Om het vergelijk nog moeilijker te maken... Wij hadden op onze 9-3 OG cabrio (onvergelijkbare auto) Conti PremiumContact 6 (meen ik) in de maat 215/45/17 (onvergelijkbare maat) en hoewel grotendeels tevreden, vond ik de slijtage overmatig en waren ze mij te hard. Nu Michelin Primacy 4+ en dit past beter tot de cabrio op dit formaat wiel. Ik heb niet het idee dat ik qua grip, stuurgevoel of stabiliteit iets ingeleverd heb, maar heb wel gewonnen qua comfort.
Ik lees veel goeds over Michelin CrossClimate 2 en heb zelf ook goede ervaringen met All Seasons in Zwitserland (tot 4mm, dan vervangen). Het is een eeuwige discussie natuurlijk, maar gemiddeld ben je waarschijnlijk veiliger onderweg op vierseizoensbanden dan wintersloffen omdat het tussen Oktober en eind April vaak boven de 7 graden is en het meer regent dan sneeuwt.evo schreef: ↑ma 22 apr, 2024 20:28Ik heb 's winters altijd met winderbanden gereden. Maar de winters hier in NL stellen eigenlijk niet meer zoveel voor qua sneeuw en ijs. Ze lijken meer op een eindelloze koude natte herfst....
De winterbanden van de 9-5 zijn op... dusch... Ik zit nu te twijfelen of ik ipv winterbanden in de winter hier in NL niet beter op "all seasons" kan gaan rijden.
In de zomer ligt er natuurlijk altijd zomer rubber onder (en bij de caab zelfs Cup 2's... plakkie, plakkie)