De witte 900S van Vyv. Setje 17" cross spokes te koop.

1978-1993
taaffert
Geregistreerd lid

Re: De witte 900S van Vyv. 17" velgen.

Bericht door taaffert » za 14 okt, 2023 8:48

Vyv schreef:
di 08 aug, 2023 16:32

Afbeelding
Gaaf setje dit, Vyv! 8)

MHB_Turbo
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door MHB_Turbo » zo 15 okt, 2023 20:11

Sowieso prachtige auto. :love:

Ae®o
Geregistreerd lid

Bericht door Ae®o » wo 25 okt, 2023 12:39

Ik heb op mijn 17" velgen 205/45 ZR 17 banden gemonteerd en lopen niet aan....( er werd destijds beweerd van wel :wink: )
Gewoon even meten welke ruimte er nog over is tussen huidige band en binnenscherm als er een paar zware jongens in de achterbak gaan zitten .... :!:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 25 okt, 2023 15:42

ET20 is te laag op mij huidige set, zou eigenlijk richting ET35 willen gaan. Een ander 17 inch setje met 215 liep ook niet aan en was ET35 en 7J.

Loopt trouwens alleen maar aan als ik drempels neem boven de "advies" max snelheid die dan geldt.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Liefdesbriefje.

Bericht door Vyv » vr 27 okt, 2023 16:15

Tijd voor weer wat kleine updates.

MAD hulp veren gestoken om te kijken of er verbetering is tegen het aanlopen aan de achterzijde. Geen foto's van montage zelf, het erin frutten is een eenvoudig klusje. Resultaat is wel iets beter en een wat straffer geveerd kontje en de de achterkant is ietjes omhoog, mss 1cm. Ben vergeten te meten vooraf...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Links achter zat het aero deel niet lekker meer, een kunstof lipje afgebroken waardoor er iets anders gefabriekt moest worden, beetje knutselen met epoxy en popnagels
Afbeelding

Afbeelding

Een briefje achter de ruitenwisser op de parkeerplaats bij het werk, in eerste instantie schrik je want wat nou weer, heeft er iemand schade gemaakt? Maar nee het was een liefdesbriefje :wow:
Afbeelding

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » vr 27 okt, 2023 16:44

Dat beloofd wat tegen de tijd dat het Valentijnsdag is.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » za 28 okt, 2023 0:12

Nu snap ik waar grijze Saabs vandaan komen

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 28 okt, 2023 9:20

Leuk, zo'n briefje! Al gebeld? :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 28 okt, 2023 13:08

Om aanlopen tegen te gaan is een verstelbare panhardstang een aanbeveling! Zeker bij verlaging scheelt dat een hoop.

205/50R16 en tot de nok gevuld met laminaat. :P
Afbeelding

Liep alleen aan op de spatlappen :lol:

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » za 28 okt, 2023 13:32

Wanneer je achteraf verlagingsveren plaatst kun je beter ook de stang aanpassen inderdaad.
Dan komt je wiel ook weer in het midden van je wielkast te staan :D

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 30 okt, 2023 16:03

Verlagen is niet de bedoeling.
Gårdarket schreef:
vr 27 okt, 2023 16:44
Dat beloofd wat tegen de tijd dat het Valentijnsdag is.
Ik ben benieuwd! :love:
Sonab schreef:
za 28 okt, 2023 0:12
Nu snap ik waar grijze Saabs vandaan komen
Jij snapt het :wink:
Ewout schreef:
za 28 okt, 2023 9:20
Leuk, zo'n briefje! Al gebeld? :wink:
Wel even leuk app contact gehad en gemeld dat de 900 vooralsnog niet te koop is :nod:

De Roest
Geregistreerd lid

Re: De witte 900S van Vyv. Back to retro.

Bericht door De Roest » do 11 jan, 2024 22:46

Vyv schreef:
ma 13 jul, 2020 17:20
Datum: 2020-06
==============
Ik was de looks van LED verlichting al weer beu en vrij snel besloten dat er gewone extra lampen onder de bumper moesten komen. Toen er een setje Hella's 450 voorbij kwamen op Marktplaats met de afdekkappen was de de aankoop snel geregeld. Het eronder hangen was nu nog maar 15 minuten werk omdat alles al op zijn plaats zat (Extra schakelaar, kabelboom, relais, beugels). De wit/zwarte afdekkappen smoelen lekker bij de rest van de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de flatblades hebben plaats gemaakt voor originele simpele Bosch wissers

Afbeelding

Binnen in de auto waren de gordelknopjes niet meer zo rood als mijn tankdop, met de bestelling van de koppelingsleiding heb ik 2 van die knopjes mee laten komen van Saabits. Bij het demonteren van de oude knopjes viel eentje ook al uit elkaar, die hadden hun beste tijd ook al gehad.

Afbeelding

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Onder de motorkap zijn 2 AIC slangen vervangen. Voor de Trionic conversie ben ik van een Lucas naar een Bosch AIC gegaan, de Lucas slangen passen eigenlijk niet maar met een beetje veel grof geweld zijn de slangen erop gedrukt en bij inspectie zag ik dat er een scheurtje in de slang gekomen was precies bij de slangklem. do88 leveren ook die twee Bosch slangen, dacht die wel even erop te zetten maar daar moest toch een beetje vaseline aan de pas komen (tight fit).

Afbeelding

Lucas
Afbeelding

do88
Afbeelding
Ha Vyv, heerlijke bron van inspiratie dit! Dank voor het delen. Vraag: is de plek waar jij de Hella's hebt voorzien ook de beste / originele plek?

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 11 jan, 2024 23:46

Dat is de originele plek, zo staat het ook in de accessoire boekjes, bumper is voorzien van gaatjes met draad, boutje draai je er zo in. De lampen kunnen ook verder naar buiten toe, staat wat stoerder maar is niet origineel voor zover ik weet.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 12 jan, 2024 0:09

Die gordeldopjes zijn een mooie upgrade zeg! Die zien er altijd beroerd uit na tig jaar.....

Mooi!

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » vr 12 jan, 2024 0:55

Vyv schreef:
do 11 jan, 2024 23:46
Dat is de originele plek, zo staat het ook in de accessoire boekjes, bumper is voorzien van gaatjes met draad, boutje draai je er zo in. De lampen kunnen ook verder naar buiten toe, staat wat stoerder maar is niet origineel voor zover ik weet.
Aaha, dus de gaten met schroefdraad zijn al voorbereidt in de bumper, dus 't is wat montage betreft plug-n-play? Welke maat bout gaat er in, M6?

Plaats reactie