Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
ghulst
Geregistreerd lid

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door ghulst » vr 05 apr, 2024 22:45

Netjes Arthur. Nu nog wat Saab belettering en een logo op de muur? ;)

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 05 apr, 2024 22:48

Het is 'op het oog' Roel, en verre van perfect (lees strak) maar op de foto's lijkt het veel mooier dan in werkelijkheid, dan moet er echt gestuct worden. Maar waar we van komen vind ik het een enorme vooruitgang en acceptabel, zelfs voor de SAAB. Elektra is (grotendeels) verlegd en de LED verlichting ook (betere verdeling), water en afvoer aangepast, kortom, tevreden mee nu.

De vloer, ben ik nog niet uit, een eerste (vluchtige) offerte voor epoxy kwam op € 3.500,00 dus die heb ik direct in de digitale prullenmand gesmeten. En DHZ pakket komt op € 600,00 dus dat zou veel beter passen. Maar voorlopig laat ik het zo nog even, nog klussen zat IN de woning zelf dus daar gaan we binnenkort eens beginnen. Ik heb nu al de garage opgeëist en veel werk in gestoken, nu even andere prioriteiten zullen we maar zeggen...

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 05 apr, 2024 22:51

ghulst schreef:
vr 05 apr, 2024 22:45
Netjes Arthur. Nu nog wat Saab belettering en een logo op de muur? ;)
We laten het nog even 'maagdelijk' wit Arne, even van genieten, later wellicht nog iets van logo/belettering etc. :wink:

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » za 06 apr, 2024 8:21

Ik zou voor de vloer - for the time being - gewoon een laminaatje kiezen. Zó veel krachten komen er niet op staan (je rijdt stapvoets naar binnen, neem ik aan, met het stuur rechtuit) en dan houdt dat best voor een redelijke periode. Staat niet alleen netjes, maar maakt ook nog eens makkelijk schoon en voorkomt overmatig stof. Niet ideaal, er zijn duizend betere oplossingen te bedenken, maar wel een budgetvriendelijke - zij het wellicht tijdelijke - optie. Vinyl zeil zou ik ook in overweging nemen: zelfde argumenten als laminaat, maar wel uit één stuk, wat een extra voordeel kan zijn.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » za 06 apr, 2024 8:48

Ik heb deze vloer in mijn garage. Aanrader

https://www.boekhoutvloeren.nl/garagevl ... VQQAvD_BwE

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » za 06 apr, 2024 9:19

Hallo, hier Bob Sikkes van Kopen zonder Kijken. Hebt u nog tips nodig?

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 06 apr, 2024 11:54

Je offerte voor een gietvloer is volgens mij bijna wat ik voor ruim 100M2 betaalde...

Die vloer ziet er heel mooi strak uit, Arthur. PVC stroken is dan ook een prima optie. Heel prijs-vriendelijk, je kan 't zo mooi maken als je wilt, 't is goed bestand tegen vocht (Mocht je je auto onverhoopt toch 'n keer nat naar binnen willen rijden 😉) en 't is mechanisch vrijwel onverwoestbaar. En mocht er onverhoopt toch ooit ergens schade ontstaan dan kan je heel makkelijk stroken vervangen.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 07 apr, 2024 17:43

DEEL 63: SAAB THUIS!

Nou, vrijdagmiddag met de bus naar de garagebox om de SAAB naar huis te halen, definitief aan huis (volgens het project). Toch best wel een spannend idee, door Corona (tegenwoordig COVID19) de SAAB aangeschaft maar nooit in de eigen garage aan huis kunnen stallen (helft was toen net keuken geworden) maar daardoor eerst in de garage bij mijn wijlen vader en daarna in de garagebox die ik gehuurd had (inmiddels 'op aanvraag beschikbaar' op Marktplaats; https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... rg-te-huur ). Maar dus nu eindelijk beschikbaar om de SAAB aan huis te kunnen stallen. En nu de garage (muren) klaar is heb ik afgelopen vrijdag, gezien de 'mooie' weersvoorspellingen, de SAAB qua verzekering in kracht hersteld en de schorsing bij de RDW per 05/04 opgeheven. Dinsdag naar Peter Mink voor de APK die net verlopen is. En natuurlijk de foto's van het memorabele moment, thuis en in de garage....

