Forse prijsverlaging bij Tesla

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Pisang
Donateur
Donateur

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla

Bericht door Pisang » ma 23 okt, 2023 23:33

Pfff ik dacht dat we in de luwte waren beland. Nu gaat er weer een heel betoog komen. Geen zin meer. We hoeven elkaar niet te overtuigen. Gaat ook niet lukken. Ik ben weg hier.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 24 okt, 2023 7:28

Pisang schreef:
za 21 okt, 2023 18:29
Maar mijn stelling is dan: ga dan ook all the way met principes en verdwijn van internet, mobiele telefonie en bepaalde navigatie hulpmiddelen. Misschien doen sommigen onder de sceptici hier dat al wel, geen idee.
Beter een goed betoog, dan onzin uitkramen. Wat je hier beschrijft is namelijk niet mogelijk. De veranderingen in de samenleving eisen gebruikmaking van internet, mobiele telefonie.

Een betoog daarover zal ik verder achterwege laten.

@Orphy: Mensen via allerlei maatregelen richting electrisch schoppen of slim overhalen om zogenaamd iets voor het milieu te doen deugt niet. Er aan meedoen omdat je er korting opkrijgt uit de centrale belastingpot ook niet.
Als je het budget het om een nieuwe auto te kopen, heb je ook het budget om je huidige of een gebruikte auto in nieuwstaat te herstellen. Het kopen van een geheel nieuwe auto, is tenminste ten dele gestoeld op imago-issues. Niet op milieuaspecten. Er hoeft geen subsidie te worden verstrekt of genoten. Geef dat belastinggeld aan invaliden of andere behoeftigen. Niet aan mensen die geld genoeg verdienen om een Tesla te kopen. Of isoleer er sociale woningbouw mee. Help mensen men een laag inkomen gratis aan een energiezuinige CV-installatie. In ieder geval iets nuttigs voor mensen die het echt nodig hebben.

Of andersom met het buiten beschouwing laten van het milieu, kun je je afvragen: Wat is er tegen om iedereen zelf zijn auto te laten bekostigen?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 24 okt, 2023 8:09

Met dat laatste ben ik het zeker eens, gelukkig komen er nu nog maar weinig tesla's in aanmerking voor subsidie.
En ze komen allemaal in aanmerking voor MRB.

De rest van het betoog tav energie hoort eigenlijk in een ander/nieuw topic, het heeft met tesla niets van doen.

Vind de gekozen naam trouwens een ontheiliging van de naamgever Nicolai Tesla die de wereld meer welvaart gunde dan Musk zonder er zelf rijk van te worden.

Belastinggeld aanwenden voor energie besparingen zal die energie ook zomaar duurder gaan maken, subsidies maakten warmtepompen en a+++ glas ook veel duurder..

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » di 24 okt, 2023 8:37

verde900 schreef:
di 24 okt, 2023 8:09
, subsidies maakten warmtepompen en a+++ glas ook veel duurder..
En huizen, kinderopvang

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 24 okt, 2023 9:18

Gewoon stoppen met subsidies

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 24 okt, 2023 9:50

@Steve-O @Verde, kan het niet laten toch te reageren. De meeste mensen met enigszins werkend brein hebben wat jullie aandragen ook in beeld. Het komt er op aan in welke mate je daar consequenties voor moeilijke persoonlijke keuzes aan verbindt. 100% zuiverheid haalt niemand. 100% zuiver is wellicht nog wel te ijken, maar alles daar onder is een zaak van persoonlijke voorkeuren en belangen op basis van beschikbare informatie. Ik hoor geen nieuwe informatie. Wel veel mening, onverdraagzaamheid en afkeuring. Het wordt dan al snel gevoeld als verwijt van hypocrisy. Best onaangenaam. Dat gezegd hebbende toch iets aardigs mijnerzijds: ik denk dat er weinig lieden zijn te vinden die op basis van deugdzaamheid al of niet rechtvaardige rijkssubsidies laten liggen en maak een diepe buiging voor wie dat wèl doet

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 24 okt, 2023 12:27

Pisang schreef:
za 21 okt, 2023 18:29
Maar mijn stelling is dan: ga dan ook all the way met principes en verdwijn van internet, mobiele telefonie en bepaalde navigatie hulpmiddelen. Misschien doen sommigen onder de sceptici hier dat al wel, geen idee.
Volgens mij vind je enige terughoudendheid niet ver genoeg gaan en zou (ik/men) geacht worden all the way te gaan om nog serieus genomen te worden.
Tesla rijders (teslisten? ) blijken toch vaak wat overgevoelig als ze op hun vermeende milieuvriendelijkheid worden aangesproken.

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 24 okt, 2023 15:00

Dat laatste zinnetje is wel jammer. Je generaliseert en slaat de wereld plat om haar te kunnen bevatten wellicht.
Doen we allemaal in meer of mindere mate.

Gelukkig opende je met ‘volgens mij’. Jouw suggestie over wat ik vind is voor jouw rekening. Te stellig wmb, ook hier weer.

