Saab 9-3 SC geeft gordel melding bijrijdersstoel, zonder bijrijder
-
Jaapie2024
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 SC geeft gordel melding bijrijdersstoel, zonder bijrijder
9-3 SC geeft gordel melding bijrijdersstoel, zonder bijrijder.
Auto heeft vocht gehad aan de bijrijderskant op voor en achtermat en sindsdien melding. Zodra gordel is gemonteerd is melding weg, zonder gordel gelijk melding op dashboard ennsid. Iemand een tip waar te zoeken? Ik vermoed zelf de stekker van de gordelhouder, maar waar zit deze?
Auto heeft vocht gehad aan de bijrijderskant op voor en achtermat en sindsdien melding. Zodra gordel is gemonteerd is melding weg, zonder gordel gelijk melding op dashboard ennsid. Iemand een tip waar te zoeken? Ik vermoed zelf de stekker van de gordelhouder, maar waar zit deze?
-
rutgerreinier
- Donateur

Re: Saab 9-3 SC geeft gordel melding bijrijdersstoel, zonder bijrijder
Hoe nat is nat? Cabrio?
Ik zou het zoeken onder de stoel. Daar zitten de stekkers.
Afgaande het verhaal van vocht, zou je denken dat de aansluiting van de sensor die meldt of er iemand op de stoel zit vochtig is.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/8 ... ront-cv-2/
Ik zou het zoeken onder de stoel. Daar zitten de stekkers.
Afgaande het verhaal van vocht, zou je denken dat de aansluiting van de sensor die meldt of er iemand op de stoel zit vochtig is.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/8 ... ront-cv-2/
-
Jaapie2024
- Geregistreerd lid
Klopt gaat om een cabrio, vloer was zeiknat, nu na oplossen lekkage weer heel droog. Ik zag dat de gordelvanger een draad heeft, gaat deze ook naar onder bij de vloer?
-
rutgerreinier
- Donateur

Denk het wel maar weet het niet zeker. Ik zou het eerder in de sensor zoeken die meet of er iemand op de stoel zit.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Meest waarschijnlijke oorzaak is een defecte gordel waarschuwingssensor in de stoelzitting van de passagiersstoel:

Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd12760542

Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd12760542
-
Jaapie2024
- Geregistreerd lid
Stekker gevonden, ziet er goed uit van de sensor. Zodra ik de gordel losklik komt direct de melding, voor mijn gevoel komt het uit de gordelhouder zelf. Kan ik beide stekker loshalen zonder storing van een airbag?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Geef eens een goede klap op de passagiersstoel. Wil wel eens helpen om zo'n storing (al dan niet tijdelijk) weg te halen. Misschien domme vraag, er ligt toch niets op de stoel?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
De kans op een storing is het kleinst als je vóór het loshalen de accupolen demonteert.Jaapie2024 schreef: ↑zo 11 feb, 2024 19:53Stekker gevonden, ziet er goed uit van de sensor. Zodra ik de gordel losklik komt direct de melding, voor mijn gevoel komt het uit de gordelhouder zelf. Kan ik beide stekker loshalen zonder storing van een airbag?
-
Jaapie2024
- Geregistreerd lid
Stoel is leeg, maar melden blijft. Klap erop geven meerdere malen bracht geen oplossibg. Morgen maar is de accu loskoppelen, kijken of dat iets brengt.fozwart schreef: ↑zo 11 feb, 2024 19:56Geef eens een goede klap op de passagiersstoel. Wil wel eens helpen om zo'n storing (al dan niet tijdelijk) weg te halen. Misschien domme vraag, er ligt toch niets op de stoel?
-
PeterJanssen
- Donateur

Stoelsensor is er van achteren uit te pielen. Mss bekleding een beetje los.
Wss draadbreuk bij aansluiting op de print.
Print is helemaal ingepakt. Beetje losdraaien tot contactslot. Dan opnieuw solderen.
Wss draadbreuk bij aansluiting op de print.
Print is helemaal ingepakt. Beetje losdraaien tot contactslot. Dan opnieuw solderen.