Stuurwielknoppen - 'set' doet niets
-
Hälge Turbo
- Geregistreerd lid
Stuurwielknoppen - 'set' doet niets
Sinds deze week trotse eigenaar geworden van een 9-3 Sport Sedan uit 2011.
Voor een geweldige prijs dus er ik zal nog wel iets tegenkomen waar je niet zo blij van wordt maar tot nu toe alleen het volgende:
Het kopje "set" waarmee je (denk ik) instellingen kunt aanpassen doet niet. De pijltjes er boven en onder wel. Ook het "voice command" knopje werkt net als de knoppen rechts op het stuurwiel. Iemand een idee?
Ik heb gezocht maar kon niets vinden. Excuses als dit toch wel eerder behandeld is.
Alvast bedankt!
Jelle
Voor een geweldige prijs dus er ik zal nog wel iets tegenkomen waar je niet zo blij van wordt maar tot nu toe alleen het volgende:
Het kopje "set" waarmee je (denk ik) instellingen kunt aanpassen doet niet. De pijltjes er boven en onder wel. Ook het "voice command" knopje werkt net als de knoppen rechts op het stuurwiel. Iemand een idee?
Ik heb gezocht maar kon niets vinden. Excuses als dit toch wel eerder behandeld is.
Alvast bedankt!
Jelle
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Stuurwielknoppen - 'set' doet niets
Als je scrolt naar instellingen en dan op set drukt, gebeurt er dan wat?
-
Hälge Turbo
- Geregistreerd lid
Nee. Niets. Maar de scroll toetsen wel.
Vreemde is dat een hoop in Mijlen staat nu. Verbruik als MPG en de navigatie ook in 'miles and yards'.
De dagteller en km-teller staan dan weer wel op KM...
Vreemde is dat een hoop in Mijlen staat nu. Verbruik als MPG en de navigatie ook in 'miles and yards'.
De dagteller en km-teller staan dan weer wel op KM...
-
fozwart
- Donateur (7x)

Ik zou zeggen, even iemand met TECH II laten kijken wat er mis is.
-
Hälge Turbo
- Geregistreerd lid
Is een Tech II speciaal voor Saab? Of kun je hier elke ODB2 voor gebruiken?
-
Bummer
- Geregistreerd lid
Dat eerste. Een reguliere OBD-uitlezer kun je codes mee lezen en eventueel wissen, maar dat zijn foutcodes.
Een tech2 kan verder het systeem in en instellingen wijzigen.
Ik weet niet of Peter Zenden een TechII heeft, Zuid Limburg. Maar anders Heijnen wel in Roermond.
Of Peter Heijnes in Eersel, die heeft er zeker wel een.
Een tech2 kan verder het systeem in en instellingen wijzigen.
Ik weet niet of Peter Zenden een TechII heeft, Zuid Limburg. Maar anders Heijnen wel in Roermond.
Of Peter Heijnes in Eersel, die heeft er zeker wel een.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Met een Tech II (met Saab kaart) kun je alles uitlezen en als je autorisatie hebt kun je oa ook software inladen en modules vervangen. Met een OD lezer kun je alleen het in de autowereld overeengekomen protocol uitlezen. IN het ODP protocol zitten voornamelijk algemene gegevens mbt het motormanagement en veiligheid. Er zitten zeker geen specifieke codes in en codes zoals je stuurbediening.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ook niet als je 'm even een seconde ingedrukt houdt?Hälge Turbo schreef: ↑ma 18 dec, 2023 8:31Nee. Niets.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Als je met de pijltjes naar settings gaat en dan de set knop even ingedrukt houdt kom je als het goed is in een submenu terecht
-
Hälge Turbo
- Geregistreerd lid
Als ik met heel veel kracht op dat set knopje druk en zit te poeren, dan doet hij het.
Zal er eens wat contactspray in blazen.
Zal er eens wat contactspray in blazen.
-
Hälge Turbo
- Geregistreerd lid
Hail to the Contactpray! Knopje werkt weer prima.