geen service info meer

2002-2012
MartinvR
Geregistreerd lid

Re: geen service info meer

Bericht door MartinvR » do 22 feb, 2024 10:37

Goed idee Fokko.
Maar eerst de BCM wissel.

Groet Martin

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » vr 23 feb, 2024 16:25

Fokko,

Vandaag de geleende Grundig navi weer afgemeld en mijn eigen navi weer geplaatst.
Tevens is de BCM vervangen door de oorspronkelijke die ik nog had liggen.

De oude BCM was nooit afgemeld en dus plug&play er weer ingezet; alle BCM functies werken weer.
Maar..... De datum van vandaag blijft weg. :-S+ 😭 ;-(+

Kortom, verwisselen van de Grundig navi en BCM heeft het datumprobleem niet opgelost.

Ik ga nu contact zoeken met Henrik en vernemen wat hij er van vindt.

Ik kan nog één actie verzinnen: vervang de navi door de originele standaard radio zonder navi waarbij de datum met de hand kan worden ingegeven iplv automatisch middels GPS.
Die datum wordt dan opgeslagen in de BCM en doorgegeven aan de MIU voor service informatie. (Tot natuurlijk de accu wordt losgekoppeld. Dan is de datum info weer op nul.)

groet Martin

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » vr 23 feb, 2024 16:36

Ik zou zeker even contact leggen met Henrik. De actie met het kabeltje van de OBD stekker naar de BCM stekker heb ik zelf ook gedaan maar ik heb een Esid3 en een niet OEM radio. Hoe dat precies zit met de Esid twee weet ik niet. Henrik weet dat vast en zeker. Henrik geeft aan dat als je dit datum en tijd probleem met de OEM radio hebt dat je dan (behalve de Esid oplossing naar de BCM) ook pin 13 (van K14) van de radio moet verwijderen en een kabeltje moet leggen van pin 13 (K14 stekker) naar pin 7 van de K18 stekker van de ACC (of in plaats van dat laatste naar Pin 1 van de ODB stekker). Dat lijkt niet al te moeilijk maar, het verhaal is geschreven op basis van de Esid3. Wellicht kan het op dezelfde manier met een Esid 2. Dat laatste zal Henrik zeker weten. Mocht dat niet zo zijn dan is een Esid3 mogelijk een oplossing. Niet goedkoop maar beter duur dan niet te koop.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » za 24 feb, 2024 22:39

De oplossing van Henrik is nog in onderzoek.
In ieder geval werkt die oplossing niet met de eSID2.
Jammer.....

Geen idee hoe dit verhaal nu afloopt.
Olie verversen (intermediate service) doe ik nu maar op gevoel, na 9 maanden en ca. 15.000 km.
Of de main service ook niet meer wordt aangekondigd? We gaan het zien...

groet Martin

Plaats reactie