ander slot met andere sleutel in deur

1997-2010
Plaats reactie
Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » ma 23 okt, 2023 10:39

Is het mogelijk om (voorlopig) een andere cilinderslot in de deur te plaatsen. Ik heb een lekstroom en mijn huidige sleutel past niet in de deur. Die sleutel is alleen voor de afstandsbediening en het starten. Dus ik kan voorlopig als ik stil sta de min pool niet van de accu halen ( om het lekken tegen te gaan) want dan kan ik de auto niet meer vergrendelen(of vergrendelen en accu ontkoppelen en niet meer de motorkap dicht kunnen doen, omdat ik anders niet meer in de auto kom) :cry:
En weet iemand of een slotenset van een 9-5 uit 2003 past op mijn 9-5 uit 2000 ?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: ander slot met andere sleutel in deur

Bericht door werli » ma 23 okt, 2023 11:30

heey
ja dat gaat
sloten set past ook
mvg werner

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » ma 23 okt, 2023 11:37

Mijn dank is groot! :!:
nieuwe gebruikte slotenset besteld, kan ik straks i.i.g. weer gewoon handmatig de deur openen en sluiten terwijl ik de minpool van de accu ontkoppeld heb.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » di 24 okt, 2023 19:41

Waarschijnlijk weet iemand van jullie de antwoorden op 2 vragen:
1/ Ik heb een lekstroom van 1,03 A gemeten op de min-pool van de accu.
De enige verlaging komt door zekering 9 er uit te halen.
Als ik zekering 9 eruit haal dan daalt die tot 140mA ( 0,14 A) , maar dan doet de afstandsbediening in de sleutel het niet meer.
Stop ik de zekering er in dan doet ie het weer..
Rara, wat is er aan de hand ?
(zekering 9 is voor de radio, diagnose-instrument(?) en de CD-wisselaar)
N.b. hoeveel dagen heb je met een lekstroom van 0,14 A met een accu van 63Ah.
Als je dat deelt kom je op bijna 19 dagen, maar zolang heb je natuurlijk niet, hoeveel dagen(stilstand) heb je wel met deze lekstroom ?
2/ Weet iemand de stappen die je moet nemen om het deur-paneel van de bestuurder eraf te halen, om de handgreep met slot aan de buitenkant te
vervangen, hoeveel schroeven, waar moet je op letten. Is er een YouTube-filmpje over het vervangen van die handgreep met slot?
(n.b. ik heb al verschillende keren bij de Saab 9000 het deur-paneel eraf gehaald, maar dit is waarschijnlijk net iets anders.)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 01 nov, 2023 20:08

Deurpanelen binnenzijde is niet zo moeilijk. Zie dit filmpje van de 9-3. https://youtu.be/lVBbyaWiQnc?si=cZ32OIaR-NCRZ7Fl
Zwarte rand bovenzijde deur rustig lostrekken (gelijkmatig) incl spiegelverstelling en dan de stekker daarvan losmaken. (Hier staan ook nog wat tips over de bevestigingspunten ( bediening zijspiegels werkt niet. https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app ).

Dan torx boutjes achter chromen deuropener, en achter dopjes in de handgreep losdraaien (gewoon achter dopjes dus niet hele handgreep). Vooral deuropener vasthouden, anders valt die op de grond en heb je krassen. Dan lampje losmaken onderin de deur (stekkertjes los) en de clipjes die aan de onderzijde zitten indrukken en aannemen en dan kan je ook dit paneel rustig onderaan lostrekken. Zit geklikt. Aan de bovenzijde hangt ie over de deurrand en til je m omhoog over de vergrendeling heen.
Achter het geheel zit een folie geplakt. Maak die vooral aan de onderzijde los. Dan blijft het geheel waterdicht.
Vanaf daar kun je ook bij het deurslot maar daar heb ik geen ervaring mee.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » wo 01 nov, 2023 20:32

Dank !

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 02 nov, 2023 10:14

werli schreef:
ma 23 okt, 2023 11:30
sloten set past ook
Overgang van smalle naar brede baard sleutel was ergens in modeljaar 2003. Slot voor een sleutel met brede baard past alleen in een oudere deur als je de deurgreep die erbij hoort ook monteert. Past niet in een 'oude' deurgreep. Dat verschil is ook zichtbaar van buiten, maar voor zo'n diagnose proces boeit dat minder denk ik.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 02 nov, 2023 12:50

Lekstroom kan in radio zitten. Is het een aftermarket-apparaat? Uitsluiten kun je eenvoudig doen door 'm even af te koppelen.

Qua centrale vergrendeling: is het niet simpeler om het stekkertje even uit het cv-motortje in de deur te halen?

Maartenr
Donateur
Donateur

Bericht door Maartenr » vr 17 nov, 2023 1:04

Ik ben even benieuwd hoe het kan dat je een auto hebt waarvan de sleutel niet werkt op de deur maar wel in het contact. Ik heb namelijk net een nieuwe Saab gekocht en kwam er vanochtend achter dat mijn sleutel ook niet op de deur past, erg vervelend als je met een lege accu staat en je de ANWB moet vragen je deur te openen:)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 17 nov, 2023 1:58

Donordeur waarvan het slot niet is overgezet.

Baaas
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Baaas » vr 17 nov, 2023 5:43

Contactslot cilinder was ooit defect en vervangen

Plaats reactie