CE aan-uit -uitlezen?
-
avg
- Geregistreerd lid
CE aan-uit -uitlezen?
Hallo allemaalHet gaat hier om een 2.0T. Gisteren startte ik de auto (motor was al warm ) en liep kort nogal onregelmatig. Even beetje gas gegeven en hij liep weer ok. Maar na 5 min brandt het CE icoontje. Bleef branden, ook na een paar keer opnieuw starten. Na rit op snelweg van ca 60km ging CE lichtje weer uit. Volgens mij geen vermogensverlies (geen noodloop of zo). Herkent iemand dit? Wat is mogelijk de oorzaak? Als ik het nu zou laten uitlezen, zijn de 'fouten' dan nog terug te vinden?
-
Inosience
- Geregistreerd lid
Re: CE aan-uit -uitlezen?
Ik heb het zelfde probleem met mijn 1.8t. helaas kom ik er met mijn eigen OBD scanner niet in.
Even laten uitlezen bij de garagist is de beste oplossing.
Even laten uitlezen bij de garagist is de beste oplossing.
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Op zich jou je met een standaard OBD scanner (voor letterlijk een paar euro te koop via onder andere Amazon of e-bay) je Saab 9-3 moeten kunnen uitlezen. Dat lukt mij althans wel 
-
Inosience
- Geregistreerd lid
Ik heb zojuist een ELM327 besteld, die zou volgens het forum geschikt moeten zijn.
Waarom mijn andere handheld scanner het niet doet is een mysterie.
Waarom mijn andere handheld scanner het niet doet is een mysterie.
-
Borggreve
- Donateur (6x)

Hi kun je die OBD-gegevens ook laten verschijnen op Apple Car Play? en zo ja, met welke app?keesvanputten schreef: ↑zo 24 mar, 2024 16:07Op zich jou je met een standaard OBD scanner (voor letterlijk een paar euro te koop via onder andere Amazon of e-bay) je Saab 9-3 moeten kunnen uitlezen. Dat lukt mij althans wel![]()
-
jansen
- Donateur (7x)

Heeft met lees protocol te maken.Waarom mijn andere handheld scanner het niet doet is een mysterie.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Nee, helaas. Voor zover ik weet ondersteunt Apple geen bluetooth OBD apparaten, alleen wifi. En laat die wifi verbinding nou net nodig zijn voor carplay..Borggreve schreef: ↑zo 24 mar, 2024 17:30Hi kun je die OBD-gegevens ook laten verschijnen op Apple Car Play? en zo ja, met welke app?