Op de oprit richting garage (ongepoetst sinds 24-09-2023 na schorsing);

Afbeelding

Wat rangeren om 'rechtdoor' binnen te rijden (garagedeur is hier wat 'getordeerd') of, meer iets van wat spanning van het moment opbouwen...

Afbeelding

En binnen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Past prima, wel wat rangeren;

Afbeelding

Ook de motorkap kan prima open;

Afbeelding

VIP Plaats;

Afbeelding

LED Verlichting is wel heel erg fijn;

Afbeelding

Twee accu's en een 12V druppellader onnodig geworden;

Afbeelding

Gisteren maar de Lek en Linge route gereden, heerlijk (iets te weinig zon, maar dat mocht de pret niet drukken) en naderhand (avond) maar de insecten verwijderd (wisten die veel dat ik ineens op een zaterdag in april ging rijden);

Afbeelding

Vanuit de 'luie stoel';

Afbeelding

Zo fijn die SAAB aan huis, maar ik merk nu al de keerzijde (?), het is zo verslavend, elk momentje dat ik zin heb loop ik er heen en kan ik genieten, poetsen wat ik wil, geen hinder van afstand (naar die gehuurde garagebox), water en stroom beschikbaar of weersomstandigheden, altijd goed. Even een balans zien te vinden maar weer...

WORDT VERVOLGD...

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 07 apr, 2024 17:51

Mooi man, maar lees ik nou dat je zonder geldige apk rijdt?

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 07 apr, 2024 18:18

Orphy schreef:
zo 07 apr, 2024 17:51
Mooi man, maar lees ik nou dat je zonder geldige apk rijdt?
Klopt Orphy, die vrijdag halen en zaterdag rijden kwam onverwachts (zat nog niet in 'My Head') dus keuring bij Peter Mink was meer dan 'kort dag' dus maar 'gewoon' gedaan... En het zou me meer dan verbazen als de Black Diamond|Svart Diamant niet door die keuring zou komen.... Maar goed te praten is het natuurlijk niet, maar ik durfde de gok wel te nemen. Dinsdag dus weer illegaal op pad... voor de APK in Breda...

:O:

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 07 apr, 2024 18:23

Dinsdag op weg naar de apk is dus niet illegaal, al het overige wel. Hou er rekening mee dat je (met uitzondering van de rit naar de apk) in principe ook niet verzekerd bent mocht er onverhoopt iets gebeuren. De boete is nog wel te overzien, de gevolgen van onverzekerd rijden daarentegen…..

ghulst
Geregistreerd lid

Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door ghulst » zo 07 apr, 2024 20:03

Dat past weer makkelijk Arthur. Ziet er goed uit.

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » zo 07 apr, 2024 21:08

Ik zou hem achteruit de garage inparkeren. Dat rangeert makkelijker naar binnen, beter zicht bij het naar buiten rijden, en de loop van de garage is logischer. En… Het neusje naar voren klopt natuurlijk beter. :O:

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 07 apr, 2024 21:28

Orphy en Arne, het gaat om een verlopen APK, niet om een onverzekerd voertuig (ik ben niet helemaal gek) dus zo spannend vind ik het allemaal niet. Boete bij onverzekerd rijden is inderdaad € 400,00. Welke boete er staat voor een ongeldige APK, geen idee. En qua verzekering met een ongeldige APK, er moet wel een causaal verband tussen de schadeoorzaak en de ongeldige APK. Daar maak(te) ik me echt NUL zorgen over. Maar goed, het mag niet en valt ook niet goed te praten (maar dat had ik al aangegeven).

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 07 apr, 2024 21:33

Ik had het ook alleen over de apk hoor en het is helemaal niet m’n bedoeling om m’n gelijk te halen. Als je verzekerd bent bij een maatschappij die er coulant mee omgaat is dat prima.

Plaats reactie