Ik heb in het laatste bericht gepoogd nuance aan te brengen op mijn ietwat provocatieve stelling. Provoceren is een middel dat jou ‘volgens mij’ niet vreemd is…

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » di 24 okt, 2023 15:11

Pisang schreef:
di 24 okt, 2023 15:00
Dat laatste zinnetje is wel jammer. Je generaliseert en slaat de wereld plat om haar te kunnen bevatten wellicht.
Doen we allemaal in meer of mindere mate.

Gelukkig opende je met ‘volgens mij’. Jouw suggestie over wat ik vind is voor jouw rekening. Te stellig wmb, ook hier weer.

Ik heb in het laatste bericht gepoogd nuance aan te brengen op mijn ietwat provocatieve stelling. Provoceren is een middel dat jou ‘volgens mij’ niet vreemd is…
Ik denk dat meneer een beetje eenzaam is in Zweden en de hele dag op zijn tabletje op het forum zit te turen.
Prima dat 'ie een hekel heeft aan Musk, maar we kunnen wel vast iets negatiefs vinden van ene Victor Muller en dan ook maar een hekel aan ons mooie merk krijgen ?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 24 okt, 2023 15:17

Gelukkig heeft die laatste vrij weinig met ons merk te maken, een blip op de horizon. Het enige en belangrijkste wapenfeit, in alle dankbaarheid, is dat hij de modellen die onder General Motors helemaal klaargestoomd waren (korte tijd) in productie heeft weten te krijgen. Voor de rest zoekt ie het maar uit met z'n Kremlinvriendjes. :twisted: .

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 24 okt, 2023 16:52

Fredje65 schreef:
di 24 okt, 2023 15:11
Ik denk dat meneer een beetje eenzaam is in Zweden en de hele dag op zijn tabletje op het forum zit te turen.
Prima dat 'ie een hekel heeft aan Musk, maar we kunnen wel vast iets negatiefs vinden van ene Victor Muller en dan ook maar een hekel aan ons mooie merk krijgen ?
Die Victor Muller probeerde in tegenstelling tot GM om SAAB in de lucht te houden, jammer dat het mislukt is.

In Zweden is het trouwens heerlijk rustig, het SAAB forum ben ik maar heel matig actief op...
In Zweden verdwijnt SAAB sneller uit beeld dan mij lief is, politie rijdt er veel VAG en gevoelsmatig (daardoor) minder Volvo dan voorheen

DonEV
Geregistreerd lid

Bericht door DonEV » di 24 okt, 2023 17:18

Ach,

heer Muller.
Kwam hem ooit, in mijn Saabdagen, tegen bij een tankstation in het midden van het land
Alwaar hij uit z’n Spyker stapte. Zijn ‘geesteskind’ was voorzien van groene handelaarsplaten welke met popnagels waren vastgezet.
Hij maakte een nogal in zichzelf gekeerde indruk dus heb me toen maar beperkt tot het schieten van wat kiekjes van zijn oranje kogel.

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » wo 25 okt, 2023 9:48

verde900 schreef:
di 24 okt, 2023 16:52
Die Victor Muller probeerde in tegenstelling tot GM om SAAB in de lucht te houden, jammer dat het mislukt is.

In Zweden is het trouwens heerlijk rustig, het SAAB forum ben ik maar heel matig actief op...
In Zweden verdwijnt SAAB sneller uit beeld dan mij lief is, politie rijdt er veel VAG en gevoelsmatig (daardoor) minder Volvo dan voorheen
Ah, da's jammer!
In Zweedse krimi's kon ik altijd wel genieten van de 9-5 estate als politie-auto!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 25 okt, 2023 11:05

Wat off topic, of de ook zweedse Volvo V70 en XC70, nu heel erg veel VW passat.. En wat V90 en V90CC.
En vrijwel alles diesel AWD.

JackWalker
Geregistreerd lid

Bericht door JackWalker » wo 25 okt, 2023 18:29

RoelandV schreef:
ma 04 sep, 2023 23:10
Halverwege vorig jaar leken Tesla en diverse Chinese autofabrikanten een einde aan de prijzenoorlog te maken.
Maar die wapenstilstand heeft Tesla inmiddels weer beëindigd.

Na Volkswagen heeft ook Tesla namelijk besloten tot een prijsverlaging.
En die prijsverlaging is in sommige gevallen zéér fors.

Voor Model S geldt een korting tot € 22.500 en voor Model X bedraagt de maximale korting € 22.000.
Betekent wellicht dat ook gebruikte Tesla's fors goedkoper worden.
Sweet Bonanza Slot
Bron: https://www.ad.nl/auto/weer-forse-prijs ... ~a6aa47f0/
Ja, ik heb erover gelezen. Het is inderdaad een opmerkelijke stap van Tesla. Het lijkt erop dat ze zich echt willen positioneren in de markt, vooral gezien de groeiende concurrentie. Ik ben benieuwd hoe de andere autofabrikanten hierop zullen reageren.

Plaats reactie