks toch een feest om zo veel prachtige Saabs bijelkaar te zien.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Leuk!! De 9-5NG van m’n ouders gespot! Ziet er toch uit al een leuke meet!!72sonett3 schreef: ↑zo 01 sep, 2024 21:37Saabs reden rechts, richting Drachten.
Saab opkomst was ok maar ik had een wat exclusievere toegang tot de ringweg verwacht, fout van RWS.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik kan er wel iets over zeggen, zoals hierboven al genoemd waren we erg afhankelijk van bijvoorbeeld de RWS. op het laatste moment bleek dat we niet meer konden starten vanaf de vooraf bepaalde opstappunten. Dus de indeling die we gemaakt hadden kon zo de prullenbak in. De nieuwe opstapplek is ons aangewezen dus daarin hadden we ook geen inspraak. Toen ontstond dus ineens de situatie van alles verdeeld over 4 locaties naar alles op een plek en instromen vanaf de kleinste oprit.Benaero schreef: ↑ma 02 sep, 2024 7:44Het initiatief was leuk maar van de uitvoering kwam helemaal niets terecht. Uiteindelijk na lang wachten (zonder enige vorm van informatie of zichtbare organisatie) in mogen voegen in een lange stoet van andere auto's. Direct maar weer de afslag Assen genomen voor de 130 km terugreis. Jammer. Ben wel benieuwd waarom het op deze wijze is verlopen.![]()
Het zou ook een “stille” opening worden maar zaterdag verschenen er veel artikelen in de media waarin onze plannen gedeeld werden en bovendien werd gecommuniceerd dat de ring om 20:00 opengesteld werd voor iedereen. We hebben toen de keuze gemaakt om het evenement toch door te laten gaan.
-
Benaero
- Donateur (6x)

Duidelijk, ook voor jullie een deceptie. Dank voor de toelichting.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Het liep anders dan verwacht maar ik heb er niet minder van genoten. Dank voor de organisatie! Het was een stuk rijden maar ook daar had ik plezier van.
Op de ring reed ik achter een heel gave Volvo 740, een automobiele land- en tijdgenoot die de brom van mijn 900 lpt goed wist te overstemmen.
Verder dank voor de opkomst met alle Saabjes!
Op de ring reed ik achter een heel gave Volvo 740, een automobiele land- en tijdgenoot die de brom van mijn 900 lpt goed wist te overstemmen.
Verder dank voor de opkomst met alle Saabjes!
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
Mooi initiatief was het. Uitvoering was wat chaotisch misschien. Wat mij opviel is het hoge aandeel petje golfjes op de ring. Ooit hoorde ik er zelf bij, inclusief subwoofer in de kofferbak.
Verder trok de 96 aardig wat bekijks en waren de voor- en nazit zeker gezellig.
Verder trok de 96 aardig wat bekijks en waren de voor- en nazit zeker gezellig.