Dakdragers
-
djp1987
- Geregistreerd lid
Re: Dakdragers
Ik mis de boutjes en ringetjes van mijn dakdragers. Heb bij rend geïnformeerd: 35 ex btw.. heeft iemand de afmetingen van de bouten zodat ik ze evt bij de bouwmarkt kan halen?
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Ja als ik bij m'n stalling ben zou ik even moeten kijken
-
djp1987
- Geregistreerd lid
Dankje! Gaat me om de lengte.Flowe Kitttt99 schreef: ↑do 25 apr, 2024 18:03Ja als ik bij m'n stalling ben zou ik even moeten kijken
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Ik ben zo vrij geweest om ook even te kijken.
Heb ze ooit vervangen voor andere zodat ik ze kan monteren met een normale inbus.
Lengte met kop 36mm, kopje 6mm.
Zo zit het bij mij maar of het de aanbevolen lengte is weet ik niet.

Heb ze ooit vervangen voor andere zodat ik ze kan monteren met een normale inbus.
Zo zit het bij mij maar of het de aanbevolen lengte is weet ik niet.

-
djp1987
- Geregistreerd lid
Thnx prima oplossing!Robbert_s_ schreef: ↑zo 28 apr, 2024 12:50Ik ben zo vrij geweest om ook even te kijken.
Zo zit het bij mij maar of het de aanbevolen lengte is weet ik niet.![]()
-
LarsJanse
- Donateur

Die boutjes zijn niet zo bijzonder, gewoon metrische draad, alleen de lengte goed uitkienen dat je je dak niet kapot drukt. Rubber ringetje en plat ringetje is ook gewoon standaardspul. tenzij je je dakdragers semi-permanent op je auto hebt zitten, maar dat lijkt me vrij zeldzaam. Dus gewoon voor een paar euro naar de bouwmarkt ipv €32,-..
Klopt het dat de dakdragers zonder dakrails voor een estate en een sedan verschillend zijn?
Ik heb een setje van marktplaats gehaald, voorste zit perfect maar de achterste past niet lekker, dus toch de daklijn van de sedan die eerder omlaag gaat ?
Klopt het dat de dakdragers zonder dakrails voor een estate en een sedan verschillend zijn?
Ik heb een setje van marktplaats gehaald, voorste zit perfect maar de achterste past niet lekker, dus toch de daklijn van de sedan die eerder omlaag gaat ?
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Klopt. Metname bij dragers met rechthoekige buis is het dan lastig om een dakkoffer oid te monteren.
-
LarsJanse
- Donateur

Ja en het ziet er niet uit, en ze zitten ook domweg niet goed op het dak. Blijkt achteraf dat de verkoper wel een estate had, maar gewoon al die tijd met een scheve dakdragers heeft gereden…Bummer schreef: ↑di 07 mei, 2024 6:36Klopt. Metname bij dragers met rechthoekige buis is het dan lastig om een dakkoffer oid te monteren.
Maar ik heb ondertussen al een setje voor een estate op de kop getikt, als iemand nog een setje voor een sedan nodig heeft….edit, is alweer doorverkocht