mba’s 9-5 1.9 TiD - Een Nieuw Avontuur

1997-2010
Plaats reactie
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Reier's 9-5 TiD - A New Era; spontaan avontuur!

Bericht door J.vandermeulen » do 06 jun, 2024 10:42

reiernumans schreef:
ma 20 mei, 2024 18:31
Afbeelding

Lijkt wel een scène uit een krimi!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 15 jun, 2024 18:17

Is er al zicht op nieuws?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 16 jun, 2024 16:47

Nog niet heel erg. Ik zou het mooi vinden als de 9-5 een tweede leven krijgt, eventueel op een andere brandstof dan diesel. Ik denk echter niet dat ik degene ga zijn die 'm dat tweede leven geeft.

Zoals jullie denk ik wel meegelezen hebben in de afgelopen periode, zat ik al een beetje te twijfelen hoe ik verder ga, met de aankomende milieuzones waar een euro 4 niet meer in mag als trigger. Dit pechgeval en de daaruit voortkomende forse reparatie is voor mij een beetje het laatste zetje. Het Saabfestival vorige week heeft er wel voor gezorgd dat ik voor mezelf heb besloten dat ik een euro5 9-3 ga opzoeken en nog een paar jaar lekker doorrij met een daily Saab. Daarna zien we het wel weer. Ik word er nog veel te blij van.

Op mijn werk hadden we een 1.9 TiD automaat cabrio te koop staan, waar niet echt reactie op kwam. Inmiddels is die advertentie offline en staat die auto, als tijdelijke oplossing, op mijn naam. Ik ben voorlopig dus in ieder geval op een enigszins efficiënte manier mobiel en heb een paar auto's op het oog waar ik achteraan zit. De 9-5 staat inmiddels geschorst op werk, de Hirsch wielen heb ik even onder de tijdelijke cabrio gezet.

Ik hoop dat ik de 9-5 bij iemand kan onderbrengen die er wat in ziet. Het is een nette, vrijwel roestvrije carrosserie met allemaal fijne/goede upgrades en onderdelen erop. Slopen kan altijd nog, maar dat zou ik zonde vinden (ook vanwege het kenteken :lol: ). Dat zie ik echt als 'last resort'.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 16 jun, 2024 20:17

1.9 TiD automaat cabrio
mooi vervolg, pas vanuit Denemarken met de TiD cabrio van m'n broer naar huis gereden: 6-bak. Lekker stil en zuinig.

foto?

overigens -vergat ik bijna- waardeloos dat je je 9-5 op deze manier kwijt raakt.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 16 jun, 2024 20:25

Wat een jammerlijk einde, Reier!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 16 jun, 2024 21:13

Hebben die elektroveredelaars in Vinkeveen geen interesse? 8) 8) :wink: :lol:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 17 jun, 2024 10:05

Na al die upgrades en investeringen is slopen toch eigenlij geen optie? Een goed gebruikt blok moet toch wel te vinden zijn?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 17 jun, 2024 11:12

reiernumans schreef:
wo 05 jun, 2024 15:24
Vanochtend is de auto afgeleverd in Apeldoorn. Hij rookt wit/grijzig uit de uitlaat, met de dop eraf rookt 'ie uit het expansievat en met de dop erop bouwt 'ie direct heel veel druk op in het koelsysteem. Ik denk dat we allemaal wel kunnen voorspellen wat hier aan de hand is... :cry:
Waddan? Koppakking?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 jun, 2024 11:35

Een ruilmotor is volgens mij best te vinden. En een motorwissel is denk ik ook niet heel erg kostbaar, zeker als jezelf veel connecties hebt.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 17 jun, 2024 12:28

Wat betreft de eurozones zou ik me er nog niet heel druk om maken. Heb je er nog een groene umwelt sticker op? Dan is rijden in Duitsland helemaal nog geen probleem.
Ik zou zo lang mogelijk doorrijden met de diesel. Dat is het aller voordeligste.
Welke landen zouden nog meer moeilijk doen met zones? Ik weet niet wat die boetes inhouden, maar ook al heb je dan eens een keer pech, dat kan het nog steeds uit gezien de kilometers die je maakt.
En die roettoeslag hier in Nederland, zal ergens rond de 12euro zijn schat ik zo…

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 17 jun, 2024 12:33

Boete is €120 in Nederland en €150 in België. Roettoesöag is alleen van toepassing als je het roetfilter afmeld en in Duitsland zijn er ook best wel al veel zones waar je een umweltsticker voor moet kopen. Het gaat toch redelijk hard nu hoor.

Waarom denk je dat je in Duitsland helemaal nog geen problemen hebt ?

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 17 jun, 2024 12:41

Maar met een euro4 heb je al een DPF en betaal je nog geen roettoeslag. Dat is wel aan de hand met een Euro3.

Onze camper is een 2,3jtd euro3. Deze had destijds zn filter die je er onder kon laten zetten met subsidie. Dat kreng is er onder vandaan omdat het meer een probleem is dan een oplossing. Maar de umwelt sticker hebben we nog wel dus zijn gewoon door Essen en Duisburg geweest zonder boetes. We betalen wel iets fijnstof toeslag. Maar daar lig ik niet wakker om.

Mijn (ex) BMW E91 320d was ook een euro4 met umwelt sticker. Vaak genoeg in Duitsland geweest. Ook Osnabruck en Hamburg en andere steden (Arhus in Denemarken). Geen problemen ondervonden!

De soep wordt heter opgediend dan gegeten :wink:

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » ma 17 jun, 2024 12:55

Volgens mij heeft Reier duidelijk uitgelegd wat zijn keuze is…

En die is beter overwogen dan het advies hier, zonder kennis van zijn situatie…

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 17 jun, 2024 13:05

[]Klopt! Reier moet zich ook niks aantrekken van wat ik schrijf.

Ik bedoel echter alleen dat ik het zonde vind van zn mooie auto en dat het wellicht nog wel mee valt met de milieuzones.
Maar goed, als de koppakking vervangen moeten worden met vlakken en dergelijke, is dat inderdaad een behoorlijke reparatie… dat is gewoon een feit!
Reden: Quote verwijderd

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 17 jun, 2024 13:16

Luthart schreef:
ma 17 jun, 2024 12:41
Maar met een euro4 heb je al een DPF en betaal je nog geen roettoeslag. Dat is wel aan de hand met een Euro3.

Onze camper is een 2,3jtd euro3. Deze had destijds zn filter die je er onder kon laten zetten met subsidie. Dat kreng is er onder vandaan omdat het meer een probleem is dan een oplossing. Maar de umwelt sticker hebben we nog wel dus zijn gewoon door Essen en Duisburg geweest zonder boetes. We betalen wel iets fijnstof toeslag. Maar daar lig ik niet wakker om.

Mijn BMW E91 320d was ook een euro4 met umwelt sticker. Vaak genoeg in Duitsland geweest. Ook Osnabruck en Hamburg en andere steden (Arhus in Denemarken). Geen problemen ondervonden!

De soep wordt heter opgediend dan gegeten :wink:

Dat is dus precies wat ik schrijf. De toeslag is alleen van toepassing als je je roetfilter bij het rdw laat uitschrijven…

Plaats reactie