Beste forumleden,
Mn Saab geeft de melding p1110. Zelf heb ik helaas niet heel veel verstand van auto’s maar na het kijken onder de motorkap zag ik dat er een vacuüm slang los zat die loopt van de bypass naar volgens mij onder de controller. Dus dat was makkelijk gevonden en makkelijk verholpen. Vervolgens met een orbi apparaat de check engine melding verwijderd, alleen die kwam na 5km terug. Opnieuw gekeken of de vacuumslang nog goed zat en de andere slangen bekeken, alles zat goed. Wederom melding verwijderd en nu kwam na 20km de melding terug. Nu lijkt mij de volgende stap het vervangen van de bov. Alleen, hoe toevallig is dat? Dat er een vacuumslang los zat wat volgens mij de melding p1110 kan veroorzaken, als ik zo op het forum kijk, en dat dat vervolgens niet tot de oplossing leidt? Of is het zo dat door het loszitten van de slang de bov stuk kan gaan? Of andersom dat door een stukke bov de slang eraf geblazen kan worden? Of heeft het meer tijd nodig dat de melding verdwijnt ondanks dat ik het met een apparaat verwijder? Of mis ik iets totaal anders?
Betreft een Saab 9-5 2.0 estate uit 2001
Groet,
Peter
P1110
-
evo
- Donateur (2x)

Re: P1110
BOV is makkelijk te testen.
Grote openingen moeten normaal luchtdicht zijn. Dus als je eraan zuigt of blaast moet er geen lucht door gaan. Pas als je onderdruk op het kleine tuutje zet moet er lucht doorheen kunnen. Dit kun je bijv. testen door er een klein vacuumpompje op te zetten.
Grote openingen moeten normaal luchtdicht zijn. Dus als je eraan zuigt of blaast moet er geen lucht door gaan. Pas als je onderdruk op het kleine tuutje zet moet er lucht doorheen kunnen. Dit kun je bijv. testen door er een klein vacuumpompje op te zetten.
-
KoninK
- Geregistreerd lid
Re: P1110
Ik heb sinds gisteren ook de p1110
Uiteraard nadat ik de DI had vervangen om van de p1312 af te komen....
Vraagje, ik moet morgen op en neer naar Luxemburg, 800km en heb voor die tijd geen tijd om de BOV te vervangen.
Als ik mijn rechtervoet in bedwang hou zou de BOV überhaupt niet heel veel te doen moeten hebben dus zou ik zonder verdere problemen heen en weer kunnen en dit weekend eens even onder de motorkap uitdokteren of de bov kaduuk is of er toch een slangetje ergens lekt.
Eerste visuele controle gister zag ik zo nergens losse of brosse slangetjes.
Uiteraard nadat ik de DI had vervangen om van de p1312 af te komen....
Vraagje, ik moet morgen op en neer naar Luxemburg, 800km en heb voor die tijd geen tijd om de BOV te vervangen.
Als ik mijn rechtervoet in bedwang hou zou de BOV überhaupt niet heel veel te doen moeten hebben dus zou ik zonder verdere problemen heen en weer kunnen en dit weekend eens even onder de motorkap uitdokteren of de bov kaduuk is of er toch een slangetje ergens lekt.
Eerste visuele controle gister zag ik zo nergens losse of brosse slangetjes.